کد خبر ۵۸۶۴۹ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری:

طرح آموزش متمرکز زوج های جوان قمی اجرا می شود

قم - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به موضوع تحکیم و تعالی خانواده به عنوان یکی از وظایف پیش بینی شده برای دولت در برنامه ششم توسعه کشور گفت: طرح آموزش متمرکز زوجین در ابتدای ازدواج در این استان اجرا می شود.

معصومه ظهیری روز چهارشنبه در پایان نخستین جلسه هم اندیشی مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی قم درتالار امام رضا (ع) فرمانداری درگفت وگو باخبرنگاران اظهار داشت: این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان انجام خواهد شد.
وی مخاطب این طرح را زوج های جوان تازه ازدواج کرده دانست و افزود: تفاوت طرح امسال با سال های قبل این است که از یک ضمانت 5 ساله برخوردار می باشد و پرونده زوج های آموزش دیده در این مدت باز است.
ظهیری افزود: زوج ها با مراجعه به مراکز مشاوره و یا شرکت در نشست های مختلف کارشناسی و یا به صورت غیر حضوری از طریق پکیج های آموزشی، مهارت های لازم برای زندگی را کسب می کنند.
وی تحکیم و تعالی زوجین را از هدف های مهم این طرح عنوان کرد، و افزود: با توجه به تکالیف تعیین شده برای دولت در برنامه ششم در رابطه با تثبیت نهاد خانواده، اهتمام مسئولان نیز در این خصوص بیش از گذشته است.
ظهیری همچنین با اشاره به پایین آمدن رتبه طلاق قم در کشور، افزود: در سال 96 در زمینه این آسیب اجتماعی رتبه یازدهم را بدست آوردیم و برغم اینکه در سال 95 رتبه آن پنجم بوده، هنوز خوب و مطلوب نیست، چون در سال گذشته آمار ازدواج نیز در قم مطلوب نبوده است.
ظهیری با بیان اینکه در سال جاری نیز مانند سال گذشته طرح کشوری تاب آوری در قم اجرا خواهد شد، افزود: طرح یاد شده ، آموزشی ، ویژه زنان آسیب پذیر جامعه است، که پشتوانه پژوهشی دارد.
وی هدف اصلی آن را ایجاد نشاط اجتماعی ذکر کرد، و افزود: این طرح مصمم است تا با آموزش افراد، ظرفیت تحمل و مدیریت بحران در مقابل چالش ها و آسیب هایی که هر زن و یا مرد در هر خانواده ای مبتلابه آن است، را تقویت کند.
وی گفت: طرح فوق در نیمه اردیبهشت ماه به صورت کارگاهی در فرمانداری قم برگزار می شود، و مسئِولان دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و سازمان های مردم نهاد توسط استادان، کارشناسان و متخصصان حوزه روانشناسی آموزش دیده و پس از کسب دانش و آگاهی های لازم با حضور در مراکز و پایگاه های مختلف مشاوره در سطح استان، آموزش هایی را در رابطه با موضوع تاب آوری و صبر و تحمل در زندگی ارایه می دهند.
وی یادآور شد: سال گذشته علاوه بر دوره عمومی ،یک دوره تخصصی نیز برای دستگاه های اجرایی برگزار شد و بیش از 2 هزار تن با شرکت در این طرح آموزش های لازم را فرا گرفتند، که نتایج خوبی را نیز به همراه داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اتخاذ تدابیر و سیاست های موثر برای ماندگاری افراد از جمله زنان در روستاها را ضروری خواند، و با اشاره به وضعیت اشتغال زنان روستایی در قم افزود: با توجه به کم بودن فراوانی جمعیت روستایی در این استان، زنان ساکن در روستاها نیز در زمینه مشاغلی از قبیل صنایع دستی، دامپروری و تولید محصولاتی مانند سبزی خشک و خشکبار مولد و تولید کننده فعال به شمار می روند.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قم افزود: باید با فراهم نمودن شرایط برای ابقای روستائیان در روستاها فعالیت ها و مشاغل روستایی را به سمت کار و فعالیت ثابت سوق دهیم.
ظهیری همچنین با اشاره به نقش تعیین کننده زنان در سبد خوراکی و پوشاکی خانواده افزود: ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالاهای داخلی در بین زنان، گام مهمی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی محسوب می شود.
7403/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com