کد خبر ۵۷۶۲۰ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳

180 جهادگر بسیجی قمی در سرپل ذهاب مستقر شدند

قم- ایرنا- معاون روابط عمومی سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: 180 جهادگر بسیجی قمی برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در شهر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه مستقر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از عصر شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه قم، علی تقوایی درگفت و گویی افزود: این تعداد شامل پنج گروه جهادی از ناحیه بسیج دانشجویی و سه گروه جهادی از مرکز تربیت پاسداری علویون، ناحیه بسیج امام رضا(ع) و قرارگاه شهید متوسلیان این استان می باشند.
وی اضافه کرد: گروه های فوق به مدت هفت تا 10 روز اقدام به ارائه خدمات مختلف بهداشتی، درمانی، فرهنگی و عمرانی به مردم مناطق محروم می نمایند.
وی ادامه داد: جهادگران بسیجی سپاه امام علی بن ‌ابیطالب(ع) امسال نسبت به مناطق زلزله ‌زده غرب کشور نگاهی ویژه داشته و علاوه بر بازسازی و ترمیم منازل زلزله ‌زدگان، فعالیت ‌های فرهنگی از جمله برپایی حلقه های معرفتی، ترویج نشاط معنوی و برگزاری جشن‌ های مذهبی را برای مردم سرپل ذهاب دنبال می کنند.
تقوایی گفت: 105 تن از جهادگران،دانشجویان دانشگاه ‌های مختلف قم هستند که درقالب گروه‌ های جهادی «امام حسن عسگری(ع)» ، «امام حسن مجتبی(ع)» ، «شهید علی‌اکبر جوادی» ، «جندالمهدی» و «آبادگران سبز» فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای نخست بعد از وقوع زلزله 400 تن از بسیجیان جهادگر قم در قالب 20 گروه جهادی به کرمانشاه اعزام شدند و این گروه‌ ها قبل از نوروز 97 نیز به صورت ویژه خدمات مختلفی را به 9 روستای آسیب‌ دیده ارائه کرده بودند.
به گفته وی، درحال حاضر مسئولیت امدادرسانی و بازسازی 14 روستای مرزی در منطقه ثلاث باباجانی بر عهده سپاه استان قم است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

* اجرای پروژه مدرسه روستای 'شله‌دان' توسط «مسافران خورشید»
مسئول گروه جهادی مسافران خورشید قم نیز درگفت وگویی اظهار داشت: 55 تن از جهادگران بسیجی طی 10 روز بدون هیچ تجهیزات مکانیکی توانستند طرح عمرانی مدرسه روستای شله ‌دان را در شهرستان ایذه استان خوزستان از صفر به 50 درصد پیشرفت برسانند.
سید محمدعلی مومنی با بیان این که گروه فوق متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه شهاب دانش قم فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرده است، افزود: جهادگران این گروه تاکنون اردوهای مختلف جهادی را با رویکردهای فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف محروم کشور تجربه کرده ‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نازک کاری و دیوارچینی اطراف این مدرسه باقی مانده است و در تلاش هستیم تا دومین اردوی جهادی ویژه روستای شله‌ دان را برگزار یا با مشارکت اداره های مرتبط نسبت به تکمیل این طرح عمرانی اقدام کنیم.
وی گفت: دانشجویان بسیجی گروه جهادی مسافران خورشید با استفاده از تجربیات و دانش خود طرح «خونه به خونه» را برای 6 روستای اطراف روستای شله‌ دان برگزار و در قالب این طرح، برگزاری نشست‌ های مذهبی، حلقات معرفتی و جلسات پرسش و پاسخ را دنبال کردند.
مومنی یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده با مرکز بهداشت قم توانستیم بستر حضور پزشکان عمومی در روستای شله‌ دان را نیز فراهم و از مردم روستاهای اطراف برای استفاده از این فرصت دعوت کنیم.
به گفته وی، در این طرح برخی از داروهای مورد نیاز نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.
/2085/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com