کد خبر ۵۷۴۷۶ انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۳
فرماندار قم خبر داد

ورود 8 میلیون مسافر نوروزی به قم

فرماندار قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون حدود 8 میلیون مسافر وارد شهر قم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، رضا سیار عصر امروز در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از حریق در جنگل‌های استان قم اظهار کرد: باید در این زمینه از ظرفیت مردم روستاها استفاده کنیم تا شاهد جلوگیری از حریق در روز طبیعت در جنگل‌ها و مراتع استان باشیم.

وی ادامه داد: باید بنرها و داربست‌ها در سطح استان قم به گونه محکمی نصب شود که با وزش باد تکان نخورد و شاهد مشکل در خصوص کنده شدن بنرها در استان قم و ایراد خسارت به مردم و خودروها نباشیم.

فرماندار قم افزود: پاکسازی حریم راه‌های استان قم باید در دستور کار بخشداران در استان قرار بگیرد و نباید شاهد ایجاد موانع در حریم راه‌ها باشیم.

سیار با اشاره به وضعیت شهر قم در روز طبیعت اظهار کرد: در این روز شاهد حضور گسترده مردم در بوستان‌های شهر خواهیم بود، دستگاه‌های مختلف آماده خدمت رسانی به مردم شهر قم در این روز هستند.

وی ادامه داد: امسال شاهد ساماندهی مناسب امداد خودروها در استان قم در ایام نوروز بودیم، دادستان قم و پلیس راه در این زمینه همکاری زیادی را داشتند.

فرماندار قم افزود: اقامه نماز جماعت در بوستان‌های شهر در ایام نوروز به خصوص روز 13 فروردین اهمیت زیادی دارد و باید سازمان تبلیغات اسلامی، مبلغین را برای برگزاری این برنامه‌ها ساماندهی کند.

سیار با اشاره به وضعیت باغ‌های استان قم اظهار کرد: به دلیل سرمازدگی بسیاری از باغ‌ها در مناطق کهک و خلجستان از بین رفت.

وی ادامه داد: در جلسات کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم به دنبال بیان ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی استان هستیم تا این ضعف‌ها در خدمت رسانی به مسافران رفع شود، این رویه باید تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه پیدا کند.

فرماندار قم افزود: محور پردیسان ورجان در صبح روز طبیعت از طرف قم یک طرفه و در عصر از سمت ورجان یک طرفه خواهد بود.

سیار با اشاره به کاهش تصادفات در استان قم اظهار کرد: در ایام نوروز شاهد کاهش آمار تصادفات در محورهای داخل شهر قم بودیم، در این ایام دو پارکینگ موقت توسط شهرداری قم ایجاد شد.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی شهر قم برای امدادرسانی به مردم در روز 13 فروردین آمادگی دارد، همچنین در شهرهای اقماری باید تجهیزات امدادرسانی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد تا در هنگام وقوع حوادث از آن تجهیزات استفاده شود.

فرماندار قم افزود: سرکشی و بازدید از مراکز خدمات عمومی، مجتمع‌های بین راهی و مراکز عرضه کالاها در استان قم ضروری است، باید نظارت‌ها تقویت  شود تا شاهد ارائه بهترین خدمات به مردم باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 7 میلیون و 998 هزار نفر مسافر وارد شهر قم شدند، همچنین در این مدت شاهد ورود بیش از یک میلیون و 700 هزار خودرو به این شهر بودیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com