کد خبر ۵۷۳۰۱ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

آیت الله سبحانی: برخورد با کالای قاچاق منجربه حمایت از کالای ایرانی می شود

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با تاکید بر این که حمایت از کالای ایرانی جز با برخورد با کالای قاچاق محقق نمی شود گفت: تاکنون اقدام هایی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در کشور صورت گرفته ولی متاسفانه توفیقی در این زمینه نداشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی روز شنبه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی در قم، با اشاره به این که باید در سال جدید نسبت به برخورد با قاچاق کالا جدیت بیشتری داشت افزود: کالای خارجی همچنان در حال ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال کشور است.
وی همچنین با بیان این که باید درباره وضعیت فضای مجازی تدبیر لازم را انجام داد گفت: از وضعیت فعلی فضای مجازی راضی نیستیم، چراکه فضای مجازی اخلاق جوانان و جامعه را هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: هرفضایی که در آن خبر، علم و دانش باشد اشکالی ندارد ولی جایی که ایجاد مفسده می کند باید بسته شد.
این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که هر روزی که مردم ملتزم به قوانین اسلامی باشند آن روز عید است گفت: اگر امسال با سال گذشته از نظر کشتار و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشیم و التزام مردم به قوانین اسلامی و راهنمایی و رانندگی افزایش یابد قابل تشکر است.
آیت الله سبحانی با انتقاد از تشویق مردم به سفر در ایام نوروز گفت: جمعیت بسیاری در مدت زمان اندک ایام نوروز با خودروهای غیر استاندارد و بالاتر از آن با رانندگانی که برخی از آنها ملترم به قوانین نیستند در جاده ها آمد و شد می کنند که به طور طبیعی منجر به حوادث می شود.
وی گفت: باید این موضوع فرهنگ سازی شود که از فرصت ایام تعطیلات نوروز برای صله رحم استفاده شود تا شاهد سفرهای غیرضروری در جاده های کشور در ایام تعطیلات نوروز نباشیم.

** پلیس برای حمایت از کالای ایرانی، با قاچاق کالا به شدت برخورد می کند
فرمانده نیروی انتظامی نیز در این دیدار، مبارزه با قاچاق کالای خارجی را کمک کننده به اقتصاد و رونق کسب و کار داخلی دانست و اظهار داشت: پلیس برای تحقق شعار امسال مبارزه با قاچاق کالا را به عنوان یکی از اولویت های مهم خود قرار داده است.
سردار حسین اشتری در ادامه افزود: در ایام تعطیلات امسال شاهد کاهش نسبی حوادث نسبت به سال گذشته هستیم و این در حالی است که سفرها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی گفت: تمام تلاش پلیس کاهش تصادف های رانندگی و تعداد جان باختگان و مصدومان این حوادث است.
وی همچنین با بیان این که پلیس آماده انجام وظیفه شرعی خود در برخورد با آسیب های اجتماعی در فضای مجازی و واقعی است تاکید کرد: میزان جرائم فضای مجازی در سال 96نسبت به سال 95، 46 درصد افزایش داشته که این رشد زیاد نگران کننده است.
اشتری با بیان این که بسیاری از شبکه های اجتماعی به دلیل این که سرورهای آنها خارج از کشور است قابل کنترل نیست، ادامه داد: موضوع فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی نیز مطرح شده و با توجه به جرائمی که در این فضا در کشور در حال رخ دادن است در آن جلسه نیز هشدار دادیم که اگر این فضا مدیریت نشود، فضای مجازی تبدیل به فاجعه می شود.
فرمانده نیروی انتظامی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
7404/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com