کد خبر ۵۸۰۴۰ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹
رئیس پلیس آگاهی استان قم:

کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای در قم دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با اخذ و فروش دسته‌چک جعلی، اقدام به خریدوفروش کالا و نیز فریب جوانان جویای کار در استان و شهرستان‌های مختلف کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به‌نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با مشخصات جعلی اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته‌چک برای تعدادی از هموطنان در شهرستان‌های مختلف از جمله استان قم کرده و از آنان کلاهبرداری شده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع با هماهنگی مقام قضائی، تلاش خود را برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان احتمالی این پرونده ادامه دادند.

کرمی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام یکسری اقدامات گسترده پلیسی، موفق شدند، کلاهبردار موصوف را در یکی از محله‌های استان، شناسایی و بلافاصله در یک عملیات پلیسی غافلگیر و دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: مأموران در بازرسی بدنی از متهم مذکور، تعداد 23 فقره انواع کارت‌های بانکی را کشف کردند.

وی ابراز کرد: متهم در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده اعتراف کرد با تأسیس شرکت‌های کاریابی در شهرستان‌های مختلف برای اشتغال جوانان بیکار، ابتدا مدارک هویتی اعم از اصل شناسنامه‌، کارت ملی و کارت پایان خدمت افراد متقاضی کار که دارای شباهت ظاهری به اعضای باند هستند، اخذ و با مراجعه به بانک‌های سطح کشور اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته‌چک کرده و سپس از طریق دسته‌چک‌ها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرده است.

کرمی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده، نهایتاً متهم برای انجام مراحل قانونی مناسب روانه زندان شد. همچنین تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان در خصوص شناسایی و دستگیری سایر همدستان متهم ادامه دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com