کد خبر ۵۷۹۱۲ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
امام جمعه قم:

برای تحقق شعار سال نباید به شعار اکتفا کرد

امام جمعه قم با بیان اینکه حمایت از کالاهای ایرانی بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و منجر به حل مشکل اشتغال می‌شود، گفت: امیدواریم که مسؤولان آستین‌ها را بالا بزنند و به صرف بازگو کردن و بنر زدن اکتفا نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به ضرورت شناخت معیارها برای شناخت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: شناخت معیارها ما را در رسیدن به مصداق معروف و منکر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم معروف را بشناسیم باید ببینیم در کجا اقدامی مایه عزت انسان می‌شود، افزود: هر کجا که اقدامی زمینه عزت و سربلندی انسان را فراهم کند این کار مصداق معروف است و هر کجا که سخن و گفتاری زمینه ذلت آدمی را فراهم کند این مصداق بارز منکر است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه صدق و راستگویی موجب ایجاد اعتماد می‌شود، بیان کرد: اگر مردم آثار صدق و راستی را در سخنی ببینند به آن فرد و مجموعه اعتماد می‌کند.

وی همدلی و وحدت آحاد جامعه را از جمله عوامل عزت آفرین دانست و تاکید کرد: جامعه متحد و هماهنگ عزت‌مند هستند و دشمن جرأت نمی‌کند به چنین جامعه‌ای با چشم چپ نگاه کند. از صدر اسلام تاکنون هرجا جامعه اسلامی همدل و همراه بوده است، تشتت و پراکندگی در آن جامعه وجود نداشته، آن جامعه به سربلندی و عزت رسیده است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه وحدت مردم و مسؤولان از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: وقتی خواست رهبری به خواست عمومی تبدیل شده و مسؤولان و مردم همدل و همراه باشند، عزتمندی رقم خواهد خورد.

وی داشتن روحیه مبارزه، جهاد و شهادت طلبی را از دیگر عوامل عزت آفرین دانست و بیان کرد: جامعه ای که از جان و هستی خود می‌گذرد، جامعه ارزشمندی است.

امام جمعه قم تاکید کرد: ما هشت سال جنگ را پشت سر گذاشتیم ولی امروز شاهد عزت هستیم و دشمن نمی‌تواند به این سرزمین نگاه کند چرا که انسان‌های مبارز و مجاهد پا به میدان گذاشتند و به شهیدان و خانواده‌های مکرم ایشان درود و سلام می‌فرستیم.

وی فرارسیدن 25 ماه رجب سالروز شهادت امام کاظم(ع) را تسلیت گفت و بیان کرد: این امام همام در سن 55 سالگی توسط هارون مسموم شد و به شهادت رسید. امامان ما همه در جامعه خودشان تاثیرگذار و نقش آفرین بودند و تحولات چشمگیری را رقم زدند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمنان اهل بیت(ع) وجود چنین شخصیت‌های تاثیرگذار و مورد علاقه و محبت مردم را تحمل نمی‌کردند، بیان کرد: ائمه اطهار محبوب دل‌ها بودند و این مسئله موجب حسادت دشمنان شده و در نهایت نیز توسط ایشان به شهادت می‌رسیدند.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر گفت: آثار و تالیفات این شخصیت مورد افتخار جهان اسلام است. او به اطرافیان خود می گفت در امام خمینی(ره) ذوب بشوید چرا که امام پرچم اسلام را برافراشته است.

امام جمعه قم نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این شعار در راستای شعارهای اقتصادی سال‌های گذشته بوده و حمایت از کالای ایرانی امری بسیار مهم است.

وی گفت: اگر مسؤولان، کارآفرینان و کارگران دست به دست هم داده و مردم نیز همراهی کنند کارخانه‌هایی که تعطیل شده به چرخه تولید بازگشته و جوانانی که بیکار شده‌اند صاحب شغل می‌شوند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه کالاهای ایرانی باید توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند، بیان کرد: مردم نسبت به کالاهای ایرانی تعصب دارند ولی کیفیت کالاهای ایرانی با نظارت مسؤولان باید بهبود یافته و با قیمت‌ مناسب عرضه شده تا توان رقابت با کالای خارجی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از کالاهای ایرانی بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و منجر به حل مشکل اشتغال می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم که مسؤولان آستین‌ها را بالا بزنند و به صرف بازگو کردن و بنر زدن اکتفا نکنند.

امام جمعه قم سخنان رهبر انقلاب در حرم رضوی در آغاز سال نو را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ایشان کارنامه 40 ساله انقلاب و همچنین شعارهای بنیادین انقلاب را مرور کردند و فرمودند که خوشبختانه ملت خوش درخشیده و پای شعار استقلال، آزادی و مردم سالاری ایستادگی کرده است و در ادامه نمونه‌های مفصلی در این زمینه مطرح فرمودند.

وی ادامه داد: ما بعد از گذشت 39 سال، فراز و فرودهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم ولی سوال اصلی این است که موانع پیشرفت کشور چیست؟

حسینی بوشهری برخی از موانع را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: عده‌ای ظرفیت‌های کشور را باور نکرده‌اند و این مسئله یک مشکل جدی است. اگر مجموعه‌ای ظرفیت‌های خودش را باور نکند نگاهش به این طرف و آن طرف است؛ باید جوانان خود را باور کرده و منتظر نسخه بیگانه نباشیم.

وی اضافه کرد: روزی ژاپن و برخی از کشورهای دیگر از بین رفتند ولی امروز در دنیا حرف اول را می‌زنند چرا که کسالت و تن پروری را کنار گذاشتند؛ برای آنها کار مهم و اصل شد و امروز می‌بینیم در دنیا مطرح شدند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبری فرمودند برخی دچار قبیله گرایی سیاسی می‌شوند، تصریح کرد: وقتی که پای پیشرفت کشور به میان می‌آید باید جناح بازی را به کنار بگذاریم.

وی از نبود مبارزه جدی با فساد انتقاد کرد و گفت: سبک زندگی مردم منطبق با آرمان دینی نیست؛ اگر سبک زندگی ما به سبک زندگی دینی و اسلامی برگردد در کشور مشکل غیرقابل حلی نداریم.

حسینی بوشهری تاکید کرد: اگر ظرفیت‌های خودمان را بشناسیم دشمن با همه کارشکنی‌ها و توطئه‌ها نمی‌تواند با این ملت با انگیزه مبارزه کند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه اضافه کرد: آنچه که برای ملت و رهبران فلسطینی جای نگرانی دارد، سخنان برخی از سران کشورهای عربی است و آنها رسما به دنیا اعلام می‌کنند که اسرائیل حق دارد که در سرزمین‌های اشغالی حضور داشته و حق جدی برای رژیم صهیونیستی قائل هستند و روزنامه آنها تیتر می‌زند که چنین سخنی را تاکنون هیچ رهبر عربی مطرح نکرده است.

امام جمعه قم به لابی صورت گرفته عربستان در آمریکا اشاره کرد و گفت: در نتیجه این لابی کشوری که مدعی اسلامیت، عربیت و زمانی مدعی دفاع از مردم فلسطین بوده است می‌گوید ایران دشمن مشترک عربستان و اسرائیل است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com