کد خبر ۵۸۴۴۰ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
سرپرست امور پردیس‌های استان قم خبر داد:

همایش دانش موضوعی-تربیتی؛ آموزش دینی و قرآن ابتدایی پنجم اردیبهشت‌ماه در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدحسین زارعی رضایی اظهار داشت: همایش دانش موضوعی-تربیتی؛ آموزش دینی و قرآن ابتدایی پنجم اردیبهشت‌ماه با پیوست توجه به روش‌های نوین تدریس در اجرا و محتوا با حضور اساتید، پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت و معلمان آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدحسین زارعی رضایی با اشاره به برگزاری همایش دانش موضوعی-تربیتی؛ آموزش دینی و قرآن ابتدایی در پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری در قم اظهار داشت: با توجه به اقتضائات موجود فضای موجود آموزش کشور درزمینهٔ تدریس دروس قرآنی و دینی، به‌نوعی این همایش تخصصی و کم‌نظیر است، چون در سایر همایش‌ها بیشتر مباحث محتوایی مدنظر است و مبحث آموزش مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اساسی‌ترین مسئله در تربیت‌معلم تربیت آموزش گر است ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر دانش تخصصی سعی شده است آموزش تخصصی نیز به پیوست قرار گیرد، در حقیقت این همایش بین‌رشته‌ای است و عنوان همایش نیز به همین منظور همایش دانش موضوعی-تربیتی؛ آموزش دینی و قرآن ابتدایی نام‌گرفته است.

وی ادامه داد: به حمد خداوند متعال در این همایش مشکلات موجود در سیستم آموزش دینی-قرآن مورد احصاء قرار خواهد گرفت و بیشتر با تأکید بر زمینه آموزش خواهد بود تا با تکیه‌بر استفاده آر الگوهای نوین در این حوزه امکان اثرگذاری بهتری فراهم شود.

وی افزود: این همایش به دنبال این مهم است که از تمام ظرفیت‌های موجود به‌کارگیری کند تا با آسیب‌شناسی فضای موجود در فضای آموزشی در این زمینه، فضای مثبتی را ایجاد کرده و با پایش وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب با فرآیندی مناسب ساماندهی شود.

دکتر محمدحسین زارعی با اشاره به اهداف همایش اظهار داشت: در این همایش چندین هدف ازجمله، ایجاد فرصت برای نظر ورزی و تعامل میان صاحب‌نظران، ایجاد فرصت برای تأمین و تولید محتوا، زمینه‌سازی برای جلب‌توجه علمی به‌ضرورت تولید و اشاعه و ایجاد فرصت برای رشد و بالندگی حرفه‌ای مدرسان و اعضای هیئت‌علمی درزمینهٔ آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی است.

وی با تشریح اهداف همایش نیز افزود: در این همایش با توجه به اهداف تعیین‌شده محورهای نیز تعریف‌شده است که ازجمله این موارد می‌توان به راهبردهای تدریس مؤثر، طراحی آموزشی، ارزشیابی، طراحی واحد یادگیری، به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه‌ای، کج‌فهمی‌های رایج، الگوهای تدریس برای آموزش محتوا و الگوهای تدوین برنامه‌های درسی مرتبط با آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی مدنظر است.

وی با اشاره به سخنران همایش نیز اظهار داشت : در این همایش دکتر حسین خنیفر و دکتر ساکی به ارائه نظر در زمینه رشد حرفه ای مرتبط ( PCK )  با سرلوحه قرار دادن الگوهای معلم محور مورد نظر خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com