کد خبر ۵۸۳۰۸ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴
آیت‌الله سعیدی:

امر به معروف ابزاری برای حمایت از مردم است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام‌جمعه قم فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را فعالیتی برای حمایت از مردم دانست و ابراز کرد: بندگان خداوند را عواملی تهدید و عناصری تشدید می‌کند که امر به معروف ونهی از منکر برای مشخص شدن این عوامل است.

آیت‌الله سعیدی: امر به معروف ابزاری برای حمایت از مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه، 23 فروردین در دیدار با اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام، اظهار داشت: ملقب شدن امام کاظم علیه‌السلام به این لقب به دلیل ایستادن حضرت در مقابل عوامل عصبانیت انسان است.

وی افزود: امام کاظم علیه‌السلام این‌چنین نبودند که در برابر منکرات و مسئله هجوم به فرهنگ اصیل و احکام الهی و مسئله حفظ نیروها که یکی از رسالت‌های مهم در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر است ایستادگی نکنند و در مقابل آنان سخنی نگویند.

امام‌جمعه قم فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را فعالیتی برای حمایت از مردم دانست و ابراز کرد: بندگان خداوند را عواملی تهدید و عناصری تشدید می‌کند که امر به معروف ونهی از منکر برای مشخص شدن این عوامل است.

وی تصریح کرد: اکنون نظام و حکومت در اختیار ما است اما هر وظیفه‌ای یک خط و مشی و برنامه خاص خود را دارا است و اگر چنانچه گروه‌ها و جناح‌ها در عرصه سیاست وارد می‌شوند چارچوب خاصی دارند و ممکن است فقط در دوران انتخابات خود را نشان دهند اما برخی کارها مانند بازار، نماز جماعت و جمعه، حرم‌ها و مساجد در نظام برنامه‌های جاری مانند نهر هستند که همیشه باید باشند و جز جناحی نباشند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه مساجد، حرم‌ها، بازار و … نباید به جناح ها گره بخورند، عنوان کرد: اگر مساجد، حرم‌ها و بازار با جناح‌ها گره بخورد، به دلیل رفت‌وآمد دوره‌های مختلف انتخابات، این مکان‌ها نیز دچار مشکل می شوند.

وی بیان کرد: بعد از تقوای الهی، تقوای رفتاری نیز باید برای رضای خداوند انجام شود، همچنین امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌تواند برای کسی چیزی جز خیر بخواهد چراکه این فریضه درصدد حفظ نیروها است.
جلال بیطرفان

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com