کد خبر ۵۷۵۶۲ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳
مدیر مخابرات منطقه قم:

رتبه ی نخست کشوری قم در دیتا

دهناد با اشاره به رتبه ی نخست کشوری قم در دیتا گفت:هم اکنون یک صد هزار مشترک در استان از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.

 رتبه ی نخست کشوری قم در دیتابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛دهناد،مدیرمخابرات منطقه قم با اشاره به اینکه تا نوما یکی از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی در دنیای معاصر است گفت:تار نوری مخابرات ایران موسوم به (تانوما )امسال به چهل هزار واحد تجاری و مسکونی شهر قم گسترش می‌یابد، در این فناوری کابل های مسی جمع‌آوری و به جای آن از فیبر نوری برای انتقال داده‌ها استفاده می شود.

وی افزود: به منظور استفاده از این فناوری ظرفیت‌سازی برای حدود چهل هزار مشترک ایجاد شده که مجتمع های مسکونی و تجاری می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه قم تصریح کرد: استفاده از فیبر نوری سرعت و کیفیت انتقال داده‌ها را ارتقا می‌دهد و امکان استفاده از تلفن، ویدئو،صدا و داده ها از جمله شبکه های تعاملی تلویزیون را فراهم می‌کند .

دهناد با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود پنج میلیارد تومان برای خرید بهترین تجهیزات در بخش دیتا هزینه شده است گفت: هم اکنون یکصد هزار مشترک در قم از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به علت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده استان قم رتبه اول در زمینه ی دیتا را در کشور به دست آورده است.

مدیر مخابرات منطقه قم در ادامه سرمایه گذاری ۸۳ میلیارد تومانی در بخش تلفن همراه را مورد توجه قرار داد و گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و چهارصدو پنجاه هزار تلفن همراه در استان قم فعال است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com