کد خبر ۵۸۴۴۷ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
با واگذاری به اداره میراث فرهنگی؛

سایت گردشگری در گنبد نمک قم ایجاد می‌شود

قم - مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: با رایزنی و تمهیدات صورت گرفته با استاندار قم، گنبد نمک قم برای ایجاد سایت گردشگری به زودی به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، عیسی رضایی با اشاره به واگذاری گنبد نمک قم به اداره کل میراث فرهنگی استان قم اظهار داشت: با مطالعات انجام شده میزان اعتبار و ظرفیت‌ها به زودی مشخص می‌شود و این اثر گرانقدر تبدیل به سایت گردشگری می‌شود تا در اختیار علاقه‌مندان به طبیعت گردی قرار گیرد.

وی افزود: گنبد نمکی قم تنها گنبد نمکی متقارن ایران محسوب می‌شود، زیبایی و تنوع رنگ و قندیل‌هایی که در این گنبد وجود دارد تا کنون گردشگرهایی زیادی را به این شهر کشانده است چرا که یکی از ۲۰ گنبد نمکی پرجاذبه طبیعی کشورمان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در زمینه حضور گردشگری این است که در شهر ماندگاری ندارند درحالی که اگر جاذبه‌های گردشگری گنبد نمکی معرفی شود بی شک گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به این شهر خواهند آمد.

وی با تأکید برلزوم محافظت از این پتانسیل گردشگری قم، گفت: باید میراث فرهنگی قم مدیریت گنبد نمکی را برعهده بگیرد تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بتوان به نحو مطلوب از این مکان بهره‌برداری کرد.

رضایی افزود: خوشبختانه در گفتگویی که با استاندار محترم قم درباره گنبد نمک داشته‌ایم نگاه مثبتی به استفاده از این ظرفیت درجهت توسعه رونق گردشگری داشتند تا این جاذبه گردشگری منحصر به فرد به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com