کد خبر ۵۸۴۴۵ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
حجت الاسلام محمدی:

وظیفه شرعی ما عمل به آیات قرآن است

نشست خبری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام حسینی؛در حال برگزاری است.

/////////////به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام علی محمدی سیرت نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: در آستانه بزرگترین رویداد قرآنی هستیم و انشالله خدای متعال به مدیران و مجریان توفیق دهد که این برنامه مهم قرآنی را آنچنان که در شان قرآن و جمهوری اسلامی ایران است برگزار کنند .

وی در ادامه بیان کرد: در مورد قرآن و دین اسلام دو نظر وجود دارد، که می گوید دین اسلام و قرآن برای هرفردی به صورت انفرادی است و هر کس در زندگی خود به قرآن و دستورات اسلام باید عمل کند و احکام اسلام و قرآن نباید در زندگی اجتماعی سیاسی مردم ورود و ظهور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه افزود: همچنین ما این نظریه را قبول داریم که این نظریه طبق نظر بزرگان دین ماست. دین هم برای افراد به وجود آمده و هم جامعه، ولی متاسفانه دشمنان اسلام کسانی که به دنبال سلطه بر مسلمین بودند بر نظریه اول تکیه کرده اند. بر همین اساس استعمار گران برنامه ریزی کردند، تا اسلام را با این نظریه باطل به دنیا معرفی کنند، که تا حدودی هم موفق شدند‌. البته مطلع باشید که برای پیشبری این نظریه کشورهای مختلف اسلامی را تجزیه کردند و برای مدیریت این کشورهای اسلامی عناصری را شناسایی و به قدرت رساندند.

وی اظهار کرد: ما اگر میگوییم ایمان به خدا و ایمان به اسلام داریم یک وظیفه شرعی خود میدانیم و جمهوری اسلامی به آیات قرآن عمل می کند. ما نسبت به سرنوشت جامعه و سرنوشت جهان نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام محمدی در خصوص معرفی دین مبین اسلام گفت: ما افتخار می کنیم به برکت جمهوری اسلامی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی را به یاری خدای متعال برگزاری کنیم که یکی از برکات نظام اسلامی است؛ امسال نیز ۸۴ کشور در این برنامه اعلام کردند که با شعار "یک کتاب کتاب امت" برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با برگزاری مسابقات ۵ مسابقه قرآنی را در شهرهای تهران، قم و مشهد برگزار می کنیم. همچنین در کنار این مسابقات همایش پژوهش های قرآنی را نیز پیرو موضوعات استکبار ستیزی در قرآن، سیره اهل بیت و انقلاب اسلامی خواهیم داشت‌ که از امروز در قم به رقابت می پردازند. همچنین مسابقات در بخش طلاب به غیر از حفظ و تلاوت تفسیر قرآنی را نیز دربردارد و بانوان و نابینایان در رشته حفظ شرکت خواهند کرد. البته باید در نظر داشت که امسال مسابقات قرآنی در شهرهای تهران، مشهد و قم با همت و تلاش مدیران اجرا می شود.

حجت الاسلام محمدی در پایان از تمام نهاد ها و دستگاهای فرهنگی به جهت برگزاری هرچه بیشتر مسابقات بین المللی قرآن کریم تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است؛ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به حضور ۳۷۰ نفر مهمان قرآنی در کشور جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

 

درحال تکمیل...

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com