کد خبر ۵۸۶۶۳ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷
معاون استاندار قم:

کمیته علمی ترویج ازدواج پایدار در قم تشکیل می‌شود

قم - معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر اینکه گرفتن میدان عمل از نخبگان با شکست همراه بوده است، گفت: کمیته علمی به منظور ترویج ازدواج پایدار تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، احد جمالی عصر چهارشنبه در اولین جلسه هماهنگی طرح ازدواج پایدار که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ماهیت سیستمی و پیچیده انسان اظهار کرد: پیچیده‌تر شدن جوامع و تنوع سبب شده است که جامعه بیش از گذشته با پدیده‌ای مانند طلاق و ازدواج‌های ناموفق مواجه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بر لزوم ریشه یابی طلاق تأکید کرد و افزود: جوامع ساده‌تر کمتر با چنین مشکلاتی مواجه هستند اما با گذشت زمان و رشد دورویی‌ها، تجملات و کتمان مسایل حقیقی مشکلات بسیاری از جمله طلاق رشد پیدا کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تعقل در ازدواج تصریح کرد: دوری از تعقل، ازدواج‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

جمالی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در ازدواج موفق عنوان کرد: ایجاد زمینه‌های آموزش پیش از ازدواج یک ضرورت برای به ثمر رسیدن ازدواج‌های موفق است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم آموزش در دوره دبستان را دارای نقص برشمرد و گفت: آموزش‌های اساسی در حوزه بهداشت، حقوق و روانشناسی باید از آموزش ابتدایی شکل گرفته و به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

به گفته وی وضعیت بهداشت در کشور از وضع تقریبا خوبی برخوردار است و آمار موالید و سلامت نوزادان نشان می‌دهد که کشور در این زمینه موفق بوده است.

جمالی با تأکید بر موقعیت و جایگاه قم، این استان را صادر کننده اسلام ناب محمدی به دنیا خواند و بیان کرد: از ظرفیت حوزه‌های علمیه می‌توان در امور حقوقی و روانشناسی استفاده کرد، ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که علما در گفتار و کتاب‌های خود به آن پرداخته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به امکان استفاده از نیروهای آموزش دیده حوزوی و دانشگاهی برای اصلاح مشکلات اجتماعی افزود: استانداری در این رابطه قدم برداشته و نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف را شنیده است که زیر نظر یک کمیته علمی می‌تواند به نتایج خوبی دست یابد.

وی با تأکید بر اینکه گرفتن میدان عمل از نخبگان با شکست همراه بوده است، خاطرنشان کرد: کمیته علمی به منظور ترویج ازدواج پایدار تشکیل می‌شود که از نخبگان جامعه در آن استفاده خواهد شد.

جمالی، طلاق را وهن شهر مقدس قم خواند و گفت: ضرورت دارد که آمار طلاق در قم پایین‌تر از متوسط کشوری باشد و باید تلاش کنیم که کمتر در قم شاهد این ناهنجاری‌ها باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com