کد خبر ۵۷۴۰۶ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
امام جمعه قم در دیدار با شهردار قم عنوان کرد؛

انسان باید از طبیعت الگو بگیرد

آیت الله سعیدی گفت:انسان باید از تغییر و تحول طبیعت الگو گرفته و کارها و تغییرات و تحولات خود را فصل‌بندی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سیدمحمد سعیدی،امام جمعه قم،در دیدار دکتر سقائیان‌نژاد و دیگر مدیران شهرداری قم، با اشاره به تفسیر دعای تحویل سال،گفت:خداوند به دست خود تحولی در جهان و طبیعت تحقق می‌بخشد و در همین راستا تغییر و تحولی نیز از ما خواسته است.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه انسان باید از تغییر و تحول طبیعت الگو گرفته و کارها و تغییرات و تحولات خود را فصل‌بندی کند،بیان کرد:خداوند طبیعت را طوری قرار داده که در برخی موارد رحمتش برای برخی ضررآفرین است اما کار خدا متوقف به برخی افراد خاص نیست.

وی اضافه کرد: خداوند از این کار می‌خواهد به ما بفهماند که ما نباید درگیر مصلحت خاص باشیم و در فعالیت‌های خود مصلحت عام را ببینیم؛ ملاحظات اگر در سرفصل کارهای ما باشد کار ما به مشکل می‌خورد؛ چراکه ملاحظات یکی دوتا نیست و همینطور که جلو می‌رویم افزایش می‌یابد.

 امام جمعه قم ادامه داد: گردش خورشید، ماه و سیارات و تغییر طبیعت تغییر و تحولی است که با ارائه خداوند صورت می‌گیرد و انسان در آن نقشی ندارد؛ درکی که ما از این تحول داریم همان تغییر فصل‌ها است که با جسم و جان آن را احساس می‌کنیم.

ایشان خطاب به شهردار قم یادآورشد: اگر مصلحت عام را در فعالیت‌های خود در نظر بگیرید قطعا خداوند کمک کار شما خواهد بود و اهدافتان به سرانجام خواهد رسید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com