کد خبر ۵۷۲۳۱ انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
فرماندار قم:

حمایت از کالای ایرانی مناسب ترین کلید واژه برای حل معضل بیکاری است

قم - ایرنا - فرماندار قم با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی در تداوم بحث اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای برون رفت از معضل بیکاری هیچ کلید واژه ای مناسب تر از حمایت از کالای ایرانی نیست.

رضا سیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اگر در سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی دنبال یک راه حل موثر هستیم، نیز باید دنبال مصرف کالای ایرانی باشیم.
وی همچنین مسائلی همچون استقلال وخودکفایی، عدم وابستگی به استکبار و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی را نیزمنوط به ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی دانست، و افزود: حمایت از کالای ایرانی کلید همه مشکلاتی اقتصادی کشور است، چرا که وقتی در شرایط تحریم استکبار، محدودیت هایی برای کشور ایجاد می شود، راه برون رفت از آن حمایت از کالای ایرانی است.
سیار مصرف تولیدات داخلی را مصداق بارز مقاومت و پایداری در برابر فشار دشمنان خواند و گفت: نقش مردم در این زمینه غیر از مصرف محصول های داخلی چیز دیگری نیست و باید این اتفاق را به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.
فرماندار قم گفت: باید برای تهیه خودرو و همچنین وسایل منزل و لباس و پوشاک دنبال کالاهای خارجی نرویم چون در این صورت عملا آن ارزی که برای وارد کردن کالا از کشور خارج می شود، در فرایند سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در داخل کشور به کار گرفته خواهد شد.
وی اظهار داشت: به طور حتم تنها راه حل کارساز و موثر برای ایجاد اشتغال، عبور از بحران بیکاری و جلوگیری از خروج سرمایه از کشور و رفتن آن به جیب بیگانگان حمایت از کالاهای ایرانی است.
سیار با اذعان به اینکه باید این درک و فهم در تولید کننده ایجاد شود که کالای با کیفیتی تولید کند، افزود: تنها چیزی که مردم را برای خرید کالاهای خارجی وسوسه می کند، نداشتن کیفیت کالای داخلی است از این رو باید در کیفیت و مرغوبیت کالا بیش از پیش سعی داشته باشیم.
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر تولید کننده ای مصمم است، در تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال 97 به عنوان حمایت از کالای ایرانی قدمی بر دارد باید کیفیت را به حد اعلی و قیمت تمام شده را نیز به حداقل برساند.
فرماندار قم در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی ایفای نقش دولت در گرایش مردم به مصرف کالاهای داخلی گفت: دولت باید با بالا بردن تعرفه مالیات واردات کالا و پایین آوردن هزینه های تولید و نظارت دقیق بر کیفیت کالا و تطبیق آن با استاندارد های روز، انگیزه تولید کنندگان را برای تولید محصولات با کیفیت افزایش دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، سال 97 را تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
7403/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com