کد خبر ۵۷۳۶۷ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶
نمایندگان مجلس از شعار سال می گویند؛

حمایت از کالای ایرانی؛ ضامن استمرار تولید، رفع بیکاری و خروج از تورم است/"خودباوری ملی" لازمه تحقق شعار سال است

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هر کدام در مصاحبه هایی مجزا به نوعی اعلام حمایت خود از شعار سال جاری را عنوان کردند تا با تأکید بر اینکه "خودباوری ملی" لازمه تحقق شعار سال است و رای تحقق شعار سال ۹۷ به یک ۹ دی نیاز داریم، اعلام کنند که حمایت از کالای ایرانی؛ ضامن استمرار تولید، رفع بیکاری و خروج از تورم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ رهبر معظم انقلاب سال جاری را با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نام گذاری کردند، تا بدین ترتیب محوریت تمامی امور سال جاری چه از سوی مسئولان و چه از سوی مردم با این شعار رنگ و بویی ملی به خود بگیرد.

از این روز شاهد هستیم که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هر کدام در مصاحبه هایی مجزا به نوعی اعلام حمایت خود از شعار سال جاری را عنوان کردند که در ذیل به آن پرداختیم.

*سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس: شعار سال97، تأکید بر تداوم خطی است که رهبری برای حمایت از اقتصاد کشور در نظر دارند/حمایت از کالای ایرانی؛ ضامن استمرار تولید، رفع بیکاری و خروج از تورم است

شعار سال97، تأکید بر تداوم خطی است که رهبری برای حمایت از اقتصاد کشور در نظر دارند/حمایت از کالای ایرانی؛ ضامن استمرار تولید، رفع بیکاری و خروج از تورم است

در این باره «محمدمهدی مفتح» سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در گفت و گو با رودآور؛ با تبریک ویژه به همه مردم ایران به ویژه تویسرکانی ها به مناسبت آغازسال جدید و تقارن زیبای آن با ماه رجب و نیز تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع)، درباره شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، گفت: شعار سال جاری به نوعی تداوم خطی است که رهبر معظم انقلاب برای حمایت همه جانبه از اقتصاد و مردم سالیان سال است بر آن تأکید دارند.

وی اظهار کرد: در چندین سال گذشته شاهد بودیم که رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن تولید و اشتغال اشاره ها، توصیه ها و تأکیدات مکرری فرمودند و در سال جاری نیز با تعیین عنوان سال با "حمایت از کالای ایرانی" به این موضوع پرداختند که حمایت از تولید داخلی به دنبالش اشتغال را به همراه می آورد.

سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس افزود: این مهم زمانی محقق می شود که محصول و کالای تولید شده توسط مردم خریداری شود و مورد استفاده قرار گیرد. 

مفتح تصریح کرد: عنوان سال 97 در حقیقت این مسئله را نشان می دهد که توجهات رهبر انقلاب به استمرار توجه به اقتصاد کشور است و مسیر مشخصی که می بایست برای عزت ایرانیان ادامه پیدا کند و این مهم در صورتی دست یافتنی می شود که مردم از کالای تولید شده استفاده کنند و چرخه اقتصاد به گردش دربیاید.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب شاهد ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و مهمتر از همه خروج از تورم خواهیم بود، چرا که بیکاری و تورم در حال حاضر گریبان گیر اقتصاد کشور شده اند و تنها با تولید و حمایت از کالای ایرانی حل شدنی است.

سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس ادامه داد: ضامن استمرار تولید هم حمایت از کالای تولید شده ایرانی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند و حتی مشاهده می کنیم که بر خلاف سال های گذشته مردم نیز امسال مخاطب شعار سال قرار گرفته اند، چرا که باید کالا را ملت خریداری و مسئولان حمایت کنند.

مفتح ابراز امیدواری کرد که با تحقق هر چه بیشتر این شعار در سال جاری شاهد گام هایی بلندی در رشد تولید و در نهایت اقتصاد کشور و مهمتر رفع بیکاری و تورم باشیم.

وی افزود: البته "حمایت از کالای ایرانی" جزئیاتی هم دارد که به طور قطع رهبر انقلاب فردا در حرم رضوی به آن می پردازنند.

 *عضو هیئت رئیسه مجلس:"حمایت از کالای ایرانی" یک تکلیف ملی است/ "خودباوری ملی" لازمه تحقق شعار سال است

"حمایت از کالای ایرانی" یک تکلیف ملی است/ "خودباوری ملی" لازمه تحقق شعار سال است

همچنین «غلامرضا کاتب» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی که با خبرنگار مرآت درخصوص نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "حمایت از کالاهای ایرانی" داشته، گفته که: لازمه تحقق شعار سال ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در ملت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تولید کنندگان باید کیفیت کالاها مدنظرشان باشد، افزود: تقویت تولید ملی  نیازمند استفاده مردم از کالای داخلی و کاهش مصرف کالای خارجی است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق کالا نیز می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزایی داشته باشد، اظهار کرد: اگر ملت ایران  از کالای مصرف خارجی نکنند خود به خود واردات و قاچاق نیز کاهش پیدا می کند و موجب رونق تولید و افزایش اشتغال می شود.

کاتب با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را یک تکلیف ملی بدانیم، گفت: با فرهنگ سازی در سطح جامعه کالاهای ایرانی می توانند با کیفیت بالاتر و قدرت رقابت بیشتری در دنیا عرضه شوند.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال نیاز به قانون نداریم و قانون های مورد نیاز موجود است، اظهار کرد: باید با تشدید نظارت ها روند اجرا کنترل شود.

*عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:با خرید کالای ایرانی ارز در کشور ذخیره می شود/ برای تحقق شعار سال ۹۷ به یک ۹ دی نیاز داریم

با خرید کالای ایرانی ارز در کشور ذخیره می شود/ برای تحقق شعار سال ۹۷ به یک ۹ دی نیاز داریم

«ناصر موسوی لارگانی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سال نو در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز، اظهار داشت: اگر مردم ایران همت کنند و کالای ایرانی بخرند ولو اینکه کالای ایرانی از نظر کیفیت نسبت به کالاهای خارجی پایین تر باشد که اینطور هم نیست زیرا خیلی از کالاهای داخلی از نظر کیفیت از کالاهی هایی که از چین و هند وارد کشور می شود بالاتر است ولی فرض بر این که کیفیت  پایین تر باشد می توانیم با خرید کالای ایرانی خیلی از مشکلات کشور را برطرف کنیم.

با خرید کالای ایرانی ارز در کشور ذخیره می شود

وی بیان داشت: با خرید کالای ایرانی در کشور رونق ایجاد می شود، با خرید کالای ایرانی اشتغال در کشور ایجاد می شود، با خرید کالای ایرانی رشد اقتصادی ما افزایش پپدا می کند با خرید کالای ایرانی وابستگی به کشورهای دیگر کم می شود و همچنین ارز که پشتوانه ای است برای پول ما است در کشور ذخیره می شود و ارز را برای کالاهایی که می توانیم خودمان تولید کنیم از دست نمی دهیم.

موسوی لارگانی تصریح کرد: هرچند حتی یکسری از کالاهایی که در حال حاضر ضرورتا  وارد می کنیم اگر  به نخبگان و جوانان تحصیل کرده توجه شود و به آنها فرصت دهیم و همچنین بودجه تحقیقاتی و پژوهشی در اختیار آنها قرار دهیم می توانیم حتی آن کالاهایی که نتوانستیم به فن آوری  آن دست پیدا کنیم دست پیدا کنیم.

تولید یکسری کالاها برای جوانان ما کار سختی نیست

وی بیان داشت: در فن آوری هسته ای و علم انرژی هسته ای که شاید دشمنان ما در خواب هم تصور نمی کردند یک روزی به این دانش دست پیدا کنیم اما پیشرفت های بسیار زیادی را داشتیم قطعا تولید یکسری کالاها برای جوانان ما کار سختی نیست اگر می بینیم در تولید برخی از کالا ها درجا زدیم به طور مثال در ارتباط با صنعت خودرو سازی  اگر پیشرفت آنچنانی نداشتیم  به این دلیل است که به دیگران میدان نمی دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا که در انحصار خودشان است و به نوعی دولتی هم است نه به بخش خصوصی و نه به جوانان نخبه و طراحی که بیرون از ایران خودرو سایپا هستند این فرصت داده نمی شود که طرح های خوب را ارائه بدهند و بتوانیم از این جایگاهی که هستیم جلوتر برویم

موسوی لارگانی گفت: این انحصاری بودن باعث شده خودروهای ما از نظر ظاهر و از نه کیفیت ارتقا پیدا نکند لذا خرید کالای باید ایرانی شعار و عمل مردم شود و به کالاهای خارجی نه بگویند همه بیکارهای که دز کشور وجود دارند شغل پیدا می کنند، حتی نیاز به کارگر خارجی پیدا می کنیم اگر العان برخی از جوانان در کشورهای دیگر مشغول به کار می شوند به  دلیل این است که  آن کشورها برای تولید داخلی خودشان اهمیت قائل هستند.

وی گفت: ترامپی که یکسری تفکرات دیوانه واری دارد اما  از وقتی رئیس جمهور شده حتی اجازه نمی دهد برخی از کالاها وارد شود مثلا خودروهاییکه  مصرف بالایی دارد وارد نمی کنند و  مثلا  می گوید اگر "بی او و" می خواهد  به ما خودرو بفروشد باید در کشور آمریکا تولید کند زیرا هم نیروی کار گرفته شود هم این برند برای خود آنها می شود  اما متاسفانه  در ایران یک عده فقط جیب خودشان را می بینند علی رغم اینکه رهبر انقلاب فرمودند  واردات کالایی که مشابه آن در کشور تولید می شود حرام شرعی است اما توجهی نمی شود.

این نماینده مجلس افزود: اگر سال 97 هم و غم همه  از جمله دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم که این شعار محقق شود مطمئنا شعارهای سالهای گذشته هم مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین و برخی از مردم قرار گرفت مطمئنا آن هم محقق می شود.

مردم سراغ کالای با کیفیت داخلی بروند

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: قطعا یکی از راه هایی که باعث می شود که کیفیت کالا بالا برود این است که تولیدکنندگان داخلی ما  بینشان رقابت  ایجاد شود یعنی مردم  به کالای خارجی نه بگویند اما  به کالای بی کیفیت داخلی هم نه بگویند و به سراغ کالای داخلی که کیفیت بهتری و بالاتری دارند بروند اگر این کار شود قطعا این رقابت بین تولید کالای داخلی باعث می شود که کیفیت بالا برود اگر در بحث خودرو آن خودرویی که کیفیت بالا دارد مردم خریداری کنند  و آن خودروی که بی کیفیت است خریداری نکنند همین امر باعث می شود کیفیت کالای دیگر بالا برود.

پیام رهبر تکان دهنده بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: به نظر من این فرمایش مقام معظم رهبری و خطاب دادن مردم برای تحقق شعار سال یک پیام شاید تکان دهنده و پیام تلخی است برای مسئولین ما که حقوق بیت المال را می گیرند و برای این  فعالیشان پول می گیرند و  حق ماموریت می گیرند اما متاسفانه توجهی به شعارهای اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال؛ و اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نداشتند اینجا رهبر معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانیرا  به عهده مردم گذاشتند

وی خاطر نشان کرد: با شعار سال و خطاب دادن مردم توسط رهبری باید گفت  به یک نوعی رهبری از مسئولین نا امید شدند از کسانی که با نظام و انقلاب  با رای مردم بزرگ شدند و به این جایگاه ها رسیدند؛ لذا ایشان دست نیاز به سوی مردم دراز کردند همانطور که مردم در جنگ تحمیلی 8 سال  جنگ را مدیریت کردند یعنی اگر حضور و مدیریت و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم در دوران دفاع مقدس نبود  شاید اگر امورات جنگ به عهده مسئولین گذاشته می شد چنان پیشرفتی نداشتیم.

این نماینده مجلس افزود: در فتنه 88 تا مردم وارد صحنه نشدند و حماسه عظیم و بزرگ 9دی را نیافریدند از آن فتنه عظیم که سالها برایش مدیریت کرده بودند و برایش اتاق فکر گذاشته بودند نمی توانستیم به این سادگی بیرون برویم این حضور مردم بود که آن فتنه را ناکام گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: در فتنه ای هم که سال 96  به وجود آمد  و یک عده به خاطر مسائل اقتصادی یکسری حرکات اعتراضی داشتند وقتی دیدند دشمن از این مسئله سوء استفاده می کند و یک عده فرصت طلب آمدند و شعارهای هنجار شکن و ضد نظام دادند مردم دوباره خودشان با وجود عدم رضایت از وضعیت اقتصادی به میدان آمدند و دشمنان را از میدان به درد کردند و اعلام کردند که درست است ما مشکل اقتصادی و اشتغال داریم اما نظام برایمان ارزشمند است و برایش بهای سنگین دادیم  و اجازه نمی دهیم فرصت طلب ها از این وضعیت سوء استفاده کنند و علیه نظام شعارها بدهند.

  *عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:مصرف کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ارتقای کیفیت محصولات داخلی یکی از ملزومات تحقق شعار سال

مصرف کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ارتقای کیفیت محصولات داخلی یکی از ملزومات تحقق شعار سال

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مصرف کالای داخلی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: باید به گونه ای اقدام کنیم تا مصرف کالای خارجی در داخل کاری خلاف عرف محسوب شود. در حقیقت حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: حمایت از تولید داخل الزماتی دارد که توجه به این الزمات می تواند به موفقیت هر چه بیشتر کشور کمک کند.

مصرف کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

سلیمی با تاکید بر اینکه مصرف کالای داخلی نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: باید به گونه ای اقدام کنیم تا مصرف کالای خارجی در داخل کاری خلاف عرف محسوب شود. در حقیقت حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی است.

وی افزود: مردم و مسئولان همگی باید پای کار بیایند و نباید هر کس دیگری را مسئول بداند و در این راستا دولت و رسانه رسالت سنگینی برعهده دارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از کشورهایی که توانسته‌اند در عرصه اقتصادی گام‌های بلندی را بردارند به دلیل این است که در عمل به حمایت از تولیدات داخلی پایبند بوده‌اند.

افزایش کیفیت محصولات تولیدی یکی از الزمات مهم در حمایت از کالای ایرانی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش کیفیت محصولات تولیدی را یکی از الزمات مهم در حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و افزود: در این راستا نقش دستگاه‌های نظارتی و استاندارد بسیار تاثیرگذار بوده و می‌بایست در این زمینه به شدت ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بایستی در خط مقدم استفاده از کالای ایرانی باشند، اظهار کرد: دولت و مسئولان باید از خود شروع کنند و حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه کار خود قرار دهند و الگویی برای جامعه باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در داخل کشور ظرفیت‌های مناسبی در زمینه تولید بسیاری از محصولات وجود دارد، افزود: علیرغم اینکه ایران در گذشته یکی از قطب‌های تولیدی در خاورمیانه محسوب می‌شده است اما شاهد واردات ۵۴۰ میلیون دلاری کفش در سال گذشته بودیم که این مسئله نشان می‌دهد که جایی از کار ایراد دارد.

مبارزه با قاچاق کالا یکی از الزمات حمایت از تولید داخل

سلیمی مبارزه جدی با قاچاق کالا را یکی از الزمات حمایت از تولید داخل عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا به صورت رسمی و غیر رسمی در سال های اخیر آسیب های فراوانی را به تولید داخل وارد کرده است. قاچاق کالا عامل اصلی بیکاری و رکود در کشور بوده و بایستی به نوعی اقدام کنیم که مصرف کالای قاچاق به عنوان ضد فرهنگ محسوب شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه باید واردات در کشور هدفمند شود، ادامه داد: باید واردات به گونه‌ای باشد تا این همه خسارت به کشور وارد نشود.

سلیمی با بیان اینکه دشمنان تأثیر شعار امسال را به خوبی درک کرده اند، اظهار کرد: دشمنان که متوجه شده اند عملیاتی شدن شعار سال تا چه اندازه باعث رونق بخشیدن به اقتصاد کشور می‌شود از همین ابتدای سال شروع به هو کردن، کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای اینکه در پایان سال عملکرد مناسبی در خصوص تحقق شعار سال داشته باشیم می‌بایست یک عزم ملی بر حمایت از کالای داخلی ایجاد کنیم تا هر کس در هر جایی از کشور کالای داخلی را مصرف کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت با ابلاغ بخشنامه، استفاده از کالای ایرانی باید ادارات را ملزم به استفاده از کالای داخلی کند، خاطرنشان کرد: برای موفقیت بیشتر بایستی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به صورت جدی ورود پیدا کنند و با دستگاه‌های اجرایی که از کالاهای خارجی استفاده می کنند به شدت برخورد کنند.

*نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:با غیرت ایرانی امت واحده‌ای در حمایت از کالای ایرانی تشکیل دهیم/ لزوم شکل‌گیری حمایت از تولید داخلی فارغ از شعارها و همایش‌ها

با غیرت ایرانی امت واحده‌ای در حمایت از کالای ایرانی تشکیل دهیم/ لزوم شکل‌گیری حمایت از تولید داخلی فارغ از شعارها و همایش‌ها

«فرهاد فلاحتی» نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: نام‌گذاری سال 1397 به عنوان حمایت از کالای ایرانی، استمرار شعار جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بیان فرمودند.

وی افزود: ایشان منشوری را در خصوص توجه به اقتصاد درون‌زا یعنی اقتصاد مقاومتی به نمایش می‌گذارند و مسئولان کشور را توجه می‌دهند تا جهت‌گیری‌های آن‌ها به این سمت باشد تا کشور از آسیب‌هایی که از طرف اقتصاد متوجه آن است، نجات پیدا کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران شروع شده است و کشورهای معاند که در رأس آن‌ها آمریکا قرار دارد، تمام تلاششان را می‌کنند آسیب جدی را از راه اقتصادی به ملت ایران وارد کنند.

فلاحتی تصریح کرد: راه دفاع و جهاد در این زمینه، توجه به اقتصاد داخل کشور است و از مؤلفه‌های قوی و درستی که ما را نجات می‌دهد و نسخه درمان اقتصاد بیمار کشور است، حمایت از تولید داخلی است.

وی با بیان این‌که حمایت از تولید داخلی، رویکردی کاملا منطقی و درست است افزود: بسیاری از کشورهای دنیا که مسیر توسعه‌یافتگی را طی کردند و امروز به لحاظ اقتصادی مستغنی هستند و حرفی برای گفتن دارند، حتی کشورهای بزرگی مانند هندوستان که به لحاظ مساحت و جمعیت کشوری کاملا خاص در جهان است، با حمایت از تولید داخلی، به جایی رسیده است به طوری‌که امروزه اقتصادش را پویا و توانمند دارد و توانسته بسیار خوب در عرصه جهانی اقتصادش را نشان دهد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در خصوص این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر حمایت از کالای ایرانی تأکید کردند، باید چند مؤلفه مهم را در نظر بگیریم گفت: توجه به کالای ایرانی به معنی تحمیل کالای ایرانی بر مردم نیست بلکه مردم حق انتخاب دارند و کالای ایرانی باید به حدی از مرغوبیت و استاندارد برسد که مردم خودشان دنبال کالای ایرانی بدوند و آن را بپذیرند همان‌گونه که در بسیاری از کالاها، تجربه داریم و در طول سال‌های تحریم، بهترین کالاها را در عرصه‌های مختلف توانستیم با اقتصاد داخلمان تولید کنیم و مردم خودشان دنبال این کالاها هستند و باافتخار از آن استفاده می‌کنند.

فلاحتی افزود: اما برخی از اجناس به دلیل ضعف مدیریت‌ها و ضعف‌های برنامه‌ریزی، نتوانسته جایش را در بین خانواده‌های ایرانی باز کند.

وی اظهار کرد: یک بخش از کار، برنامه‌ریزی کارفرمایان و تولیدکنندگان برای کیفیت‌بخشی به محصولات و بخش دیگری از کار، توجه دولتمردان برای مبارزه با قاچاق است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌شود مرز را به روی هر نوع کالا با هر نوع ظرفیتی باز کنیم و در داخل کشور، انواع کالای خارجی از همه‌ی دنیا باشد و به دلیل آن‌که حقوق گمرکی آن پرداخت نشده و قاچاق وارد کشور شده است، ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد که طبیعی است مردم رغبتی به خرید کالایی که هرچند با کیفیت باشد اما قیمت بیشتری داشته باشد، پیدا نمی‌کنند، لذا عملا اقتصاد داخلی فلج می‌شود و بلایی که امروز سر بسیاری از کالاهای داخلی درآمده است، برسر دیگر کالاها خواهد آمد.

فلاحتی تأکید کرد: مسئولان به طور جدی در سال 1397 پیگیر مبارزه با قاچاق کالا باشند و جلوی آن را بگیرند.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مراد از قاچاق، انگشتری که در فلان مغازه وارد شده یا کوله‌بری که در مرز کار می‌کند نیست بلکه مبارزه با قاچاقچیان حرفه‌ای که از کانال‌های خاص گمرکی وارد می‌شوند و قانون را دور می‌زنند، است و این موارد است که باید در گلوگاه‌ها گرفته شود که به طور تمام در ید قدرت دولت است چراکه مرز، گمرک و نیروهای انتظامی و امنیتی در دست دولت است و هیچ توجیهی در این زمینه نیست.

با غیرت ایرانی به اقتصاد داخلی نگاه کنیم

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: رکن دیگر حمایت از کالای ایرانی، مردم هستند.

فلاحتی افزود: منِ ایرانی اگر باتوجه به غیرت ایرانی خودم به اقتصاد خانوار خودم نگاه کنم، حتما به این سمت می‌روم که اگر حتی کالای ایرانی درجه دو را به نسبت کالای درجه یک اروپایی انتخاب کردم، حتما به کارگر و کارفرمای ایرانی و اقتصاد خودم خدمت کردم.

وی خاطرنشان کرد: ما همان مردمی هستیم که در شرایط مختلف، خیرات و نذورات می‌کنیم و کارهای خیر انجام می‌دهیم که از توصیه‌های دین ما است؛ چطور می‌شود در خرید یک کالا با این نیت ورود پیدا نکنیم؟ چطور می‌شود بی‌توجه باشیم به این‌که پولی که به بازار می‌دهیم و جنس ایرانی را می‌خریم، باعث می‌شود جوانان این مملکت سرکار باشند و جلوی  قاچاق گرفته شود؟

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: غیرت ایرانی هرچه بیشتر باید توسط رسانه‌های داخلی و تریبون‌ها و جاهایی که در این موضوعات تأثیرگذار است مانند آموزش و پرورش، از پایین‌ترین مقاطع تحصیلی و در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تأکید شود و امت واحده‌ای را تشکیل دهیم و نگرشی کاملا اقتصادی بر موضوعات داشته باشیم.

از اولویت‌های اصلی، خرید از داخل استان باشد

فلاحتی با تأکید بر این‌که تعصب و غیرت باید در استان‌ها و شهرستان‌ها که محصولاتی را تولید می‌کنند باشد اظهار کرد: اگر در حوزه انتخابیه بنده زعفران و زرشک تولید می‌شود یا محصول معدنی دراستان تولید می‌شود، اولین اولویت آن شهرستان را باید به محصول خودشان بدهند و در تمام دنیا این‌گونه است.

وی خاطرنشان کرد: برندهای خاصی که هرجایی تولید می‌کند، بیشترین شهرت را آن‌جایی دارد که مبدأ و تولیدکننده بوده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بسیاری از محصولات باکیفیت را در حوزه‌های کشاورزی، لبنیاتی، معدنی، فرآوری، صنعت فرش و موارد دیگر تولید می‌کنیم به‌گونه‌ای که به بسیاری از کشورها صادرات داریم.

فلاحتی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در استان، نه‌تنها از طرف مردم بلکه از طرف مسئولان استان، باید توجه به خرید از داخل استان باشد و آقای استاندار در این قضیه ورود پیدا و تأکید کنند حتی خریدهای داخل شهرستان‌ها در اولویت اول با خود شهرستان باشد.

وی افزود: این موارد، الفبای اقدامات توجه به مسائل اقتصادی در استان است و مقداری تأکید می‌خواهد که از طرف مسئولان استان اعم از مسولان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأکید خواهد شد و گاهی باید دستوری انجام شود و پیگیری کنیم محصولی که در استان تولید می‌کنیم چه مقدار داخل استان مصرف می‌شود و اگر مصرف نمی‌شود چرا مصرف نمی‌شود؟

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مجموع اقدامات در پایان سال 1397، رشد کالای ایرانی با همه شاخص‌ها در تولید و مصرف باشد، موفق خواهیم بود.

فلاحتی اظهار کرد: اگر مشکلاتی به لحاظ قانونی باشد، باید رفع شود و مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کند و اگر جایی به لحاظ فرهنگی نیاز است، نهادهای فرهنگی باید کار کنند.

فارغ از شعارها و همایش‌ها، حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی شکل گیرد

وی گفت: سال 1397 فارغ از شعارها، کلیشه‌بندی‌ها، همایش‌ها، جلسات و بنرهایی که زده می‌شود، اگر حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی خودش شکل گیرد، مطمئنا رکود از بازار و اقتصاد ما رخت برمی‌بندد، تورم و نوسانات ارزی مهار می‌شود، اقتصادی شکوفا در بدنه اقتصادی کشور داریم که تحریم‌ها و شعارهای تحریمی روی آن اثر ندارد و بلندگوهایی که از خارج بلند است که علیه ملت ایران چه اقداماتی انجام می‌دهند، همه قطع خواهد شد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیار حکیمانه و هوشمندانه به مسئله اقتصاد توجه دارند و امسال شفاف‌تر، روشن‌تر و مصداقی‌تر وارد اقتصاد مقاومتی شدند.

فلاحتی افزود: شعار سال گذشته، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بود که بخشی از آن، حمایت از کالای ایرانی است که از آن غفلت می‌شود و مقام معظم رهبری امسال روشن‌تر و شفاف‌تر بر آن تأکید کردند.

وی گفت: ان‌شاءالله سالی متوجه بر مسائل اقتصادی داشته باشیم که برون‌رفت از آن شکوفایی اقتصادی در همه عرصه‌ها باشد.

*رئیس مجمع نمایندگان قزوین:دولت سازوکار لازم برای حمایت از کالای داخلی را فراهم کند/ تحقق شعار سال نیازمند حمایت از تولیدکنندگان است

دولت سازوکار لازم برای حمایت از کالای داخلی را فراهم کند/ تحقق شعار سال نیازمند حمایت از تولیدکنندگان است

«بهمن طاهرخانی» رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به نامگذاری شعار سال جاری با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" اظهار کرد: بخش عمده‌ای از استقلال کشورها به توان اقتصادی آنها وابسته است؛ و این امر زمانی تحقق یافته و ارزش افزوده ایجاد می‌کند که ما بتوانیم از مصنوعات فکری کشور خود استفاده کنیم. 


وی افزود: در این راستا باید از کالای داخلی که توسط صنعتگران و تولیدکنندگان کشورمان تولید می‌شود؛ استفاده کنیم؛ چراکه در این صورت اشتغال نیز به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته و کارخانجات و بازار کشور رونق پیدا می‌کنند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با خرید کالاهای داخلی در واقع شرایطی ایجاد می‌شود که سرمایه‌گذار بتواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ بنابراین با مصرف کالای داخلی در واقع به اقتدار ملی خود کمک کرده‌ایم. 

با شعار، شرایط اقتصادی کشور متحول نمی‌شود


طاهرخانی عنوان کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان هم باید این امر را در نظر داشته باشند که امروز در عرصه تجارت بین‌المللی، رقابت جدی‌ای وجود دارد و کشورها تلاش می‌کنند تا تولیدات خود را با کیفیت بالا و قیمت‌های پایین به بازارهای جهانی ارائه دهند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع باید تلاش کنند تولیدات داخلی در عین اینکه از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند، حدالامکان از لحاظ هزینه تولید نیز ارزان‌تر تمام شود تا کالا با قیمت کمتر و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: از آنجاییکه مردم همواره به دنبال خرید کالا با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند؛ بنابراین عدم توجه به مباحث ذکر شده موجب می‌شود که مردم به سمت خرید کالای خارجی گرایش پیدا ‌کنند. 

وی در ادامه بیان کرد: همان‌طوریکه که همه ملت باید همت خود را به این موضوع معطوف سازند که از کالای داخلی استفاده کنند، تولیدکنندگان هم باید به معنای واقعی کلمه هم به لحاظ عرق ملی و هم به لحاظ اخلاقی، انسانی و اعتقادی کالایی تولید کنند که خرید آن برای مصرف‌کننده به صرفه باشد. 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه مجلس در کنار نظارت بر حسن اجرای قوانین، در باب قانونگذاری هم این است که باید در ارتباط با روان سازی بحث سرمایه گذاری و تولیدات داخلی و همچنین در راستای حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و حمایت از کسانیکه در راستای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی کمک می‌کنند؛ قوانینی را تصویب کند تا موجب آسان سازی و روان سازی امور شود. 

وی ادامه داد: دولت نیز باید سازوکارهای لازم را ایجاد کرده تا هماهنگی و همدلی را چه برای بخش سرمایه‌گذاری و چه سایر بخش‌های مربوطه ایجاد شود که براساس اعتقاد به شعار سال نامگذاری شده عمل کنند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: باید مباحث شعاری نباشد و بحث تزریق سرمایه در بخش‌های مختلف آسان باشد و سیستم بروکراسی اداری که باید اجازه انجام این فعالیت‌ها را دهد، بیمار نباشد و کوتاهی نکند. 

وی در ادامه گفت: در واقع دولت طوری شرایط را به گونه‌ای یرای سرمایه گذاری و تولیدات با کیفیت فراهم کند که فراسرمایه نباشد و موجب بی‌میلی سرمایه گذاری و مصرف کالای داخلی نشود. 

طاهرخانی تصریح کرد: دولت می‌تواند سازوکار محکمی ایجاد کند که بتوان متکی به تولیدات با کیفیت داخلی شده و همچنین مصرف کنندگان از کالاهای تولید شده داخل کشور استفاده کنند. 

*نماینده مردم کرمانشاه :خرید کالای ایرانی از خروج ارز جلوگیری می کند/ لزوم حمایت عملی از تولیدات داخلی

خرید کالای ایرانی از خروج ارز جلوگیری می کند/ لزوم حمایت عملی از تولیدات داخلی

«احمد صفری»نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در سالهای قبل آماده سازی هایی برای نامگذاری شعار امسال انجام و زیرساختهای آن فراهم شده است.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب شعار امسال افزود: در صورتی که مردم کالای ایرانی خریداری کنند علاوه بر پیشگیری از خروج ارز از کشور اشتغالزایی نیز ایجاد می شود.

صفری گفت: به منظور تحقق شعار سال باید مسئولین قوای سه گانه در کنار هم برنامه ریزی و به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: طی این سالهای تحریم بالاخره به خودکفایی رسیدیم بنابراین وقت آن فرا رسیده که با خرید کالاهای ملی برای تولیدات داخلی ارزش قائل شویم.

صفری با اشاره به اینکه خرید کالای ایرانی به معنای ایجاد شغل است گفت: نه صرفا با شعار بلکه در عمل باید حمایت خود از تولید داخلی را اعلام کنیم.

*نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی:چرخ های مملکت بدون حمایت از محصولات داخلی نمی چرخد/فراهم آوردن بستر کارآفرینی جهت حمایت از تولید داخلی

چرخ های مملکت بدون حمایت از محصولات داخلی نمی چرخد/فراهم آوردن بستر کارآفرینی جهت حمایت از تولید داخلی

«یحیی کمالی پور» نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید و با اشاره به تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با نام«حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: به منظور تحقق شعار سال گذشته توفیقاتی داشتیم و هم به آن نتیجه مثبتی که مد نظر بود نرسیده ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سخنان مقام معظم رهبری ملموس بود و در این زمینه به آن اشاره شد،اما آن چیزی که می توانست نتیجه شعار سال 96 باشد که در زمینه اقتصادی به مرزی از خود کفایی برسیم؛ خیلی موثر نبوده ایم.

وی با تأکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب به کرات در خصوص مسائل اقتصادی و هجمه هایی که بر کشور وارد می شوند؛سخن گفته اند،عنوان کرد: بر همین اساس ما باید متکی به خودمان باشیم تا بتوانیم چرخه های مملکت را بچرخانیم و این امر محقق نمی شود مگر اینکه از محصولات خود حمایت کنیم.

کمالی پور با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:تحقق به این امر جنبه های متعددی دارد؛کسی که قصد تولید دارد باید به کیفیت سازی بپردازد و با وجود تولیدات داخل نباید محصول مشابه خارجی را وارد کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت باید به سمت و سویی برویم که کلیه مایحتاج خود را به دست متخصصین کشورمان ساخته،اعتبار سنجی و کیفیت دهی شود و این مسائل زمانی محقق می شود که ما بستر را برای کار آفرینی فراهم کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عبنرآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در امر ورود کالاهای خارجی و قاچاق  باید مبارزه جدی داشته باشیم که یکی از راهها به این منظور حمایت از کالای داخلی است.

وی با بیان اینکه خلاء قانونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در مجلس برطرف خواهیم کرد؛ گفت: باید مرزها را بر ورود کالاهای خارجی ببندیم و در تحقق این امر همگان باید همکاری داشته باشند.

کمالی پور ادامه داد:اگر تاریخ بسیاری از کشورها  مانند هند را مطالعه کنیم ، مشاهده می کنیم که شرایط آن ها خیلی بدتر از برخی کشورها بوده است ولی اکنون با محصولات و تولید خودشان و حمایت مردم کشور خود  در جهان مطرح هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دشمنی کشورهای دیگر نسبت به ایران راهی نداریم جز اینکه خودمان به فکر اقتصاد کشور خود باشیم و دست به زانوی خود بلند شویم این امیدواری زیاد است و مردم هم می دانند باید خودشان فکری کنند تا در تحقق شعار سال به نتیجه مطلوب برسیم.

*نماینده مردم خلیل آباد در مجلس: حمایت از تولید داخلی تنها به حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد و پتروشیمی خلاصه نمی‌شود/نوسازی صنایع در تولید کالا مناسب و با کیفیت نقش دارد

حمایت از تولید داخلی تنها به حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد و پتروشیمی خلاصه نمی‌شود/نوسازی صنایع در تولید کالا مناسب و با کیفیت نقش دارد

 «بهروز بنیادی» نماینده مردم خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با بیان اینکه امروزه اشتغال جوانان یکی از دغدغه های مسئولان است، اظهار کرد: اگر بتوانیم مسئله حمایت از کالای ایرانی را در سطح کشور جا بیندازیم بزرگترین کمک را به بحث اشتغال می کنیم.

نوسازی صنایع در تولید کالا مناسب و با کیفیت نقش دارد

وی با تاکید بر اینکه مردم به عنوان خریدار همیشه به دنبال بهترین جنس با بهترین کیفیت و قیمت پایین است، خاطرنشان کرد:  برای تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی باید چند نکته را مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به تکنولوژی روز در تولیدات دست پیدا کنیم، تصریح کرد: باید بخشی از ماشین آلات کارخانجات کشور و صنایع تعویض و به روز رسانی شود و این شاید در مقطعی نیاز به واردات داشته باشد ولی در مجموع به نفع کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با بروزرسانی ماشین آلات، تولیدات بهتری را به مشتری ارائه دهیم، اذعان کرد: نوسازی صنایع یکی از مسائل اساسی است که بتوانیم کالای مناسب و با کیفیت تحویل هموطنان داده شود.

بهبود محیط کسب و کار از بسترهای تحقق شعار سال است

بنیادی بهبود محیط کسب و کار را یکی دیگر از بستر های تحقق شعار سال دانست و عنوان کرد: بهبود محیط کسب و کار نیز اثر به مراتب بیشتری در تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی دارد.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: اعمال سیاست های پولی، بانکی و مالیاتی مهمترین عناصر در قیمت تمام شده محصولات هستند که اکثر کارخانه جات و صنایع و تولیدکنندگان با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند تا ما نتوانیم روندهای بانکی را اصلاح کنیم و به تولید کننده یک اطمینان خاطری را در این زمینه بدهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست پولی کشور قیمت تمام شده را مشخص می کند و متاسفانه هیچ کس امروزه نمی توانند دو سه ماه آینده اقتصاد را پیش بینی کند بنابراین تولیدکننده هر تلاشی را که بخواهد انجام دهد به ثمر نخواهد نشست و در این بخش باید مقامات دولتی، شورای پول و اعتبار و وزارت اقتصاد و دیگر  وزارت خانه های دخیل در این موضوع باید کار خود را به خوبی انجام دهند.

قوانین خوبی در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید داخلی تصویب شده است

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی  تاکنون قوانین خوبی را در زمینه حمایت از تولید داخلی تصویب کرده است، بیان کرد: در سال گذشته قانون منع واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد و همچنین قانون تسهیل تصویب شد.

بنیادی با اشاره به مفاد قانون تسهیل، تاکید کرد: بر اساس این قانون، در استانداری هر استان مجموعه ای برای رسیدگی به مشکلات بانکی کارخانه جات با حضور استاندار و نمایندگانی از صنایع و نماینده ای از سمت رئیس کل بانک مرکزی در این کمیته تشکیل می شود و در آنجا به حل و فصل مشکلات کارخانه جات خواهند پرداخت و می تواند گامی رو به جلو در حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی باشد.

مبارزه با قاچاق، مهمترین نقش را در حمایت از تولید داخلی دارد

وی با بیان اینکه اصل 44 در خصوص قانون رفع موانع تولید نیز از دیگر موارد حمایت از تولید داخلی است، ابراز کرد: مجلس این آمادگی را دارد که در هر جایی دولت احساس نیاز به لایحه ای برای اصلاح و بهبود امور دارد مجلس وارد عمل شود.

نماینده مردم خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تصریح کرد: از بین بردن رانت، تبعیض، انحصار، ایجاد رقابت عادلانه در بین تولید کنندگان و مبارزه با قاچاق مواردی هستند که کمک بیشتری در حمایت از تولید داخلی و کالای باکیفیت ایرانی دارد.

حمایت از تولید داخلی تنها به حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد و پتروشیمی خلاصه نمی شود

وی با تاکید بر اینکه در چند ساله اخیر حرکت های خوبی در راستای مبارزه با قاچاق انجام شده است، اذعان کرد: قاچاق از حدود 25 هزار میلیارد دلار این عدد به 12 هزار میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است ولی هنوز فاصله زیادی تا نقطه آرمانی داریم و امیدواریم با این حرکتی که شروع شده بتوانیم به تولید کنندگان داخلی و حمایت از کالای داخلی کمک کنیم.

بنیادی همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی اوقات ما حمایت از تولید را تنها به حمایت از خودرو سازی، صنایع فولاد و پتروشیمی خلاصه کرده ایم، عنوان کرد: درست است که در کلان موضوع این صنعت ها یکی از موارد و مسائل اصلی است ولی آن چیزی که در زندگی مردم و سبد معیشت آنها جای دارد چیزی غیر از این موارد است و باید بر روی موارد دیگر بیشتر تمرکز داشته باشیم.

توجه به صنعت کشاورزی و فرش خراسان رضوی نوعی حمایت از تولید داخلی است

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی مهد کشاورزی است و بهترین حمایت را باید در این بخش و همچنین صنعت فرش به کار ببریم، تشریح کرد: زعفران، کشمش، پسته و فرش در خراسان رضوی نیز جزو محصولات اصلی است و امیدواریم با برنامه ریزی که مسئولان انجام خواهند داد شاهد بهره وری بیشتری و کمک به صادرات این محصولات به کشورهای همسایه و کشورهای دور دست داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه توجه به این صنایع توان درآمدی مردم خراسان را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: در قبال این افزایش درآمد هموطنان قادر خواهند بود که محصولات خودمان را از داخل کشور تهیه کنند و کمکی به چرخه اقتصادی مردم شود

*عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس: «حمایت از کالای ایرانی» صرفا محدود به مصرف کنندگان نیست/ لزوم بهره گیری از «دیپلماسی اقتصادی» برای حضور در بازارهای جهانی

«حمایت از کالای ایرانی» صرفا محدود به مصرف کنندگان نیست/ لزوم بهره گیری از «دیپلماسی اقتصادی» برای حضور در بازارهای جهانی

«سید حسن حسینی شاهرودی» نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با مرآت در خصوص نامگذاری سال 1397 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالهای اخیر بر حوزه اقتصاد تاکیدات فراوانی داشته اند که مبنای تمام موضوعات مطروحه نیز اقتصاد مقاومتی بوده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان اینکه رهبر انقلاب در هر سال یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی را تبیین می کنند افزود: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها، جهتگیری حرکت قوای مختلف کشور را مشخص می کنند که البته میزان تحقق هریک از این سیاستها نیازمند بحثی مفصل است. 

حسینی شاهرودی با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی محدود به حوزه مصرف کنندگان نیست و باید در بخش های مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ارکان و دستگاه های مختلف کشور که به نوعی با موضوعات اقتصادی مرتبط هستند در تحقق شعار سال 97 نقش ایفا می کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بدیهی است قوه مقننه به عنوان نهاد قانونگذار و دولت به عنوان مجری سیاست های اقتصادی نقش بسیار مهمی در حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی برعهده دارند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و نیز کار، تعاون و رفاه اجتماعی جزو وزارتخانه های اصلی دخیل در امر حمایت از کالای ایرانی هستند گفت: بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور و نیز موسسات و شرکت های اقتصادی باید نقش خود را در حمایت از تولیدات داخلی به درستی درک و اجرایی کنند.

وی تولید صادرات محور و مبارزه با قاچاق کالا را مهمترین ابعاد حمایت از تولید داخلی دانست و تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی یعنی جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: اگر می خواهیم از کالای ایرانی حمایت کنیم باید مسیر تولید را برای تولیدکنندگان داخلی تسهیل کنیم و مشکلات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و... را از سر راه آنها برداریم.

حسینی با بیان اینکه اگر ظرفیت خالی تولید در کشور ساماندهی شود مشکل اشتغال رفع خواهد شد گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد ظرفیت تولید کشور خالی است و چنانچه بتوانیم فرآیند تولید تا بازار را مدیریت کنیم شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی توجه بیشتر به بازارهای بین المللی را ضروری دانست و اظهار کرد: متاسفانه سهم ما از بازارهای خارجی اندک است و نتوانسته ایم از شرایط ویژه ای که در سالهای اخیر در منطقه به وجود آمده است بهره لازم را ببریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس  با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در عصر امروز گفت: تاکنون حرکت دستگاه دیپلماسی کشور صرفا برمبنای مباحث مرتبط با سیاست خارجی و تا حدودی نیز مسائل امنیتی بوده است و به حوزه دیپلماسی اقتصادی کمتر توجه شده است.

حسینی شاهرودی ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه را گامی مهم در دستگاه دیپلماسی کشور دانست و گفت: امیدواریم این اتفاق به افزایش سهم کشورمان از بازارهای هدف بین المللی منجر شود.

*نماینده مردم شاهین شهر: ضرورت اصلاح سیاست های مالیاتی و ارزی دولت/ سخت گیری ها بر تولیدکنندگان در استان به سیاست های اجرایی برمی گردد

ضرورت اصلاح سیاست های مالیاتی و ارزی دولت/ سخت گیری ها بر تولیدکنندگان در استان به سیاست های اجرایی برمی گردد

«حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شاهین شهر در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهارکرد: مقام معظم رهبری بیش ترین کار در این مرحله را برعهده مردم گذاشتند و این به دلیل این بود که مقام معظم رهبری چندین سال است که نکات مربوط به اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق بی رویه را مطرح می کنند.

نماینده مردم شاهین شهر با بیان اینکه رهبر انقلاب استفاده از کالای دارای مشابه خارجی را حرام شرعی اعلام کردند، ادامه داد: اما آن چه از عملکرد دستگاه ها دیدیم، قابل قبول نبود و دولتمردان و مسئولان نتوانستند خواسته مقام معظم رهبری را برآورده کنند؛ براین اساس امسال رهبری موضوع را برعهده مردم گذاشتند و جامعه می تواند در این زمینه موفق باشد.

فرهنگ سازی برای نخریدن کالای خارجی از وظایف دولت در حمایت از تولید داخلی کم نمی کند

وی با بیان اینکه این نکته به معنای آن نیست که دولتمردان و مجلس مسئولیتی در این خصوص ندارند، گفت: این نکته درست است که این فرهنگ در بین مردم ایجاد شود که کالای خارجی نخرند و یک جنبه عمومی پیدا کند، اما دولت نیز باید اقداماتی را انجام دهد.

حاجی دلیگانی اصلاح تعرفه ها، مبارزه با واردات و قاچاق بی رویه را اولویت هایی دانست که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد و عنوان کرد: در زمینه مالیات ها و بیمه دولت باید به گونه ای عمل کند که تولید کالای داخلی را به سمتی ببرد که قیمت تمام شده آن با کالای مشابه خارجی قدرت رقابت داشته باشد.

ضرورت اصلاح سیاست های مالیاتی و ارزی دولت

وی با بیان اینکه دولت باید در سیاست های مالیاتی و سیاست های ارزی و تسهیلات به تولیدکنندگان شرایطی را به وجود آورد که نفع تولیدکننده در حفظ اشتغال و نه اخراج کارگران باشد، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان به ویژه در سال 96 مشاهده می کنیم که صاحبان صنعت تعدیل نیرو دارند.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: بنده در جمع صاحبان صنعت گفتم که به دولت پیشنهاد دادم که یک تجمعی و فراخوانی از صاحبان صنایع هر استان بدهد تا مشخص شد، آن ها در طول سال گذشته، دو سال گذشته و پنج سال گذشته چند نفر جذب و چند نفر تعدیل نیرو داشته اند.

صاحبان صنایع دوسوم پرسنل خود را اخراج کرده اند

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور قطع صاحبان صنایع دوسوم پرسنل خود را اخراج کرده اند و این یک تهدید جدی برای کشور است، خاطرنشان کرد: دولت باید در این زمینه به صنایع کمک کند و مجلس هم از طرف دیگربخش نظارتی خود را فعال کند و دستگاه ها و مجاری که با این سیاست کلی هم خوانی ندارند با نظارتف سوال و دیگر اهرم های موجود به سمت هم خوانی دعوت کند.

مجلس با وضع قوانین تکمیل کننده به رونق تولید کمک کند

حاجی دلیگانی افزود: مجلس باید با وضع قوانین تکمیل کننده به رونق تولید کمک کند.

نماینده مردم شاهین شهر در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با عدم علاقه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در سطح استان اصفهان و سخت گیری هایی که در این زمینه صورت می گیرد، گفت: این بحث قانونی نیست، قانون گذار همان طور که سخت گیری هایی را انجام داده است، راهکارهایی را هم برای برون رفت از مشکلات تعبیه کرده است، اما در استان اصفهان مدیران سعی می کنند که جنبه سخت گیرانه را بیش از جنبه سهل کننده مدنظر قرار بدهند.

سخت گیری ها بر تولیدکنندگان در استان به سیاست های اجرایی برمی گردد

وی ادامه داد: این سخت گیری ها به سیاست های اجرایی برمی گردد و از آقای استاندار در جلسات خواسته شده است که این مسئله را به  عنوان نماینده عالی دولت در استان دنبال کنند و شرایط را برای جلوگیری از فرار سرمایه ها از استان به استان های دیگر فراهم کنند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه مباحث مالیاتی را بارها متذکر شده ایم، عنوان کرد: پایه مالیاتی استان از سال های قبل در رقم بالایی بسته شده است و هر سال هم هر چقدر درصد کم تری اضافه کنند، باز عددی که به استان اضافه می شود، عدد بالایی است.

افزایش سقف مالیاتی استان بدون افزایش سطح سرمایه گذاری در استان

نماینده مردم شاهین شهر خاطرنشان شد: در حالی که ما در این سال ها رشد سرمایه گذاری نداشته ایم و بسیاری از سرمایه گذاران به استان های دیگر مهاجرت کرده اند، اما سقف مالیاتی استان نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز داشته است.

وی ادامه داد: وقتی این عدد را به واحدهای مالیات دهنده تقسیم می کنند، رقم بالایی می شود، به نحوی که یکی از صنعت گران شاهین شهر مطرح می کرد که من 40 درصد آن چه درآمد کسب می کنم را مالیات می دهم و با این 40 درصد پرداختی ادامه کار صرفه اقتصادی نداریم.

صنعت گران برای توافق با امور مالیاتی شرایط سختی را دارند

حاجی دلیگانی با بیان اینکه صنعت گران برای توافق با امور مالیاتی نیز شرایط سختی را دارند، اظهار کرد: وقتی هنوز مالیات صنعت گران قطعی نشده است، دولت از آن ها مالیات 30 درصدی می گیرد و این شرایظی را به وجود آورده است که برای صنعت شکننده است.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: در سطح استان بیش از اینکه اجرای قانون را داشته باشیم، سخت گیری داریم.

*مصری:خرید کالای ایرانی رونق اقتصاد داخلی را به دنبال دارد/ تحقق شعار سال رمز عبور از بحران اشتغال

خرید کالای ایرانی رونق اقتصاد داخلی را به دنبال دارد/ تحقق شعار سال رمز عبور از بحران اشتغال

 «عبدالرضا مصری» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: هرساله مهمترین دغدغه کشور با نامگذاری و شعار سال عنوان می شود که رمز و کلیدی برای گشایش مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه اگر عزم عمومی برای تحقق شعار امسال جزم شود سالی خوبی را پیش رو خواهیم داشت، افزود: مردم باید عزم خود را برای مصرف و خرید کالای ایرانی جزم کنند.

مصری گفت: حمایت ملی یعنی هرجا به کالای ایرانی برخوردیم خریداری و مصرف کنیم زیرا اشتغال در گرو تولید است و تولید نیز جز با خرید مردم و استقبال از کالاهای داخلی محقق نمی شود.

وی افزود: اگر مردم تولید ملی را بخرند و از آن حمایت کنند رونق اقتصادی بازمی گردد زیرا تولید کننده با خرید بیشتر مردم به تولید بیشتر و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر تشویق و در نهایت رونق اقتصادی حاصل می شود.

مصری رمز عبور از بحران اشتغال را در گرو تحقق شعارسال دانست و گفت: با تولید ملی می توانیم مشکل اقتصاد را حل کنیم و این از اصول طرح شده در اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: از آنجا که سخن مقام معظم رهبری به عنوان مرجع تقلید اتمام حجت است انتظار می رود همه مردم و مسئولین اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه با خرید کالای ایرانی به رونق اقتصادی کمک کنند.

*نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس عنوان کرد؛آمادگی فراکسیون اصناف مجلس در حمایت از تولید کالای ایرانی/ عرضه تولیدات داخلی به اقصی نقاط دنیا با تبیین منشور سال

آمادگی فراکسیون اصناف مجلس در حمایت از تولید کالای ایرانی/ عرضه تولیدات داخلی به اقصی نقاط دنیا با تبیین منشور سال

«شهباز حسن پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با اشاره به تبیین شعار سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: اقدامات مناسبی با توجه به نامگذاری های سال های گذشته انجام شده بود.

وی با اشاره به اقدام بسیار به موقع مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از تولید ملی و صادرات تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این رابطه 1500 میلیارد برای جوایز صادراتی پیش بینی کرده است.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد:این مسئله به این معنا است که تولید کالای ایرانی و عرضه آن به اقصی نقاط دنیا با توجه به تبیین منشور سال توسط مقام معظم رهبری نسبت به سال های گذشته نمره بهتری را دریافت کند.

حسن پور ادامه داد: برهمین اساس با آمادگی بیشتری به استقبال سال جاری به حول و قوه الهی خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1397 پیش بینی حمایت از تولید ملی و صادر کنندگان را داشته است، عنوان کرد: منظور از جوایز صادراتی، رونق تولید و اشتغال،رونق کالای ایرانی یعنی برند شدن کالاهای ایرانی نه تنها برای کشور بلکه برای کشورهای هدف مخصوصا کشورهای منطقه با توجه به آمادگی از گذشته بوده می باشد.

حسن پور افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت مردم از کار و کارآفرینی در کشور، یقین داریم امسال سالی پر از خیر، برکت و همراه با موفقیت در جهت حمایت از تولیدات داخلی برای همه ملت ایران خواهد بود .

رئیس فراکسیون اصناف مجلس  در پایان خاطر نشان کرد: این فراکسیون آمادگی برای ورود به حمایت از تولید کالای ایرانی را دارد و در خصوص مبارزه با کالاهای خارجی و مبارزه بی امان در جهت فروش کالاهای ایرانی و تولید کالای ایرانی تلاش جدی مسئولین را می طلبد.

*سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس خبر داد: ارائه طرح دو فوریتی مجازات مانع‌تراشان برای حمایت از کالای داخلی به مجلس

ارائه طرح دو فوریتی مجازات مانع‌تراشان برای حمایت از کالای داخلی به مجلس

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تعطیلات با ارائه طرحی دو فوریتی در خصوص مجازات و تنبیه افرادی که مانع از حمایت کالای داخلی می‌شوند کار را در مجلس آغاز خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مقصودی در گفت وگو با بصیر سبزوار با بیان اینکه نامی که رهبر انقلاب برای سال ۹۷ برگزیدند در تاکید بر اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: حمایت از کالای داخلی نقطه عطف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بوده و حمایت از تولید داخلی را در برمی‌گیرد.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران داخلی اعتقادی به حل مشکلات از طریق اقتصاد مقاومتی و توان داخلی ندارند، تصریح کرد: نباید برای حل مشکلات به غرب تکیه کرده و اعتماد کنیم چراکه راه حل مشکلات ما در داخل کشور است.

مقصودی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی سعی می‌کنند این باور غلط را که اجناس ایرانی فاقد کیفیت است را در کشور ترویج کنند، عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدات در حوزه‌های مختلف به دیگر کشورها صادر می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سودجویی برخی دلالان در واردات کالاهای خارجی سبب می‌شود تا این افراد راه را برای حمایت از کالای داخلی سخت کنند، تاکید کرد: این افراد با استفاده از ثبت شرکت در کشورهای دیگر اقدام به واردات کالا و فروش با سودهای بسیار زیاد در کشور می‌‍کنند.

وی به وارادات برخی تجهیزات در حوزه وزارت نیرو در دولت یازدهم با وجود تولید داخل همان تجهیزات در سبزوار اشاره کرد و افزود: متاسفانه این مافیا با ورود تجهیزات سودکلانی را به جیب میزدند.

مقصودی ادامه داد: پس از تعطیلات با ارائه طرحی دو فوریتی در خصوص مجازات و تنبیه افرادی که مانع از حمایت کالای داخلی می‌شوند کار را در مجلس آغاز خواهیم کرد.

نماینده مردم سبزوار با تاکید بر حمایت از کالای داخلی عنوان کرد: عزل مجازات نقدی و زندان‌های بلند مدت باید در انتظار مدیرانی باشد که در سر راه حمایت از کالای داخلی  مانع می‌تراشند.

*نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری: حمایت از کالای ایرانی مصداق اقتصاد مقاومتی است/ضرورت زمینه سازی دولت برای رشد تولیدات داخلی

حمایت از کالای ایرانی مصداق اقتصاد مقاومتی است/ضرورت زمینه سازی دولت برای رشد تولیدات داخلی

«حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار» نماینده مردم کرمان در مجلس خبرنگان رهبری در گفتگو با ناب نیوز ؛ ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید با اشاره به تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد:مقام معظم رهبری مانند سال های پیشین امسال را هم در راستای مسائل اقتصادی کشور به نام«حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

وی ادامه داد:بیان این نکته لازم است که هدف رهبر فرزانه انقلاب از نامگذاری سال ها؛ بیان یک نام بدون مهم نیست، بلکه مسئله مورد نظر ایشان این است که هر سال عنوان سال را تحقق بخشیم و معنی شعار سال  را در فضای بیرون عملی کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تولید ملی به معنای بکار گرفتن تمام استعدادهای بالقوه در جهت فعلیت بخشیدن به توانایی‌های داخل می باشد، عنوان کرد: ملتی که به خود تکیه کند هرگز اسیر بیگانه نمی شود و تار و پود ملتی که  وابسته به دیگران است مانند تار و پود عنکبوت است؛ زود از هم می‌پاشد اما اگر ملت ایران متکی به خود باشد هیچ زمانی توسط هیچ شخص یا اتفاقی از بین نخواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار ادامه داد:تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی ارتباط معنی داری با اقتصاد مقاومتی دارد؛یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی این است که باید صاحبان تولیدات داخلی را حمایت کرد.

این مقام مسئول افزود: به مردم توصیه کنیم که از کالای داخلی استفاده کنند؛در این صورت است که وابستگی ما به تولیدات خارجی کاهش خواهد یافت و در این شرایط است که رفاه و آسایش را مدیون دست اندرکاران،مهندسان و دانشمندان  کشور خودمان خواهیم بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: تولید ملی و حمایت از کالاهای ایرانی و داخلی زمانی محقق می شود که دولت و مدیران کوشش خود را صرف تولیدات داخلی کرده و زمینه رشد استعداد ایرانی در مراکز آموزش و پرورش،دانشگاه ها و موسسات داخلی را مهیا کنند .

*نماینده مردم ارومیه در مجلس: واردکنندگان کالاهایی که تولید داخل دارند، شاه دزد هستند/ مردم و مسئولین نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند

واردکنندگان کالاهایی که تولید داخل دارند، شاه دزد هستند/ مردم و مسئولین نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند

«نادر قاضی پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اروم نیوز با تبریک سال ۱۳۹۷، سال حمایت از کالای ایرانی گفت: تعصب جزو دین است و مردم و مسئولین باید همچون تعصب به قرآن، مملکت و غیره نسبت به کالای ایرانی که همان ثروت ملی است، تعصب داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: کالای داخلی حاصل دسترنج تولیدکنندگان و مهندسان ملی است که باید همیشه حمایت مردم و مسئولین از کالای ایرانی باشد.

وی کارگران ایرانی و تولید ملی را خط قرمز مجلس عنوان کرد و گفت: توهین وزیر بهداشت به انتقاد از اینکه چرا کالای ایرانی نمی خرد را فراموش نمیکنیم که گفته بودند تولید کنندگان داخلی دزد هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: واردکنندگان کالاهایی که تولید داخل دارند، شاه دزد هستند، نباید اجازه واردات چنین کالاهایی داده شود.

*نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس: «حمایت از کالای ایرانی»؛ تاکید بر اقتصاد مقاومتی است/ حضور حداکثری مردم درانتخابات؛ شیرین ترین اتفاق سال گذشته بود

«حمایت از کالای ایرانی»؛ تاکید بر اقتصاد مقاومتی است/ حضور حداکثری مردم درانتخابات؛ شیرین ترین اتفاق سال گذشته بود

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه بایزد آوا؛ شیرین‌ترین اتفاق سال 96 را حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی دانست و در خصوص تلخ‌ترین اتفاق سال گذشته هم گفت: اعتراضات مردم و حضور آنان در خیابان‌ها اتفاق بسیار تلخی بود چراکه این ماجرا نشان داد مسئولان کشور در هر سه قوا آن‌گونه که مورد رضایت مردم باشد عمل نکردند و کار را به‌جایی رساندند که آنان تصمیم گرفتند برای رساندن صدای به‌حق خود به گوش مسئولان به کف خیابان‌ها بیایند.

موسوی بیوکی افزود: مسئولان باید از هر دو این اتفاقات درس عبرت بگیرند و تلاش کنند در سال 97 تمام عزم خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان جزم کنند.

موسوی افزود: برای مردم دسته و گروه سیاسی معنا ندارد و در پیش چشم آنان همه اعضای این گروه‌ها و مسئولانی که در دستگاه‌های مختلف بر مسند امور قرار دارند یکی هستند و تنها انتظار مردم این است که هر کس با هر اندیشه سیاسی بر کرسی حکومت قرارمی‌گیرد تنها به آنان خدمت کنند و در پی حل مشکلات آنان باشد.

وی اقدامات مسئولان در سال گذشته در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی را نسبی دانست و اظهار داشت: مسئولان درزمینهٔ تحقق اقتصاد مقاومتی در برخی قسمت‌ها به‌خوبی عمل کرده و در برخی قسمت‌ها نیز اقدامات ضعیفی داشتند اما نکته قابل‌توجه این است که شود زیرساخت‌های اقتصادی ما توان برگشت یک‌دفعه‌ای به سمت اقتصاد مقاومتی را ندارد بنابراین نباید انتظار داشت این مهم یک‌ساله محقق شود.

موسوی ادامه داد: با تأکیدات حضرت آقا در دو سال گذشته بر مقوله اقتصاد مقاومتی در این زمینه قدم‌هایی برداشته و کار آغازشده است و همان‌گونه که تصور می‌رفت رهبر معظم انقلاب امسال هم با انتخاب شعار «حمایت از کالای ایرانی» به‌نوعی شعاری مرتبط با مسئله اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند و براین مسئله مجدداً تأکید کردند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی و نظامی از قدرت بالایی برخوردار است و نقش مهمی را در منطقه ایفا می‌کند اما مهم‌ترین نقطه‌ضعف ما در بحث مسائل اقتصادی است که اگر این موضوع را حل کنیم به یک ابرقدرت تبدیل خواهیم شد.

موسوی اظهار داشت: امیدواریم باهمت و تلاش همه مسئولان و همراهی مردم بتوانیم براین ضعف بزرگ غلبه کنیم.

وی در پایان حل بحران آب در استان یزد را نیازمند عزمی ملی و عمومی برشمرد و ابراز داشت: مردم شریف استان بدانند نمایندگان آنان در مجلس به‌طور جد در حال پیگیری موضوع آب یزد هستند و امیدواریم با عزم عمومی، یزد را که در حال حاضر در مدار خشک‌سالی قرارگرفته نجات دهیم تا همچنان شاهد تداوم حیات وزندگی در این خطه از مرزوبوم ایران اسلامی باشیم.

*عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان: حمایت از تولید داخلی ضامن کاهش بیکاری/ فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود

حمایت از تولید داخلی ضامن کاهش بیکاری/ فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه  نهادینه شود

«حسینعلی شهریاری» عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی، گفت: با توجه به مشکل بیکاری که امروز به مشکل اصلی کشور بدل گشته است، نیاز است تا تولید داخل تقویت است و تنها راه تقویت تولید داخل حمایت مردم از این تولیدات است.

وی افزود: تولید کنندگان داخلی باید ترغیب شوند تولیداتی که به بازار عرضه می کنند علاوه بر قیمت مناسب کیفیت خوبی هم داشته باشد و قطعا اگر اینکونه باشد مردم نیز از این تولیدات استفاده خواهند و این باعث رونق و شکوفایی برای اقتصاد کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید جلوی ورود بی رویه کالای قاچاق و مشابه تولید داخلی به کشور گرفته شود گفت: تا زمانی که کالای قاچاق آزادانه وارد کشور شود حمایت از تولید ملی ممکن نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه در سال های اخیر آمار بالای قاچاق کالا به کشور  منجر به تهدید اصلی کالای ایرانی شده است، بیان داشت: برای اشتغال فرزندان ایرانی باید فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نهادینه شود و اگر هنر ما استفاده از کالاهای خارجی باشد بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر در کشور رفع نمی شود.
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نتوانسته موفق عمل کند قطعا اگر جلوی کالای قاچاق گرفته شود مشکل کشور حل خواهد شد البته باید با فرهنگ سازی، مردم از کالاهای ایرانی استفاده کنند.
*حجت الاسلام ذوالنور؛ در تحقق عنوان شعار سال های گذشته کوتاهی شد/ بانک ها با پول مردم کاسبی و بنگاه داری می کنند

در تحقق عنوان شعار سال های گذشته کوتاهی شد/ بانک ها با پول مردم کاسبی و بنگاه داری می کنند

«حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور» نماینده مردم قم در مجلس  در گفتگو با قم فردا، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شد و تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال 94 را به نام اقتصادی مقاومتی عنوان کردند که اگر تلاش در زمینه تحقق این عنوان چشمگیر بود ایشان سال 95 را هم به نام اقتصاد مقاومتی اعلام نمی کردند.

وی با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب سال 96 را هم به نام اقتصاد مقاومتی_تولید و اشتغال نام گذاری کردند، افزود: لحن فرمایشات رهبر انقلاب در لحظه سال تحویل امسال که فرمودند تا حدودی شعار سال 96 عملی شد، اشاره به این نکته بود که انگار هیچ اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام نشده است.

نماینده مردم قم بیان داشت: اگر دولت فخیمه است می توانند بگویند ما چیزی به نام اقتصاد مقاومتی نداشتیم، آیا برنامه و بودجه 97 با آن چه که اکنون ارائه داده اند تفاوتی داشت؟ برنامه پیشنهادی پنج ساله ششم توسعه غیر از این چیزی بود که اکنون ارائه دادند؟ و چه چیزی به عنوان اقتصاد مقاومتی لحاظ شده که اگر اقتصاد مقاومتی نبود آن موارد لحاظ نمی شد؟

لزوم ارائه برنامه های دولت در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی

وی ادامه داد: باید بگوییم که دولت در سال گذشته تقریبا یک برنامه جاری را پیگیری کرده است که اگر برنامه اقتصاد مقاومتی هم نبود به همین منوال انجام می گرفت بنابراین توقع است که دولت به عنوان اقتصاد مقاومتی به بحث تولید ملی ورود پیدا کند.

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: دولت باید پیشنهادات و برنامه های خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه بدهد که تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی به چه صورت باشد و البته مجلس شورای اسلامی هم باید در این زمینه تلاش کند.

وی گفت: دولت باید بررسی کند که الزامات تقویت تولید ملی چه چیزهایی است؛ برنامه های حمایتی از کالای ایرانی کدام برنامه ها می باشد؛ چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا حمایت از کالای ایرانی وجود داشته باشد و چه چیزی باعث می شود که کالای خارجی، بازار ایران را قبضه کند اما کالای ایرانی نتواند عرض اندام کند.

وی در زمینه رفع مشکل تولیدکنندگان داخلی تأکید کرد: ابتدا باید حمایت از سرمایه گذاری مدنظر باشد و مورد تاکید و تقویت قرار بگیرد واز طرفی موانع سرمایه گذاری نیز برطرف شود؛ همچنین باید بررسی شود چه چیزهای مانع از تولید است که کالای ایرانی نمی تواند حیات خود را استمرار دهد.

قیمت کالای ایرانی باید کمتر بشود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص قیمت بالای کالای ایرانی گفت: از آن جا که هزینه تولید کالا بالا است بنابراین آن چیزی که باعث رقابت می شود تا مردم به سراغ کالای خارجی نروند کیفیت و قیمت کالا است؛ حتی اگر قیمت مطلوب باشد، کیفیت هم اگر نتواند برابری کند باز هم مردم به سراغ جنس ارزان تر و داخلی می روند بنابراین باید قیمت تمام شده کالای ایرانی پایین بیاید.

وی ضمن بیان راه های پایین آمدن قیمت کالای ایرانی گفت: ابتدا سرمایه گذار باید احساس امنیت کند، حمایت شود و موانع تولید را برطرف کنند و دولت عواملی را که سبب بالا رفتن قیمت کالا می شود را بردارد؛ به طور مثال دولت باید جلوی قاچاق را بگیرد.

وی افزود: بخش سنگینی از کالاهای داخل بازار کالاهایی هستند که از مبادی غیر رسمی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند یا با پوشش از مبادی رسمی وارد می شود.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه اضافه کرد: دولت باید سرمایه در گردش تولید کننده را افزایش دهد و مالیات های متنوع ، خسته کننده و نفس گیر را از تولید کننده بردارد و بروکراسی کُشنده ای که نفس تولید کننده را می گیرد، تغییر دهند و کار را آسان کنند.

بانک ها با پول مردم کاسبی می کنند

وی با تاکید بر این که امروزه اگر کسی بخواهد کارگاه تولیدی بزند نفسش گرفته می شود، افزود: بانک ها به دنبال سود هستند و نقش خود را در اقتصاد ایفا نمی کنند؛ نقش بانک ها مخرب و منفی است زیرا بانک ها بنگاه داری و سودا گری می کنند و نفس تولید کننده را می گیرند.

نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: امروزه هیچ تولیدی 15 درصد سود ندارد ولی وقتی بانک ها 18 درصد وام می دهند، تولیدکننده چگونه نفس بکشد بنابراین بانک ها باید در رسالت خود قرار بگیرند.

وی ضمن تاکید بر این که بانک باید از سود پول کارمزد بردارد نه این که با پول مردم کاسبی و بنگاه داری کند، افزود: تا زمانی که سیستم بانکی کشور به طور جدی اصلاح نشود و بانک ها در جایگاه خود در تولید و اقتصاد قرار نگیرند هیچ گاه نمی توانیم قیمت تمام شده کالای ایرانی را پایین بیاوریم تا بتواند رقابت کند بنابراین باید در این زمینه سیستم هایی اصلاح شود و دولت نیز ورود پیدا کند که البته وظیفه مجلس هم در این راستا سنگین است.

قوه قضائیه در امنیت سرمایه گذاری به وظایف خود عمل کند

وی ادامه داد: آن جایی که دولت به کمک احتیاج دارد باید مجلس زیر بغل آن را بگیرد؛ قوانین دست و پاگیر را اصلاح کند و قوانین مورد نیاز را برای دولت تصویب و ابلاغ کند و هر جایی که دولت به رسالت و وظیفه خود عمل نکرد، مجلس باید نقش نظارتی خود را اجرا کند و خودش روی خط دولت قرار بگیرد و مشکلات و موانع دولت را شناسایی کند به این صورت که در ابتدا ورود پیدا کند و جایی که نیاز به اصلاح ساختار و قانون است و یا جایی که نیاز به تصویب و ایجاد قانون جدید است را پیگیری کند.

وی با تاکید دوباره بر این که مجلس یا به صورت معین و کمک حال و یاور دولت باید وارد شود و یا در جایی که دولت اعلام نیاز و کمک نمی کند مجلس با تصویب قوانین آن را هُل دهد و یا در جایی که دولت کج می رود مجلس باید جلوی کج روی دولت را بگیرد.

وی در خاتمه بیان داشت: قوه قضائیه در امنیت سرمایه گذاری و اجرای قوانین باید وظایفی که دارد را انجام دهد و دستگاه های مختلف نیز در این زمینه فعال باشند تا با ایجاد رغبت در مردم ، کالای ایرانی به قیمت مناسب تهیه شود و تولیدکنندگان قدرت رقابت را پیدا کنند.

*عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: عدم حمایت از تولیدات داخلی اشتغال را زیر سوال برده است/دولت ومجلس،شعارزدگی و شعارهای پوپولیستی را کنار بگذارند

عدم حمایت از تولیدات داخلی اشتغال را زیر سوال برده است/دولت ومجلس،شعارزدگی و شعارهای پوپولیستی را کنار بگذارند «حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن عرض تبریک سال نو به ملت شریف ایران اسلامی،به ویژه خدمت مقام عظمای ولایت مقام معظم رهبری در خصوص تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام«حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد:مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته تا کنون، شعارهای سال را با نام اقتصادی نامگذاری می کنند و آن انتظاری که از مسئولین کشور می باشد که بسیج شوند و تلاش کنند که شعار سال محقق شود عملی نمی شود.

وی تصریح کرد:یعنی با وجود اینکه در سال 95 مقام معظم رهبری شعار سال را در مورد مسائل اقتصادی با نام« اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» تکرار کردند؛اما این در حالی است که مسئولین به زدن بنر و برگزاری همایش و چاپ بروشور بسنده کردند.

این مقام مسئول با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:نامگذاری این شعار نشان از آن دارد که شعار بس است و عمل کنید؛ اما در سال 95 نیز عمل موثریدر راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی از جانب مسئولین شاهد نبوده ایم.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی عنوان کرد:اگر به فرمایشاتی که از ده سال گذشته مقام معظم رهبری داشته اند، عمل شده بود جایگاهی که ایشان در افق چشم انداز 1404 پیش بینی کردند که اقتصاد اول منطقه باشیم خیلی زودتر به آن می رسیدیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:منتهی برخی چشمشان به دست دیگران و به بیرون از کشور است و برخی دیگر هم برای درآمد خودشان و اینکه بتوانند مال و ثروت خود را چند برابر کنند دنبال واردات بی رویه آن هم واردات کالایی هایی که در ایران تولید می شود و بعضا کیفیت شان از نوع وارداتی بهتر است، می باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 96 مجدد بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند،اذعان کرد: چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات در کشور توجه به این مسئله است تا بتوانیم بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب به داشته های خودمان تکیه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:تا بتوانیم به توانمندی های خود اکتفا کرده و اقتصاد خود را به شکل اقتصاد مقاوم تبدیل کرده تا تهدیدات و تحریم ها نتواند به ما فشار بیاورد؛برهمین اساس رهبری مجدد بر موضوع اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال تأکید کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با اشاره به اینکه به طور قطع اگر ما توجه و نگاه ویژه ای به تولید کنندگان داشتیم شاید برخی از مشکلات ما برطرف می شد، گفت: برخی از تولیدکنندگان در کشور مسئله ای جز علاقه به کار چیز دیگری آنها را وادار به تولید نمی کند و اگر این تولید کنندگان سرمایه ای که به منظور انجام کار سرمایه گذاری کرده اند؛در بانک با همان 15 درصد سود که در شورای پول و اعتبار که بعضی از آنها تخلف می کنند؛ سپرده شود بسیار بیشتر از هزینه تولید بدست می آورند اما می آیند و کار  تولید را انجام می دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با وادارات بی رویه تولید کنندگان و صادر کنندگان موجب تعطیلی واحد های تولیدی و تعدیل نیرو افراد شاغل در این واحدها می شویم، ابراز کرد:بنابراین اگر از تولیدداخلی حمایت شده بود اشتغال ما زیر سوال نمی رفت.

وی ادامه داد:اگر به شعار سال 96 توجه شده بود شاید بخشی از مشکلات جوانان در حال حاضر وجود نداشت و مجدد مقام معظم رهبری سال 97 که امروز اولین روز آن است را به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده اند که این شعار در راستای شعار سال های گذشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این راستا باید حمایت مادی و معنوی صورت گیرد،بیان کرد:به ان صورت که زبانی ادعای حمایت کنیم و یا در این زمینه مصوباتی داشته باشیم که به شرکت ها و کارخانجات دچار مشکل شدند وام می دهیم اما پس از آن برنامه هایی را جلوی پای آنها بگذاریم که نتواند از این وام استفاده کنند.

وی با اشاره به مطالب فوق افزود: به این صورت که بانک به این شرط وام در اختیار می گذارد که فرد مربوطه بدهی و چک برگشتی نداشته باشد؛ در صورتی که اگر این امکانات را داشت فرد دچار مشکل نمی شد لذا این وعده ها شاید بیش از ده سال به صادرکنندگان با وعده جوایز صادراتی داده شده است اما به وعده خودمان عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی گفت: حتی برخی از صادرگنندگان وقتی با دور زدن تحریم ها با مجموعه ای از فعالیت ها توانستند صادرات انجام دهند اما ارزی را که به کشور وارد کردند با مشکل روبرو می شوند.

وی تصریح کرد:به منظور حمایت از تولیدات داخلی مجلس شورای اسلامی شعار را کنار بگذارد و مردانه وارد میدان شود؛دولت هم از شعار زدگی و شعار های پوپولیستی را که جز وعده توخالی نیست کنار بگذارد و و خود را موظف به حمایت از تولیدکنندگان و مردم بداند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روزانه 80 درصد مراجعه کننده به دفتر نمایندگان به منظور رفع بیکاری و اشتغال هستند، گفت: و این در حالی است که افراد جامعه با وجود معضل بیکاری به دنبال خرید اجناس مارک خارجی هستند.

وی ادامه داد:با این شرایط تولید کنندگان به چه میزان گنجایش انبار کالاها را دارند در حالی که انبارهای بسیاری از تولید کنندگان فلج شده است چون خریدار نداشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با بیان اینکه از لحاظ دفاعی کشور ما به جایی رسیده است که دشمن جرات مقابله با ایران را ندارد، گفت: ما هیچ گاه از بدو انقلاب تا کنون نه شروع کننده جنگ بوده ایم و نه جنگی را شروع کرده ایم؛ اگر هشت سال جنگ کردیم تحمیل شده با تمام قوای استکبار جهانی و رژیم بعث بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:باید قوای سه گانه دست به دست هم دهند و حمایت جدی و واقعی از تولیدکنندگان داشته باشند،چنانکه مقام رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی با فتوای خود خرید اجناسی را که در کشور تولید می شوند را وارد نمایند؛ حرام شرعی دانسته و بیان داشته اند که دولت استفاده از کالایی خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می شود بر خود حرام کند.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی در پایان خاطر نشان کرد:اگر حمایت عملی از تولید کنندگان را داشته باشیم رونقی که ایجاد می شود اقتصاد را مقاوم کرده و رشد اقتصادی که مدنظر مقام رهبری است به دست خواهیم آورد.

*نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی: چگونه در ساخت موشک توانمندیم اما تولیدات ساده نه؟!

چگونه در ساخت موشک توانمندیم اما تولیدات ساده نه؟!

«محمدرضا امیرحسنخانی» نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار " حمایت از کالای ایرانی" در سال 97، در گفتگو با خاورستان، ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) و تبریک سال نو، اظهارکرد: بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری شعارهای اقتصادی را به عنوان نامگذاری سال انتخاب می کنند که از جمله آن می توان به صرفه جویی در مصرف یا تولید ملی اشاره کرد.

وی با اشاره به خطاب قرارگرفتن مردم در شعار امسال توسط مقام معظم رهبری و بصورت مستقیم افزود:  شعار سال تنها برای مسئولان نیست و در همه سالها مردم هم مورد خطاب بوده اند، اما اینکه امسال بطور مستقیم مورد خطاب قرارگرفته اند شاید به این معنی است که ایشان احساس کرده اند مردم کمتر توجه می کنند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه امسال هم شعار سال بر مبنای اقتصاد و معیشت مردم تعیین شد گفت: این موضوع به مانند سرمشق دادن معلم برای دانش آموزان است و تا زمانی که این سرمشق درست تمرین نشود و یا پشتکار و جدیتی در آن نباشد، معلم بارها آن را تمرین می کند تا به نتیجه برسد، اکنون در زمینه اقتصادی هم موفق نبوده و تلاش و پشتکار لازم را نداشته ایم.

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود ادامه داد: اقتصاد مقامتی در صورتی محقق می شود که نتیجه آن را در زندگی و معیشت مردم ببینیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در شعار امسال بر اهمیت موضوع کار تاکید کردند ادامه داد: اکنون در شرایط تحریم و وجود مشکلات فراوان و موانعی که دشمن بر سر راه ایجاد می کند، باید مردم و مسئولان با کار و پشتکار، مسائل را بهتر حل کنند، چرا که اگر علی رغم وجود تحریم ها، دست روی دست بگذاریم، شرایط ما همین می شود که اکنون وجود دارد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هم در مجلس نتوانستیم به اندازه کافی مطالبات رهبری و مردم را پاسخ دهیم، چرا که اگر پاسخ داده بودیم اکنون وضع مردم بهتر از این بود و مقام معظم رهبری هم هر سال شعارهایی بر مبنای کار، مدیریت جهادی و ... تعیین نمی کردند.

امیرحسنخانی با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی و بیکاری جز با جدیت و پشتکار حل نمی شود گفت: در شرایط بحران و وجود مشکلات که نباید بصورت عادی کار کنیم!، اما متاسفانه هم اکنون هم کمتر از حالت عادی کار می کنیم، در حالی که در شرایط کنونی کشور باید بهره وری و تاثیر عملکرد از حد متوسط بیشتر باشد و در این خصوص چاره ای جز کار و جدیت نداریم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید ملی بیان کرد: هنوز هم بسیاری از کالاهایی که در داخل تولید می شود به دلیل بی کیفیتی یا لجاجت و بی اعتقاداتی مدیران، از خارج وارد کشور می شود که این یک مشکل بزرگ است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از موضوع توانمندی هسته ای ایران، اکنون همه دنیا بر روی موشک های ما تمرکز کرده و به دنبال ایجاد محدودیت برای ما هستند، اما چطور است که در زمینه هسته ای و موشک می توانیم به توانمندی و قدرت برسیم اما در تولیدات بسیار ساده این توانمندی را نداریم و این تولیدات را از خارج وارد می کنیم؟ در این خصوص شاید عمدی در کار نباشد؛ اما قطعا مدیران بی توجهی می کنند.

امیرحسنخانی تصریح کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی بتواند در زمینه حمایت از کالای داخلی قوانینی ایجاد کند که اگر مشابه تولیدات داخل از خارج وارد شود، مجازات و هزینه های سنگینی برای مدیران در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: چرا باید با وجود تعداد زیادی کارخانه های بیسکویت و شکلات در کشور، این تولیدات بسیار ساده از خارج کشور وارد شود؟ اینگونه واردات ها مورد قبول مقام معظم رهبری و مردم نیست.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر بخواهیم در زمینه تولید داخل به جایی برسیم، شاید ابتدا کیفیت کالاها مناسب نباشد، اما وقتی که در این خصوص مقید شدیم و به خرید این کالاها رو آوردیم، تولیدکنندگان مجبورند کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و آنگاه امکان صادرات و فضای رقابتی ایجاد خواهد شد.

امیرحسنخانی تصریح کرد: این موضوع مهم ترین مطالبه مردم و مقام معظم رهبری از مسئولان است افزود: مردم هم باید بر روی مطالبات مقام معظم رهبری پافشاری کنند و این مطالبات را از هر سه قوه نظام بخواهند تا زمینه پیشرفت فراهم شود، اما اگر در این خصوص بی تفاوت باشیم قطعا پیشرفتی در کار نخواهد بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com