کد خبر ۵۸۴۱۶ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸
آیت‌الله علوی گرگانی:

وظیفه روحانیت هدایت و راهنمایی مردم است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وظیفه روحانیت هدایت و راهنمایی مردم است و روحانیون باید برای انجام این رسالت و وظیفه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر یکشنبه در دیدار مدیرکل زندان‌های استان قم، ضمن بیان آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: هدف اصلی و منظور از بعثت انبیا خروج انسان از ظلمت و تاریکی و حرکت به سمت روشنایی و بیداری است.

وی افزود: انسان همواره به راهنما نیاز دارد و بدون راهنما به موفقیت نمی‌رسد، راهنما نیز باید از سوی خداوند متعال فرستاده شده باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وضعیت هدایت‌ انسان‌ها بعد از پیامبر(ص) و معصومین چه می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از پیامبر و معصومین(ع) وظیفه هدایت و راهنمایی مردم به علما و بزرگان دین سپرده شده است.

وی با بیان اینکه علما جانشین معصومین(ع) هستند ادامه داد: وظیفه روحانیت هدایت و راهنمایی مردم است و روحانیون باید برای انجام این رسالت و وظیفه هدف تلاش کنند حال گاهی مردم هدایت‌ها را می‌پذیرند و گاهی آن را قبول نمی‌کنند ، در هر صورت روحانیون و علما وظیفه ابلاغ و گفتن را دارند.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: وظیفه روحانیت هدایت و تذکر است، اگر مردم هدایت‌ها را پذیرفتند که مطلوب حاصل شده است و اگر نپذیرفتند نیز حجت برای ما تمام شده است و ما به رسالت و وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به دلایل زندانی شدن برخی افراد عنوان کرد: برخی از زندانیان خانواده نجیبی دارند و بهتر است تا تصمیمی گرفته شود تا این افراد در جای دیگر و با احترام بیشتری قرار گیرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com