کد خبر ۵۷۷۸۷ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مطرح کرد:

نیاز به ۱۳۰۰ مسجد در استان قم

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: هر هزار نفر باید حداقل یک مسجد با نماز جماعت در سه وعده داشته باشند حال قم با جمعیتی حدود ۱.۳ میلیون نفر، بالغ‌ بر هزار و 300 مسجد نیاز دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشوردر دیدار سقائیان نژاد شهردار و دیگر مدیران شهری قم، با تقدیر از خدمات تیم مدیریت شهری در سال‌های اخیر اظهار داشت: اگرچه تیم‌های قبلی زحمات قابل‌توجهی کشیده بودند اما در جایگاه شهروند در این مقطع جدید غالب مردم احساس کردند که تحول جدی در بخش‌های مختلف در شهر شکل‌گرفته است.

وی گفت: از لحاظ مبلمان شهری، مدیریت پسماند، محیط‌زیست، فضای سبز و... اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و در تعاملات و ارتباطات نیز خوب عمل شده و این موارد شاخص‌هایی است که برای تحقق شهری شاداب و سرحال وجود دارد.

امام‌جمعه قم با اشاره به شکل‌گیری تحولی جدی در مدیریت شهری قم اذعان کرد: امیدواریم تیم فعلی در سال جدید هم بتوانند با همین قوت و توان فعالیت‌های خود را پیش ببرند، اگرچه مشکلات بیشتر شده و جمعیت نیز افزایش‌یافته است.

وی نگاه فرهنگی، انقلابی و ایمانی و اسلامی متناسب با شهر قم را در مدیریت شهر قابل‌تقدیر خواند و افزود: در این مسیر پیشرفت باید تمام نهادها و دستگاه‌ها با شهرداری همکاری کنند و شهرداری را محوری را برای زندگی سالم و درست در شهر یاری برسانند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه همه باید در راستای کسب رضایتمندی مردم، سهولت دسترسی و کاهش فرآیندها گام بردارند، گفت: باید شرایطی برای تسهیل دسترسی‌های مردم به خدمات ایجاد شود که بخشی در حوزه فناوری و بخشی در حوزه ارتباطات و تعاملات است که باید شکل بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اقدامات شهرداری در مساجد گفت: برای بازسازی مساجد و فعال شدن آن‌ها گام‌های خوبی برداشته‌شده که باید بیشتر باشد، در حوزه نخستین برنامه پنج‌ساله را تدوین خواهیم کرد که در جامعه‌المصطفی وارد دومین سال شده‌ایم و در آن طرحی با عنوان آمایش داریم.

وی افزود: در حوزه مسجد بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته هر هزار نفر باید حداقل یک مسجد با نماز جماعت در سه وعده و دسترسی‌های خوب داشته باشند، قم با جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفر بالغ‌بر هزار و 300 مسجد نیاز دارد که در حال حاضر آمار موجود نصف این عدد است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
2
۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴

بيشتر نياز به نماز خوان داريم

پاسخ