کد خبر ۵۷۷۳۴ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛

حمایت از تولید با سود18درصدی میسر نمی شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سودهای بانکی 18 درصد را یکی از مهم‌ترین عوامل رکود اقتصادی در کشور خواند و عنوان کرد: امروزه بانک‌ها با سرمایه مردم در حال سودآوری به نفع خود بوده و به رقیبی برای تولیدکنندگان تبدیل‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری شعار سال اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تأکید هر چه بیشتر بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور و توجه دادن مسئولان به اشتغال، تولید را تنها راه نجات کشور از شرایط کنونی می‌دانند و درواقع هرسال با بیان روشن‌تری سعی در تفهیم این مفهوم به مدیران و مسئولان اجرایی کشور داشتند.

وی مشغولیت مسئولان و مدیران اجرایی کشور به اقتصاد نفتی را یکی از دلایل بی‌توجهی به تولیدات داخل دانست و تصریح کرد: تکیه به اقتصاد نفتی مدیران این احساس نیاز به توجه به اشتغال و تولیدات داخلی و ایجاد ثروت را در کنار نفت از بین برده و متأسفانه به خاطر راحتی ایجاد ثروت از طریق نفت دولت و مجلس خود را به اقتصاد نفتی سرگرم کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سودهای بانکی 18 درصد را یکی از مهم‌ترین عوامل رکود اقتصادی در کشور خواند و عنوان کرد: امروزه بانک‌ها با سرمایه مردم در حال سودآوری به نفع خود بوده و به رقیبی برای تولیدکنندگان تبدیل‌شده‌اند.

وی با انتقاد از مداخلات اقتصادی بانک‌ها ابراز کرد: بانک‌ها با گرفتن سودهای کلان اجازه تولید و رونق در کشور را از مردم گرفته‌اند و این در حالی است که بانک‌ها باید حامی و پشتوانه تولیدکننده داخلی در کشور باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com