کد خبر ۵۸۴۶۰ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
با سخنرانی آیت الله اعرافی در قم؛

همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل برگزار می‌شود

قم - رئیس همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل گفت: این همایش اول اردیبهشت‌ماه با سخنرانی آیت الله اعرافی در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عرب خراسانی ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در موسسه زبان و فرهنگ شناسی برگزار شد، اظهار داشت: همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل یکم اردیبهشت‌ماه سال جاری با سخنرانی آیت الله اعرافی در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش کمیسیون‌های تخصصی به چهار زبان برگزار و از صاحبان مقالات برتر تجلیل می‌شود.

رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: طی رویکرد جدید آموزشی المصطفی یک ششم فعالیت آن به زبان و فرهنگ شناسی اختصاص یافته که همایش عنوان شده یکی از برنامه‌های آن می‌باشد.

وی با اشاره به رشد و توسعه تعاملات بشر امروز، ابراز کرد: در همین جهت در برنامه آموزشی المصطفی، ۴۰۰ رشته آموزشی که ۹۲ رشته آن مربوط به زبان و فرهنگ ملل می‌باشد اختصاص یافته است و این میزان رشته هدف المصطفی در شناختن فرهنگ و زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام عرب خراسانی عنوان کرد:‌ شناخت جریانات فرهنگی ملل مختلف برای کسانی که فعالیت فرهنگی در این کشورها دارند مهم‌ترین ابزار است و بدون آن نمی‌توان کاری انجام داد.

تحلیل درست از وضعیت فرهنگی کشورها از اهداف کلان همایش

وی تصریح کرد:‌ تحلیل درست از وضعیت فرهنگی کشورها، آسیب شناسی و پیدا کردن فرصت‌ها و تهدیدها و ارائه راهبرد تعاملاتی از اهداف کلان همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل می‌باشد.

رئیس همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی موسسه زبان و فرهنگ شناسی بیان کرد: این موسسه اهدافی چون تربیت عالمانی متعهد، متخصص و توانمند با زبان و فرهنگ ملل، جهت تأمین نیاز نیروی انسانی جامعه المصطفی و نهادهای همسو، اهتمام به تولید علم در حوزه زبان و فرهنگ ملل و... را در برنامه‌های خود دارد.

وی افزود: موسسه زبان و فرهنگ شناسی دارای گروه‌های علمی و تربیتی گوناگون است و دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام عرب خراسانی ادامه داد: فعالیت‌های پژوهشی مختلف، دارا بودن انجمن‌های علمی پژوهشی و کتابخانه تخصصی و فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی از ویژگی‌های دیگر این موسسه می‌باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com