کد خبر ۵۸۰۳۴ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷

قم| 60 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم اجرایی شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان قم گفت: سال 96، بیش از 60 درصد مصوبات ستاد تسهیل استان اجرایی شده و بخشی از آن‌هم اکنون در حال اجرا بوده و حدود 20 درصد مصوبات اجرا نمی‌شود که این مسئله هم با واحده‌ای‌های تولیدی مربوط است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت‌وگو با خبرنگاران،  با تاکید بر اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: این کارگروه باهدف رفع موانع تولید، رونق واحدهای تولیدی و همسوسازی دستگاه‌های دولتی در جهت حمایت از تولید از سه سال قبل در استان شروع به فعالیت کرده که این جلسات از سال گذشته به‌صورت هفتگی تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان قم افزود: در سال گذشته بیش از 60 درصد مصوبات اجرایی شده و بخشی از آن‌هم اکنون در حال اجرا بوده که درنهایت با برآوردهای صورت گرفته حدود 20 درصد مصوبات اجرا نمی‌شود که این مسئله هم با واحدهای تولیدی مربوط است.

وی گفت: درزمینهٔ تسهیلات برای رونق تولیدات استان حدود 500 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود که با پیگیری‌های انجام‌شده مبلغی حدود 633 میلیارد تومان برای بخش‌های تولیدی اعم از صنعت و جهاد پرداخت‌شده که در آینده برای بخش گردشگری هم بودجه مشخصی در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان قم ضمن تشریح فعالیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: فعالیت‌های این ستاد در انتهای سال قبل از سطح مصوبات دولتی به قانون ارتقاء پیداکرده و اگر بانک یا دستگاهی به این قانون عمل نکند باید پاسخ و دلایل خود را ارائه دهد که این امر به اقتدار جلسات این ستاد اضافه می‌کند.

سیجانی تصریح کرد: دولت باید از راه‌های مختلف همچون نظارت دقیق بر روند قاچاق کالا و کاهش آن، مساعدت درزمینهٔ قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی و بازسازی و به‌روزرسانی دستگاه‌های بخش‌های مختلف تولید از تولید داخلی حمایت کرده و واحدها نیز درزمینهٔ بهره‌وری عوامل تولید و کاهش ضایعات با موفقیت عمل کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های موردنیاز دولت برای افزایش تولیدات داخلی عنوان کرد: ارزش‌افزوده 9 درصد برای تولید مبلغ بالایی بوده و همچنین تحمیل کارشناسان مختلف به واحدهای تولیدی هزینه‌های این واحدها را بالابرده که لازم است با تعدیل‌های صورت گرفته از مشکلات تولیدکنندگان کاسته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان قم افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌وسیله سیاست‌های تشویقی درصدد ترغیب بخش‌های تولیدی برای ساخت کالاهای باکیفیت بوده که مساعدت درزمینهٔ کاهش عوارض شهرداری و تبلیغ کالاهای تولیدشده ازجمله این سیاست‌های تشویقی و ترغیبی برای تولیدکنندگان است.

سیجانی گفت: علاوه بر این فعالیت‌ها، توزیع‌کننده‌ها نیز باید در جهت ترغیب خریدار از طریق معرفی محصولات ایرانی به مشتری‌ها گام برداشته و همچنین ضروری است بخش‌های مختلف فرهنگی همچون صداوسیما و سایر رسانه‌های فرهنگی در ایجاد تعصب در مصرف کالاهای داخلی برای مردم عمل کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت همایش حمایت از کالای داخلی عنوان کرد: همایش حمایت از تولیدکننده‌های موفق درزمینهٔ توجه به نیازهای مشتریان برای نخستین بار در استان در تاریخ 30 بهمن برگزار خواهد شد که این تعداد آن‌ها به 15 واحد در استان می‌رسد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com