کد خبر ۵۷۶۱۸ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵
فرماندار قم خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی سرقت در قم طی نوروز امسال/ اسکان مسافر در ۵۰۰ مدرسه

قم - فرماندار قم از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سرقت‌ها در دور نخست سفرهای نوروزی در قم خبر داد.

رضا سیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی استان قم قبل از پایان سال در قالب ۱۲ کمیته با ابلاغ استاندار قم اظهار کرد: کمیته اجرایی با ریاست فرماندار و با حضور دبیران ۱۱ کارگروه دیگر است که مسئولیت برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای کمیته‌های دیگر را دارد.

وی با اشاره به تلاش برای حفظ امنیت زائران و مردم قم در ایام نوروز، افزود: کمیته امنیتی اقدامات خوبی در جمع‌آوری معتادان برای کاهش سرقت با هماهنگی دادستان انجام داد و همچنین افراد شرور را برای کاهش جرائم خشن و سرقت‌های سازمان دهی شده احضار و تعهد و مابقی را بازداشت کرد.

به گفته فرماندار قم٬ بازداشت ۳۰۰ فرد سابقه دار در جرائم خشن و ۳۶۰ معتاد متجاهر از جمله اقداماتی بود که برای پیشگیری از وقوع جرم در نوروز صورت گرفت.

سیار از کاهش محسوس سرقت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و عدم وقوع جرائم خشن در دوره نخست سفرها خبر داد و افزود: البته این آمارها متغیر است تا پایان سفرهای نوروزی و بستگی به برخورد عوامل انتظامی دارد که چقدر بتوانند پیشگیری و یا کشف بعد از وقوع جرم داشته باشند.

اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر در مدارس

 وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت اسکان در نوروز امسال اظهار داشت: برای اسکان در نوروز امسال ۵۰۰ واحد مدرسه در کنار سالن‌های ورزشی مدارس و نمازخانه‌ها و سالن‌های تربیت بدنی با ظرفیت مناسب تدارک دیدیم.

به گفته فرماندار قم٬ ۵۰۰ مدیر با ۱۳۰۰ نفر عوامل خدماتی در حال خدمت هستند تا زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسافران نوروزی در رفاه باشند.

آن‌طور که سیار می‌گوید ۴۷ هزار نفر در شب اول تعطیلات نوروزی امسال توسط آموزش و پرورش اسکان داده شدند و در شب‌های بعدی هم هر شب تقریباً ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر اسکان توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است. همچنین ۴ تا ۵ هزار خودرو در حیاط مدارس توقف پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه پیش از ایام نوروز مقرر شد مهمانسراها و زائرسراهای ادارات در اسکان به همکاران خود سرویس بدهند، گفت: دانشگاه‌ها نیز امسال از ظرفیت خوابگاه‌ها برای اساتید استفاده کردند.

اسکان زائران در حوزه‌های علمیه

سیار افزود: مدارس غیردولتی و حوزه‌های علمیه امسال به تعدادی از افراد اسکان دادند که البته سال قبل کمتر بود و امسال تعداد بیشتر شده است.

وی می‌گوید امسال مجتمع یاوران مهدی(عج)  هزار نفر را اسکان تدارک اسکان دیده و این ظرفیت را در اختیار اسکان استان قرار داده است.

فرماندار قم ادامه داد: جمکران پاساژ صاحب الزمان(عج) را برای ۷۰۰ تخت که شامل سوئیت و مبلمان است فراهم کرده و مغازه‌های خالی را مفروش کرده که ۳۰۰ نفر نیز در اسکان اجتماعی تدارک دیده شده و مجموعاً هزار نفر را اسکان می‌دهند.

وی افزود: در دور نخست سفرهای نوروزی در شلوغ‌ترین شب‌ها٬ شبستان‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر با دستور تولیت‌ها برای اسکان اختصاص داشت.

اسکان در امام‌زاده‌ها

به گفته سیار٬ اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم هم در ۳۵ امامزاده استان برنامه اسکان دارد و ۹۵ درصد ظرفیتشان پر می‌شود که تا ۴ هزار نفر در شب اسکان می‌دهند.

وی ادامه داد: در شب نخست تعطیلات که بیشترین حجم مسافر را داشتیم٬ شب اول سالن ۲ هزارنفری ورزشگاه حیدریان برای نصب چادر در اختیار مسافران قرار گرفت.

وی افزود: کمپ‌های شهرداری هم در ۶ بوستان به صورت اختصاصی با تمامی تجهیزات و امکانات لازم به همراه حفاظت و نظارت لازم فراهم شده و همچنین ۱۸ پارکِ تدارک دیده شده برای اسکان اضطراری هم توسط شهرداری در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com