کد خبر ۵۸۳۲۵ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵

جلوه هایی از نماز جمعه قم

قم- ایرنا- حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهان ارشد نظامی قم و شعرخوانی حماسی آیت الله سعیدی درخطبه های نماز جمعه، از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، در نماز جمعه این هفته قم که به امامت آیت الله سید محمد سعیدی در مصلای قدس این شهر برگزار شد، علاوه بر آیات محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و نیز جمعی از شخصیت های برجسته حوزوی، امیردیادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی و نیز جمعی از فرماندهان ارشد نظامی قم حضور داشتند.
امیردریادار حبیب الله سیاری که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه قم بود با گرامیداشت روز ارتش، با تاکید بر این که برای مقابله با هر نوع تهدیدی آماده ایم گفت: به همه اعلام می کنیم به دنبال آزمایش توانمندی نیروهای مسلح و ملت ایران نباشند، چراکه به هر نوع تجاوزی پاسخ دندان شکن و پشیمان کننده خواهیم داد.
آیت الله سعیدی خطیب جمعه قم نیز با تجلیل از فداکاری های ارتشیان سرافراز جمهوری اسلامی گفت: نیروهای مسلح به اذن خدا دژهای مستحکم برای مردم و زینت دین هستند که به واسطه آنها دین استحکام می یابد.
امام راحل(ره) درسال 1358 با صدور پیامی 29 فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی نامیدند. پس از پیام تاریخی امام خمینی(ره)، همه ساله ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در این روز با برگزاری رژه در تهران و شهرهای بزرگ سراسر کشور بخشی از توان تسلیحاتی و آمادگی رزمی نیروهای خود را به نمایش می گذارد.

** از جمله حاشیه های نماز جمعه این هفته، شعرخوانی آیت الله سعیدی در پایان خطبه دوم نماز جمعه قم به مناسبت شهادت مهدی لطفی نیاسر از شهدای مدافع حرم و تجلیل از مقام شهدا بود.
وی با تبریک و تسلیت شهات این شهید بزرگوار به خانواده وی، استواری پدر شهید در مراسم تشییع و تدفین فرزند شهیدش را مورد تجلیل قرار داد و گفت: پدر شهید لطفی نیاسر که خود از روحانیان و اساتید حوزه است در مراسم تشییع این شهید بزرگوار، شهادت فرزندش را افتخاری برای خود دانست.
مهدی لطفی نیاسر روز دوشنبه 20 فروردین ماه سال جاری در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تیفور در استان حمص سوریه به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید روز پنجشنبه این هفته همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) با حضور باشکوه مردم قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

** همچنین حضور طلاب و فضلای خارجی از کشورهای مختلف جهان در صفوف نماز جلوه خاصی به نماز جمعه امروز قم بخشیده بود.
7404/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com