کد خبر ۵۷۲۶۸ انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲

قم| اسکان 155 هزار نفر در 5 روز نخست تعطیلات در قم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم از اسکان 155 هزار نفر در 5 روز نخست تعطیلات در قم خبر داد.

سید مجتبی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به شرایط ویژه شهر قم اظهار داشت: استان قم به علت این‌که هم مقصد مسافران نوروزی بوده و هم نقطه ارتباط 17 استان کشور است  هر سال تعطیلات با تردد بیشتری نسبت به استان‌های دیگر روبه‌رو هستیم.

وی تقارن سال‌ تحویل امسال را با روز سه‌شنبه مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به ساعت و روز سال‌ تحویل که مصادف با روز سه‌شنبه  غروب و زیارت مسجد مقدس جمکران بود، شهر قم امسال تردد و درصد اقامت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته ثبت کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم خاطرنشان کرد: امسال آمار ورد و خروج به استان قم نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و در واقع رکورد ورود و خروج در سطح کشور در قم شکست شد.

وی از اسکان یک‌صد و 55 هزار نفر در قم خبر داد و تصریح کرد: در پنج روز نخست تعطیلات یک‌صد و 55 هزار نفر در قم اسکان یافتند و این آمار در چند سال گذشته در استان بی‌سابقه بوده است.

فرهادی تأکید کرد: اسکان مسافران با همکاری آموزش‌ و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، هلال‌احمر، سازمان ورزش و جوانان و همچنین شهرداری انجام‌ شده که خوشبختانه توانستیم امکانات نسبتاً مناسبی را به مسافران نوروزی تا امروز ارائه دهیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com