کد خبر ۵۷۳۰۲ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲
رئیس مرکز مدیریت راه های قم:

یک میلیون و 265 هزار دستگاه خودرو وارد استان قم شده اند

قم - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه های استان قم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ورود وسایل نقلیه به قم در ایام تعطیلات نوروز، گفت: از 25 اسفندماه 96 تا پایان روز سوم فروردین ماه امسال، یک میلیون و 265 هزار و 222 دستگاه خودرو وارد این استان شده است.

جواد شاکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رصد وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین های نظارت تصویری و سامانه های ترافیک شمار و سامانه زمان، افزود: از این تعداد، یک میلیون و 157 هزار و 970 خودرو وارد شهر قم شده که یک میلیون و 341 هزار و 650 دستگاه خودرو سواری بوده است.
وی اضافه کرد: تعداد ورود خودروها به استان قم و شهر قم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سه و هفت درصد افزایش یافته است.
وی، محورهای آزادراه تهران- قم، قم- تهران، قم- سلفچگان، قم- کاشان، سلفچگان- راهجرد و سلفچگان- قم را به ترتیب 6 محور پردتردد استان قم در سومین روز از بهار امسال عنوان کرد.
شاکری بیان کرد: با توجه به پلاک خودروهای ثبت شده توسط سامانه های ثبت تخلف، استان های تهران، قم، البرز، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، لرستان و مازندران بیشترین سهم تردد در محورهای مواصلاتی استان قم را داشته است.
وی همچنین سرعت متوسط تردد در محورهای برون شهری را 90 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: 94 درصد سهم ترافیک در محورهای استان مربوط به وسایل نقلیه سبک و 6 درصد نیز در ارتباط با وسایل نقلیه سنگین بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راه های قم خاطرنشان کرد: هیچ کدام از محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی استان در 24 ساعت گذشته مسدود نبوده است و تردد در همه محورها روان و در برخی محورها پرحجم گزارش شده است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com