کد خبر ۵۸۶۶۲ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۴

قم| یارانه ویژه‌ راه‌آهن برای کاهش قیمت بلیت قطار قم ـ تهران

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: قیمت تمام‌شده بلیت قطار قم-تهران به ازای هر نفر، مبلغی بالغ‌بر 17 هزار تومان بوده که تنها 4 هزار تومان از مسافران اخذ می‌شود.

محسن اعتماد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قم، اظهار داشت: کم‌کاری ارگان‌های استانی در اطلاع‌رسانی درزمینهٔ خدمات راه‌آهن استان قم سبب اقبال کم مردم از مسیرهای ریلی در مسافرت به استان‌های دیگر به‌ویژه مسیر قم-تهران بوده و ضروری است که ارگان‌ها و نهادهای مربوطه در امر اطلاع‌رسانی و انعکاس خدمات راه‌آهن استان، اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به قیمت پایین بلیت‌ها، افزود: قیمت تمام‌شده بلیت قطار قم-تهران به ازای هر نفر، مبلغی بالغ‌بر 17 هزار تومان بوده که تنها 4 هزار تومان از مسافران اخذ می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با تأکید بر لزوم مشارکت شهرداری در معرفی خدمات راه‌آهن استان قم، گفت: شهرداری با در اختیار قرار دادن بیلبوردهایی برای راه‌آهن استان در نقاط مختلف شهر، می‌تواند مردم را از مزایای استفاده از قطار در مسیر قم-تهران مطلع سازد، چراکه مسافران با طی مسافت دوساعته در این مسیر، از حداکثر میزان امنیت برخور بوده و از مرکز شهر قم به مرکز شهر تهران منتقل می‌شوند.

اعتماد با اشاره به لزوم همکاری ارگان‌هایی همچون صداوسیما، شهرداری و سازمان گردشگری در انعکاس مزایای استفاده از حمل‌ونقل ریلی، تأکید کرد: استفاده از قطار ازنظر مؤلفه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی بسیار بهتر از استفاده از وسایل حمل‌ونقل شخصی بوده و مردم با اهتمام به استفاده از وسایل حمل‌ونقل ریلی، می‌توانند نقش مؤثری را در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ایفا کنند.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های راه‌آهن قم عنوان کرد: در سال 97، دو رام قطار قم به تهران اضافه‌شده که ظرفیت هر قطار، 338 نفر بوده که با مبلغ بلیت 4000 تومان و دو ساعت مدت‌زمان سیر، آماده استفاده مسافران است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با تأکید بر لزوم استفاده از امکانات داخلی در صنعت واگن سازی خاطرنشان کرد: تمامی امکانات و تجهیزات قطار اخیر قم به تهران که در اواسط فروردین‌ماه شروع به کارکرد، با استفاده از ظرفیت‌های کشور بوده و صفرتا صد آن تولید داخل است که این امر در مجموعه صنعت راه‌آهن استان موردتوجه قرارگرفته است.

اعتماد کلید توسعه پایدار بودن راه‌آهن را موردتوجه قرار داده و بیان کرد: در بحث سه مؤلفه اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی که برای توسعه پادار تعریف‌شده، راه‌آهن نقش اصلی را داشته است و راه‌آهن استان قم درزمینهٔ قطارهای دیزل و سایر قطارهای باری قراردادهایی منعقد کرده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com