کد خبر ۵۸۴۰۶ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
معاون آبفای قم مطرح کرد؛

افزایش ۳ درصدی مصرف آب در قم

وزین افضل گفت:قمی‌ها در سال گذشته بیش از ۱۰۹میلیون و ۳۵۷ هزار متر مکعب آب مصرف کردند که این میزان نسبت به سال قبل از آن بیش از سه میلیون و ۵۵۶ هزار متر مکعب افزایش داشته است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مجتبی وزین افضل ،معاون آبفای قم ،با اشاره به افزایش شدید مصرف آب در قم طی روزهای نخست سال جاری گفت: مصرف آب در قم طی ۱۹ روز ابتدایی فروردین‌ماه به ۵ میلیون و ۲۴ هزار و ۷۸۰ متر مکعب رسید که این میزان ۹.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم روند افزایش مصرف را نگران‌کننده دانست و افزود: با توجه به کاهش قابل توجه نزولات آسمانی در سال آبی جاری، کاهش حجم رواناب‌های سطحی، افت سطح سالانه منابع زیرزمینی و افزایش دما، در صورت ادامه این روند افزایش مصرف با مشکلاتی در تأمین آب مواجه خواهیم شد.

وی مشکل کمبود آب را در سال جاری جدی ارزیابی کرد و ضمن اینکه از مردم خواست توجه ای ویژه‌ای در مصارف آبی خود داشته باشند بیان کرد: می‌توانیم با کمک و همیاری مردم در صرفه‌جویی در مصرف، پرهیز از اسراف و استفاده درست از آب از بحران کم‌آبی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۶ نیز میزان مصرف آب در قم بیش از سه درصد افزایش داشت، عنوان کرد: قمی‌ها در سال گذشته بیش از ۱۰۹ میلیون و ۳۵۷ هزار متر مکعب آب مصرف کردند که این میزان نسبت به سال قبل از آن بیش از سه میلیون و ۵۵۶ هزار متر مکعب افزایش داشته است.

وزین افضل با بیان اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین منبع تأمین آب شهر قم سد کوچری است،یادآورشد: آب این سد از با کیفیت‌ترین آب‌های کشور به شمار می‌رود که در اختیار مردم قم قرار گرفته است اما اگر مصرف آب افزایش یابد مجبور به استفاده از منابع زیرزمینی داخل شهر هستیم که این موضوع شوری آب را به همراه خواهد داشت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com