کد خبر ۵۷۶۶۳ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴

قم،سوگوار عقیله بنی هاشم

شهر بانوی کرامت(س)در شب وفات ام المصائب،حضرت زینب کبری سلام الله علیها غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛جای جای شهر مقدس قم در شب رحلت حضرت زینب(س) با حضورعاشقان عصمت و طهارت علیهم السلام یکپارچه سیاهپوش عزادار است.

مراسم عزاداری در حرم مطهر حضرت معصومه(س)،مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران، دفتر مقام معظم رهبری در قم، بیوت مراجع تقلید، بقاع متبرکه امامزادگان، تکایا و دیگر اماکن مذهبی قم با حضور محبان اهل بیت(ع) آغاز شده است.

قم،سوگوار عقیله بنی هاشم+تصاویر

بسیاری از زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س)خود را به این مکان نورانی رسانده اند تا وفات عقیله بنی هاشم را به زینب ثانی،کریمه اهل بیت(س)تسلیت بگویند.

هم اکنون دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به حرکت درآمده و شیفتگان عصمت و طهارت در سوگ حضرت زینب بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند. 

قم،سوگوار عقیله بنی هاشم+تصاویر

حضرت زینب کبری(س) در پنجم جمادی الاولی در مدینه دیده به جهان گشود. پدر این بانوی بی همتا حضرت علی(ع) و مادر ایشان حضرت فاطمه(س) بودند و صدیقه کبری(س) در دوره کودکی از دانش جد بزرگوار خود حضرت محمد(ص) بهره مند شد و این گونه بردباری، بخشش، ایثار و شجاعت را از محضر خاتم پیامبران آموخت.

حضرت زینب(س) روایت گر حماسه عاشورا در 15 رجب 63 هجری قمری دیده از جهان فروبست و اینک آرامگاه ایشان در سوریه زیارتگاه دوستداران خاندان نبی(ص) است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com