کد خبر ۵۷۳۸۴ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خبرداد

مراجعه 21 هزار مسافر نوروزی به اکیپ‌های جمعیت هلال احمر قم

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 21 هزار نفر به اکیپ‌های این جمعیت در استان قم مراجعه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا بهرامی در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به حوادث استان قم اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 27 حادثه در محورهای استان به جمعیت هلال احمر گزارش شده است، همچنین در این مدت هزار و 314 نفر از این جمعیت در استان قم خدمات پزشکی گرفتند که بیشتر در اطراف مسجد مقدس جمکران بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: جوانان این جمعیت از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 59 هزار نقشه بین مردم توزیع کردند، همچنین 21 هزار نفر در این مدت به اکیپ‌های این جمعیت در استان قم مراجعه کردند.

مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به وقوع تصادفات در ایام نوروز در استان قم اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون وقوع 158 تصادف در استان به اورژانس گزارش شد که این تصادفات 148 کشته برجای گذاشت، اورژانس هوایی امروز سه پرواز برای انتقال مجروحین تصادفات در استان قم داشت، بالگرد این اورژاسن از ابتدای تعطیلات نورورزی تاکنون با هشت پرواز، 25 مجروح تصادفات را به مراکز درمانی استان انتقال داد.

وی افزود: معمولا مقصد پروازهای بالگرد اورژانس استان قم، بیمارستان شهید بهشتی است، البته این بالگرد امروز به بیمارستان تامین اجتماعی هم پرواز داشت، بستر برای پروازهای بیشتر بالگرد اورژانس به این بیمارستان وجود دارد.

سید مجتبی فرهادی در بخش پایانی جلسه با اشاره به وضعیت اسکان مسافرین نوروزی در استان قم اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته، 33 هزار مسافر در بخش‌های مختلف استان قم اسکان پیدا کردند، نیروهای انجمن خانه مسافران استان قم برای پذیرش مسافران در استان در ایام نوروز آماده هستند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا بخش خصوصی برای اسکان مسافران در شهر قم و ارائه خدمات مختلف گردشگری به این مسافران در مناطق مختلف این شهر مستقر شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com