کد خبر ۵۸۴۳۳ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
مدیرکل زندان‌های استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 1300 زندانی

مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: هزار و 300 نفر درحال کسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند که هم در زندان و هم بعد از آن می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی گفت: مدرسه قرآنی در زندان‌های استان تشکیل شده که در قسمت‌های مختلفی از جمله حفظ و قرائت و تفسیر قرآن در حال فعالیت است.

وی با اشاره فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها اضافه کرد: در بخش انس با قرآن سعی شده است از قاریان ممتاز استفاده شود.

تهامی با اشاره به این که 808 نفر در بخش حفظ قرآن در زندان‌ها مشغول به فعالیت هستند که یکی از بخش‌های آن حفظ موضوعی قرآن کریم است ادامه داد: اقامه نماز جماعت در سه نوبت در زندان‌ها با حضور حدود 30 نفر از روحانیون برگزار می‌شود و همچنین احکام شرعی هم بیان می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قم با بیان اینکه حدود 500 نفر در زندان‌ها مشغول کار هستند ادامه داد: هزار و 300 نفر هم درحال کسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند که هم در زندان وهم بعد از آن می‌توانند از آن استفاده کنند.

تهامی با اشاره به اقدامات حمایتی از خانواده‌های زندانیان اضافه کرد: این حمایت‌ها بعد از آزادی زندانی هم ادامه دارد تا زندانی آزاد شده بتواند شغلی را بدست آورد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت زندان‌ها اصلاح وتربیت است گفت: رسالت ما تربیت زندانیان است که وقتی به جامعه باز می‌گردند هم برای جامعه وهم برای خانواده خود مفید باشند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com