کد خبر ۵۸۶۳۸ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸

نشریات تک نسخه ای در قم می تازند

روزنامه اقتصاد آینده قم در شماره روز چهارشنبه 29 فروردین ماه مطلبی با عنوان«نشریات تک نسخه ای در قم می تازند » را به قلم هادی دریس مدیرمسئول منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم:
به جرات می توان اعلام عمومی کرد که در هیچ جای ایران همانند شهر قم نمایندگی روزنامه‌های سراسری جولان نمی دهند.تمام صنوف برای فعالیت ملزم به انجام تشریفات قانونی و معرفی مکان فعالیت می باشند که مرتبا توسط صنف مربوطه بازرسی می شود.اما دیوار کوتاه مطبوعات درقم تمامی ندارد؛ دریک چشم به هم زدن می توان نمایندگی یک روزنامه شد ...درنشست های خبری حاضر شد..آگهی دریافت کرد و دهها منفعت دیگر.
صدور پروانه فعالیت بدون دقت کافی از جانب اداره کل ارشاد قم بر این نگرانی ها می افزاید.
نمایندگی های مطبوعات در استانها ملزم هستند تا حداقل یک دفتر مشخص با تابلو و نشان رسانه را معرفی کند و مرتبا توسط ارشاد قم فعالیتش رصد و بررسی شود که متاسفانه شاهدیم برخی با معرفی یک مکان ولو زیرپله موفق به دریافت پروانه و به تبع آن نشستن بر سفره محدود مطبوعات محلی قم است.
برخی از این نشریات زیرپله ای حتی توزیع کیوسک‌های مطبوعاتی هم ندارند و یا با همان ده پانزده روزنامه دریافتی در ادارات قم جولان می دهند.
خنده دار زمانی ست که این سرپرستی های زیر پله ای برای آرشیو خود هم روزنامه ای ندارند.
چندی پیش در اعتراض به توزیع آگهی از جانب شهرداری و برخی دیگر متوجه شدم که تعدادی از این سرپرستان به جهت فعالیت ثانوی غیرمطبوعاتی از قبیل صداوسیما و یا عناوین سابق مطبوعاتی خویش به نحو دلخواه به عنوان ارث پدری بر این منابع محدود خیمه زده اند.
دروغ و کسب درآمد از این مجرا محدود به این عزیزان نمی شود بلکه با اطلاع دقیقی که وجود دارد صدای هویت مطبوعاتی این حضرات از بسیاری جراید اصیل و محلی بالاتر است.
یکی از مدیران روزنامه نقل می کرد در همدان هیچ آگهی برای نشریات غیرمحلی توزیع نمی شود ولی در قم هیچ چشم انداز و چشم امیدی به آنان که صاحب مسولیت و عناوین متعدد هستند نداریم .. تجربه نشان داده است که یک پویش قوی و پاک می تواند قانون‌گریزی در توزیع ناعادلانه این منابع را ریشه کن کند.
/8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com