کد خبر ۵۷۹۰۸ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
استاندار قم در گفت‌وگو با مهر:

تقویت بخش خصوصی لازمه رونق گردشگری در قم است

قم - استاندار قم با اشاره به اینکه در گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در قم غفلت شده، گفت: برای حل مشکلات انباشته شده نیاز به سرمایه بخش خصوصی داریم.

سید مهدی صادقی در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از شهرک سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حوزه سلامت در قم اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است که برخی در کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به اقداماتی که در قم در طرح تحول سلامت صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در ایجاد پایگاه‌های سلامت و کلینیک‌هایی که از این پایگاه‌ها به آنها ارجاع صورت خواهد گرفت، قم پوشش صد درصدی دارد.

استاندار قم افزود: هر چند این طرح در قم مشکلاتی دارد اما با توجه به مجموع شرایط اقدام ارزشمندی برای مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی اقدامات بسیار خوبی در چهار سال اخیر در قم صورت گرفته و تقریباً به استانداردهای لازم در تخت‌های بیمارستانی نزدیک هستیم.

شهرک سلامت قم در کشور بی‌نظیر است

صادقی با اشاره به خصوصیات شهرک سلامت که توسط بخش خصوصی در قم با هزار تخت خواب ساخته می‌شود، گفت: این مجموعه در کشور بی نظیر است و به ویژه با سازه‌هایی که شکل گرفته در کشور شبیه به آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما در حال تقویت زیرساخت‌های گردشگری در قم هستیم چرا که محور اصلی زیرساخت‌های ما گردشگری و خدمات است.

استاندار قم با اشاره به هدف‌گذاری قم در گردشگری سلامت، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های بیمارستانی هم در راستای توسعه گردشگری سلامت در قم است.

وی با اشاره به دلایل کند بودن روند توسعه گردشگری در قم ادامه داد: بسترهایی برای توسعه گردشگری از قبل باید آماده می‌شد که غفلت شده است که برای حل این مشکل در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش ما این بود که جذب سرمایه خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها داشته باشیم.

صادقی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار اولویت کاری مدیریت استان است، افزود: وقتی در سال ۲۰ میلیون گردشگر داخلی و بیش از ۳ و نیم میلیون گردشگر خارجی داریم، ارائه خدمات مطلوب نیاز به تقویت زیرساخت‌ها دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com