کد خبر ۵۷۶۷۳ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

درخشش ملی‌پوش قم در راه کسب سهمیه پارالمپیک

دبیر هیأت تکواندو استان قم از موفقیت ملی‌پوش پاراتکواندو قم با تیم ملی کشورمان در کسب مقام قهرمانی رقابت‌های آزاد این رشته در کشور مراکش خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛هاشم آقایی،دبیرهیأت تکواندو استان قم اظهار کرد: به لطف خدا بار دیگر شاهد درخشش یکی از جوانان توانمند و غیور تکواندو استان قم در رقابت‌های بین‌المللی این رشته بودیم و این اتفاق مهم موجب اعتلا و افتخاری شیرین و دلنشین برای جامعه ورزش استان قم به ویژه خانواده بزرگ تکواندو شد.

وی اضافه کرد: کسب مدال بین‌المللی در کشور مراکش و در جریان رقابت‌های پاراتکواندو آزاد آفریقا توسط یکی از بهترین‌های چند سال اخیر این رشته یعنی محمدرضا شعبانی پاراتکواندوکار شایسته و خوش اخلاق قم مایه مباهات و خرسندی ورزش و تکواندو قم است.

وی با بیان اینکه شعبانی در وزن 42 کیلوگرم این رقابت‌ها به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره دست یافت، اضافه کرد: در این مسابقات تیم ‌ملی پاراتکواندو ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز بالاتر از دیگر تیم‌های شرکت کننده، عنوان قهرمانی سومین دوره مسابقات آزاد آفریقا را کسب کرد.

آقایی عنوان کرد: این اتفاق ویژه که نخستین مدال برون‌مرزی ورزش قم در سال 97 را به دنبال داشت موجی از شادی و سرور را در ابتدای سال در جمع خانواده تکواندو قم ایجاد کرد و امیدواریم این مهم پیش زمینه موفقیت‌های بیشتر تکواندو قم در سال 97 باشد.

دبیر هیأت تکواندو استان قم اظهار داشت: در سومین دوره مسابقات آزاد قهرمانی آفریقا در رشته پاراتکواندو تعداد یکصد هوگوپوش از 25 کشور به میزبانی شهر آگادیر مراکش رقابت کردند و هر پنج نماینده کشورمان به مدال رسیدند، در حالی که محمدرضا شعبانی نماینده قم نقره این رقابت‌ها را به ارمغان آورد.

وی در پایان اضافه کرد: تکواندوکارن ایران در این پیکارها مجموعا 18 امتیاز کسب کردند و با پشت‌سر گذاشتن دیگر تیم‌های شرکت کننده، روی سکوی قهرمانی این رقابت‌ها در بخش مردان جای گرفتند، تا علاوه بر نشان نقره بخش انفرادی، مدال طلای بخش تیمی این رقابت‌ها نیز با حضور محمدرضا شعبانی نصیب ورزش قم شود.

انتهای پیام /الف

نخستین مدال برون‌مرزی ورزش قم در سال 97

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com