کد خبر ۵۷۸۰۰ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
استاندار یزد:

حمایت از کالای ایرانی با بنر محقق نمی‌شود/پیگیری جدی‌تر مسئله آب

یزد ـ استاندار یزد گفت: حمایت از کالای ایرانی با بنر و سخنرانی محقق نمی‌شود و تحقق این مهم نیازمند سیاست‌های دقیق اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی، پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان یزد در سال ۹۷ با اشاره به اینکه سال ۹۶ با همه حوادث تلخ و شیرین سپری شد، اظهار داشت: در ابتدای سال، انتخابات پرشور شوراها و ریاست جمهوری برگزار شد و با تمهید و تدبیر رهبری و همه ارکان کشور، مردم، احزاب، تشکل ها و ...، حماسه ای بزرگ در کشور خلق شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ سال حوادث دلخراشی نیز بود، عنوان کرد: متاسفانه زلزله‌های کرمانشاه و کرمان، تعداد زیادی از هموطنان را بی‌خانمان کرد و جان تعدادی زیادی از آنها را گرفت.

زمانی قمی تصریح کرد: در سال ۹۶ همچنین در کشور شاهد حوادثی بودیم که ریشه آنها، برآورد نادرست کسانی است که استقلال ایران را بر نمی‌تابند که البته بعد از این حوادث، حضور حیرت‌آور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخی دندان‌شکن به معاندان بود.

تقدیم ۳ شهید طی سال ۹۶ در استان یزد در راه مبارزه با موادمخدر

استاندار یزد همچنین با بیان اینکه در سال ۹۶ شش شهید گمنام نیز در استان یزد به خاک سپرده شد، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ سه شهیداز استان یزد در حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیم نظام اسلامی شد که یکی از آنها در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید و دو شهید دیگر نیز از محیط زیست و اداره اطلاعات با شجاعت، جان خود را نثار کردند.

وی یادآور شد: سال ۹۷ با ماه رجب، ماه استغاثه و مغفرت آغاز شد و در ایام تعطیلات نوروز اعتکافی باشکوه برگزار شد که از همه دست‌اندرکاران برگزاری آن قدردانی می‌کنیم.

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «حمایت از کالای داخلی» اظهار داشت: در آغاز دولت یازدهم یازدهم بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور انجام می‌شد که خوشبختانه این میزان به رقم ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت اما این رقم همچنان زیاد است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل را از بین می‌برد.

۵۰ درصد ظرفیت اشتغال در حوزه صنعت کفش خالی است

وی عنوان کرد: در حوزه صنعت کفش که هم‌اکنون ۵۰۰ هزار نفر را مشغول به کار کرده و هنوز هم ۵۰ درصد ظرفیت اشتغال آن خالی است، در سال ۹۵ بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان قاچاق کفش انجام شد و ۱۲۷ میلیارد تومان نیز واردات از مبادی رسمی انجام شد.

زمانی قمی تاکید کرد: اگر ایرانی‌ها تصمیم‌ بگیرند از صنعت کفش ایران حمایت کنند، هم واردات محدود می‌شود و هم از قاچاق کفش جلوگیری می‌شود و هم ده‌ها هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه در زمینه صنعت پوشاک نیز وضعیت بر همین منوال است، افزود: گردش مالی قاچاق پوشاک در کشور ما در سال ۹۵ بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بوده است و برای ۲۳۰ میلیارد تومان پوشاک نیز مجوز رسمی واردات صادر شده که اگر از قاچاق و واردات جلوگیری شود، بیش از ۳۰۰ هزار شغل به مشاغل موجود در صنعت پوشاک کشور اضافه خواهد شد.

شعار امسال از شعارهای جامع اقتصادی است

وی ادامه داد: در صنعت لوازم خانگی که امروز در کشور ما برای ۱۰۰ هزار نفر در آن اشتغالزایی شده است، حجم گردش مالی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است که فقط ۴۰ درصد آن داخلی است و این شرایط سبب شده تا برخی برندهای لوازم خانگی که روزی افتخار کشور ما بودند، با آسیب‌های جدی مواجه شوند در حالی که با مبارزه قاچاق در این زمینه و خرید کالاهای ایرانی می‌توانیم شاهد حفظ اشتغال در کشور باشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: شعار امسال یک شعار بسیار جامع است که اقتصاد مقاومتی، رونق، استقلال و بسیاری از ارزش‌های دیگر را در حوزه اقتصاد در بر می‌گیرد ضمن اینکه خرید کالای ایرانی، تقاضا را افزایش می‌دهد که این امر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و تقویت ارزش پول ملی و رونق اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

افزایش کیفیت کالاهای ایرانی و توجه به حقوق مشتریان از الزامات تحقق شعار امسال است

وی تاکید کرد: تحقق شعار امسال، شروط و الزاماتی دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش کیفیت کالاهای ایرانی، توجه ویژه به حقوق مشتریان و متقاضیان همچنین طراحی خدمات پس از فروش است.

زمانی قمی تصریح کرد: لازم است از مدل‌های روزآمد و کارآمد دنیا استفاده کنیم تا شرایطی در کشور فراهم شود که گرایش به استفاده از کالاهای داخلی در مردم ایجاد شود.

وی بیان کرد: بنر و سخنرانی به تنهایی در این زمینه کفایت نمی‌کند ضمن اینکه وام‌های ارزان‌قیمت به صنایع نیز کارگشا نیست و با این راه‌حل‌ها به تحقق شعار امسال دست نخواهیم یافت بلکه باید برخی از تجربه‌های مشابه در دنیا را بررسی کنیم.

حمایت از کالای ایرانی به یک سیاست دقیق اقتصادی نیاز دارد

زمانی قمی اظهار داشت: مفهوم حمایت از کالای ایرانی یک سیاست دقیق اقتصادی نیاز دارد و باید از سیاست‌های دقیق پولی و مالی از جمله کاهش تورم استفاده کنیم.

وی از رسانه‌ها، نخبگان، دانشگاهیان، احزاب و گروه‌ها خواست تا نقطه نظرات خود را در زمینه الزامات گرایش به خرید کالاهای ایرانی ارائه دهند.

زمانی قمی تاکید کرد: یزد کار خود را در زمینه تحقق شعار امسال با قوت و قدرت آغاز خواهد کرد و همه تلاش خود را برای حمایت از کالاهای ایرانی به کار خواهیم گرفت.

آب همچنان مسئله اول استان یزد است

وی با بیان اینکه مسئله آب همچنان مسئله اول استان یزد است، افزود: جلسه‌ای با مدیران و نخبگان استان در زمینه آب خواهیم داشت و مسائل این حوزه را با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا چلهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه هرچه تمام‌تربرگزار شود و برنامه ریزی برای این موضوع به عنوان یک اصل مهم در سال ۹۷، از اوایل سال باید در استان یزد آغاز شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com