کد خبر ۵۷۷۸۸ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
معاون هلال احمر قم:

261 هزار مسافر به پایگاه های هلال احمر قم مراجعه کردند

قم- ایرنا- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: از 28 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال، 261 هزار و 104 تن از مسافران نوروزی به پایگاه های ثابت و سیار هلال احمر قم مراجعه کردند و از خدمات آن بهره مند شدند.

محمد مصباحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 257 هزار و 580 تن به پایگاه های ثابت و سه هزار و 524 تن به پایگاه های سیار هلال احمر مراجعه کردند.
وی با اشاره به این که 22 پایگاه ثابت و سیار در استان قم و محورهای مواصلاتی این استان به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند اظهار کرد: هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر قم از 28 اسفندماه 96 همزمان با سراسر کشور در قم آغاز شد.
به گفته وی، در این طرح خدمات در حوزه های مختلف از جمله توزیع بسته های فرهنگی، برپایی ایستگاه های سلامت، برپایی خیمه های نماز، اجرای طرح امضاء میثاق نامه (کمپین نه به تصادفات جاده ای) و فضای دوستدار کودک ارائه شد.
مصباحی با بیان این که 2 هزار و 40 مسافر نوروزی به ایستگاه های سلامت هلال احمر قم مراجعه کردند گفت: این تعداد مسافر از خدمات مختلفی از جمله سنجش فشارخون، خدمات مشاوره ای و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و ایدز استفاده کردند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: همچنین فضای دوستدار کودک برای مسافران نوروزی فراهم شد و یک هزار و 229 کودک از آن استفاده کردند.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 622 مسافر نوروزی با حضور در خیمه های نماز اقدام به اقامه نماز اول وقت کردند، ضمن این که خدماتی در خصوص مسائل شرعی از جمله مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سوالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص نیز به مسافران ارائه شد.
مصباحی از توزیع 78 هزار و 223 نسخه نقشه در بین مسافران نوروزی خبر داد و گفت: 42 هزار و 432 نسخه بروشور فرهنگی و 41 هزار و 380 نسخه سایر محصولات فرهنگی و آموزشی به مراجعه کنندگان به پایگاه های هلال احمر قم اهدا شد.
وی گفت: همچنین داوطلبان جمعیت هلال احمر قم راهنمایی و امدادرسانی به مسافران نوروزی را در مکان هایی که امکان ایجاد پایگاه و یا تردد خودروهای هلال احمر نبود انجام دادند.
وی به اجرای طرح امضاء میثاق نامه (کمپین نه به تصادفات جاده ای) اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از تصادف های جاده ای با رعایت نکات ایمنی، با استقبال مردم و مسئولان صورت گرفت، به گونه ای که 2 هزار و 870 تن به این کمپین پیوستند.
وی بیان داشت: خدمات هلال احمر در قم با فعالیت 613 داوطلب از کانون های مختلف از جمله جوانان، دانشجویی، دانش آموزی، طلاب، روستایی و غنچه ها به مسافران نوروزی ارائه شد.
/8138/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com