کد خبر ۵۸۴۵۲ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲

قم| مراسم بزرگداشت شهید صدر در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید صدر و خواهر گرانقدرش در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام حسینی کاویانی در مراسم بزرگداشت شهید صدر و خواهر گرانقدرش شهیده بنت‌الهدی صدر که در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی قم برگزار شد، با اشاره به آثار عید مبعث اظهار داشت: این عید بزرگ منحصر به پیامبر عظیم الشان نبوده و تمامی انسان‌ها در زندگی‌شان بعثتی دارند.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه انسان در اسلام افزود: هر کدام از انسان‌ها به دلیل خاصیت وجودی‌شان، برای انجام رسالت خاص خود مبعوث شده‌اند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی گفت: انسان به یک مرحله خاصی از کمال که می‌رسد، جهت انجام‌وظیفه‌ای که بر دوشش نهاده شده مبعوث می‌شود و این امر وجه تمایز او با سایر موجودات است.

حسینی‌کاویانی آیه شریفه "لذین یبلغون رسالات الله" را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رسالتی که برای انسان‌ها تعیین‌شده باید در جهت خدایی شدن حرکت کند و اگر یاد خدا در انجام وظایف در دستور کار قرار نگیرد، رسالت خدایی در جهت رسالت شیطانی حرکت می‌کند.

وی با بیان اهمیت الگوها و افراد تأثیرگذار برای افراد ادامه داد: شهید صدر و خواهر گرانقدرش، پیامبرگونه، مبعوث الی الخیر شده و در جهت خدایی کردن مردم زمانه‌شان گام برداشتند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی عنوان کرد: برای انجام امور خدایی باید بعثت و تحولی در انسان رخ دهد تا در مرحله بعد دعوتی صورت گیرد و در صورت عدم ایجاد تحول درونی، حرکتی انجام نخواهد شد.

حسینی کاویانی به آثار اخلاص در عمل پرداخته و بیان کرد: کار باید برای خدا انجام شود و هرکسی که رضای خدا را فراموش کند از مسیر رسالات الله خارج‌ شده و کسی که خالصانه برای دیگران کار کند در هرصورت شهید محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که طلاب مدرسه بنت‌الهدی و تمامی بانوان طلبه باید مورد توجه قرار دهند سیره و روش زندگی شهیده بنت‌الهدی بوده که به دلیل حس بعثت دمیده شده در روح ایشان، از آسیب‌ها و بلاهای این مسیر ترسی به دل راه ندادند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با تأکید بر روحیه مبارز شهیده بنت‌الهدی صدر خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های بی‌نظیر این شهیده در مقابل جنایات صدام که تمام مخالفان خود را به شدیدترین حالات از بین می‌برد، از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

حسینی کاویانی افزود: زن بودن منافاتی با حضور مستمر و فعال در جامعه نداشته و زنان مسلمان می‌توانند با نقش‌آفرینی مؤثر در جامعه مفید واقع شوند.‌

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com