کد خبر ۵۸۰۱۵ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴

گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله صدر در قم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر، بنت‌الهدی صدر، سیدمرتضی آوینی و امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر، بنت‌الهدی صدر و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و امیر سپهبد علی صیاد شیرازی امروز، یکشنبه، 19 فروردین‌ماه با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید مبارز با نفوذ ملا‌محمد‌علی لطفیان سرگزی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه بیان کرد: شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر از شخصیت‌های موفق و برجسته اجتماعی سیاسی در میان مردم عراق بود و فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام داد، از جمله اینکه سال‌های بسیاری علیه رژیم بعث عراق مبارزه کرد و در این مسیر رنج، سختی و شکنجه زیادی متحمل شد تا اینکه به همراه خواهر عالمه خود در اثر همین شکنجه‌ها به شهادت رسید.
وی افزود: شهید صدر در تمام فعالیت‌های سیاسی از امام خمینی(ره) حمایت کرد و این حمایت را حتی بعد از پیروزی انقلاب نیز ادامه داد و به دنبال پیروزی نهضت اسلامی با صدور فتوا در حمایت از انقلاب اسلامی کوشید.
مدرس مرکز تخصصی نماز با اشاره به ضرورت کاهش واردات غیر ضروری یا مشابه داخلی به معرفی دوستان و دشمنان واقعی اسلام پرداخت و عنوان کرد: حماس در مسیر مبارزه پویا و همه جانبه است.
وی با تسلیت سالروز شهادت شهید آوینی و صیاد شیرازی گفت: آوینی‌ها، صیاد شیرازی‌ها، برادران مظفر، لطفیان و ... به ما آموختند که رسالت ما پرورش فکری و معرفتی آینده‌سازان ایران اسلامی است و مشکلات ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود، زیرا خدمت به قرآن و اقامه نماز مقدمه‌ای برای خودسازی است.
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: شهدا مشعل‌دار پیروزی و استقلال ملت هستند و حق بزرگ آنان بر گردن ملت، عظیم است؛ انسان‌هایی که محورهای تصمیم‌گیری‌هایشان قرآن بود و وصیت‌نامه‌های خود را با پشتوانه مطالعات بسیار عمیق و اثرگذار نوشتند.
وی عنوان کرد: شهدا به ما آموختند هرکس با خدا و در خدمت او باشد، نزد مردم از منزلت بالایی برخوردار است. همچنین ما باید به دنبال این باشیم که فرهنگ زندگی را تبیین و تدوین کنیم و به شکل مطلوب اسلام تحقق ببخشیم.

محمود لطفیان

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com