کد خبر ۵۷۶۴۳ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
معاون شهردار قم در گفت‌وگو با مهر:

کاهش سرویس‌دهی حمل‌ونقل عمومی در نوروز به دلیل کاهش تقاضا است

قم - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، دلیل کاهش سرویس‌دهی تاکسیرانی و اتوبوسرانی در ایام نوروز را کاهش تقاضا دانست.

عباس ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتقاداتی که نسبت به خدمت‌رسانی نوروزی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط مردم صورت می‌گیرد اظهار کرد: در ایام نوروز بشدت سفرهایی که با اتوبوس اتفاق می‌افتد کاهش پیدا می‌کند هم سفرهای کاری هم آموزشی هم اداری کاهش دارد و بهترین فرصت است برای رانندگانی که می‌خواهند از مرخصی استفاده کنند.

وی افزود: به همین دلیل در ایام نوروز ظرفیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی متناسب با وضعیت بین یک سوم تا یک دوم کاهش پیدا می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه در ایام نوروز در روزهای مختلف تعداد اتوبوس‌های فعال بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ دستگاه بوده گفت: به طور معمول در تعطیلات با برنامه‌ریزی سطح خدمات‌رسانی کاهش پیدا می‌کند چون مسافر هم کم شده است.

همچنین به گفته وی بخشی از تاکسی‌های خطی که اطراف حرم مطهر خدمت‌رسانی می‌کنند باید در ساعاتی حضور داشته باشند اما قطعاً مواردی وجود دارد که به دنبال کارهای شخصی و دید و بازدید عید بروند.

ذاکریان معتقد است تاکسی‌های اینترنتی که در ماه‌های اخیر مورد استقبال مردم قرار گرفته، ضربه شدیدی به پیکر تاکسیرانی زده‌اند و همین موضوع موجب کاهش سطح خدمات در نوروز امسال شده است.

وی افزود: کاهش سرویس‌دهی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز به دلیل کاهش تقاضا است.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی برای ایام نوروز پارکینگ است اظهار کرد: در بحث پارکینگ توافقاتی با برخی نهادها در دستور داریم که برای رفع نیازهای ضروری رایزنی‌های جدی در حال انجام است و امسال برنامه‌های خوبی برای توسعه پارکینگ خواهیم داشت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com