کد خبر ۵۷۲۳۲ انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶

قم| اجرای تور قم‌گردی رایگان ویژه نوروز

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: تور قم‌گردی از اول فروردین‌ماه سال 97 به مدت 12 روز به‌صورت رایگان با حضور راهنمایان انجمن صنفی گردشگری قم در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، سید مجتبی فرهادی قمی اظهار داشت: این طرح روزانه با چهار دستگاه اتوبوس با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قم جهت بازدید عموم مردم و گردشگران نوروزی اجرایی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این تور می‌توانند با سامانه 137 تماس حاصل کنند برای بازدید از آثار تاریخی و زیارتی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به آماده‌سازی اماکن تاریخی جهت پذیرایی از گردشگران گفت: مسیرهای مشخص شامل تیمچه بازار، باغ گنبد سبز، بیت النور، خانه تاریخی زند، بیت امام خمینی(ره)، گنجینه آثار مراجع، خانه موزه شهیدان زین‌الدین، موزه آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازدید و زیارت مسافران نوروزی از تعدادی از امامزادگان شاخص استان نیز صورت گرفته است و اتوبوس‌ها در بوستان‌های مهدی(عج)، امام رضا(ع)، فدک و محوطه شهرداری از ساعت 15 مستقر خواهند شد تا علاقمندان را با آثار تاریخی آشنا سازند ضمن اینکه این تورها تا ساعت 20 ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: به شرکت‌کنندگان بسته‌های فرهنگی از جمله نقشه استان قم، بروشورهای معرفی اماکن تاریخی، زیارتی و گردشگری قم ارائه می‌شود.

فرهادی با بیان اینکه در استان قم بیش از 360 اثر تاریخی وجود دارد گفت: 10 موزه و بنای تاریخی با حضور راهنمایان و کارشناسان میراث فرهنگی برای بازدید گردشگران آماده شده است.

وی ابراز کرد: موزه مردم‌شناسی درخانه تاریخی زند، گنجینه آثار مراجع عظام تقلید در خیابان معلم و خانه تاریخی ملاصدرا در بخش کهک از توابع قم، خانه‌های تاریخی زند و یزدان پناه، کاروانسرای دیرگچین، تیمچه بازار، مسجد جامع، تپه قلی درویش و بیت امام راحل از جمله آثاری است که کارشناسان میراث فرهنگی در آن حضور دارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com