کد خبر ۵۸۲۷۷ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷

قم|آیت‌الله سعیدی: حرم‌ها، مساجد و بازار از مسائل جناحی پرهیز کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه مساجد، حرم‌ها، بازار و غیره نباید به جناحی گره بخورند، گفت: گره خوردن مساجد، حرم‌ها و بازار با جناح‌ها به دلیل رفت‌وآمد دوره‌های مختلف انتخابات، نباید سبب تأثیر این مکان‌ها شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، با اشاره به اینکه ملقب شدن امام کاظم علیه‌السلام به این لقب به دلیل ایستادن حضرت در مقابل عوامل عصبانیت انسان است، اظهار داشت: امام کاظم (ع) این‌چنین نبودند که در برابر منکرات و مسئله هجوم به فرهنگ اصیل و احکام الهی و مسئله حفظ نیروها که یکی از رسالت‌های مهم در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر است ایستادگی نکنند و در مقابل آنان سخنی نگویند.

وی با بیان اینکه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر فعالیتی برای حمایت از مردم و حفظ نیروها است، افزود: این عبادت خداوند را عواملی تهدید و عناصری تشدید می‌کند، لذا این عوامل برای حفظ نیروها بوده که بسیار مهم است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه مساجد، حرم‌ها، بازار و غیره نباید به جناحی گره بخورند، ابراز کرد: گره خوردن مساجد، حرم‌ها و بازار با جناح‌ها به دلیل رفت‌وآمد دوره‌های مختلف انتخابات، نباید سبب تأثیر این مکان‌ها شود.

وی ادامه داد: اکنون در شرایط کنونی نظام و حکومت هر وظیفه‌ای یک خط و مشی و برنامه خاص خود را دارا است و اگر چنانچه گروه‌ها و جناح‌ها در عرصه سیاست وارد می‌شوند چارچوب خاصی دارند و ممکن است فقط در دوران انتخابات خود را نشان دهند اما برخی کارها مانند بازار، نماز جماعت و جمعه، حرم‌ها و مساجد در نظام برنامه‌های جاری مانند نهر هستند که همیشه باید بوده و نباید جناحی نباشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com