کد خبر ۵۸۷۳۹ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵
حجت‌الاسلام نظری‌منفرد:

آیت‌الله شاه آبادی عالمی مردمی و ولایتمدار بودند

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد حوزه علمیه گفت: یکی از بارزترین خصوصیات ایشان مردمی بودن بود و علم را برای مردم می‌خواستند.

آیت‌الله شاه آبادی عالمی مردمی و ولایتمدار بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، شب گذشته 29 فروردین در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله شاه آبادی در مسجد اعظم قم گفت: عمر انسان سرمایه گران‌بهایی است و نباید این عمر گران‌بها و زود گذر را به هدر داد.
وی با اشاره به عمر هزار ساله حضرت نوح(ع) بیان کرد: حضرت نوح از معمرین بود و عمر بسیار طولانی داشت ولی وقتی جناب عزرائیل قصد قبض روح حضرت نوح را کرد وی از او خواست از آفتاب به سایه برود و در سایه جان دهد؛ وقتی عزرائیل از نوح پرسید ای پیامبر خدا، عمر خود در دنیا را چگونه دیدی پاسخ داد: به اندازه همین از آفتاب به سایه رفتن، بنابراین عمر هرچقدرهم طولانی باشد، بسیار زودگذر خواهد بود.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم شاه آبادی فرزند فقیه بزرگ و عارف کامل مرحوم آیت الله شاه آبادی بودند که حضرت امام خمینی ارادت بسیاری به ایشان داشتند و فرزندان این عالم بزرگ نیز روحانی، مجتهد و فاضل هستند.
استاد حوزه با اشاره به معاشرت 30 ساله خود با مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی گفت: یکی از بارزترین خصوصیات ایشان مردمی بودن بود و علم را برای مردم می‌خواستند؛ ایشان هر چند در قم و نجف از محضر مراجع و علمای بزرگ استفاده کرده بودند اما بنا به احساس وظیفه به تهران رفتند و با تاسیس مراکز علمی و تدریس علوم دینی منشا خدمات و برکات بسیاری شدند.
وی افزود: ایشان در اواخر عمر شریف خود به قم تشریف آوردند و در مسجد جد خود، مرحوم آیت الله سیدصادق روحانی اقامه نماز جماعت می‌کردند و به وضعیت مردم و محرومین توجه بسیاری داشتند و حتی در آخرین روزهای عمر شریف خویش نیز این ارتباط با مردم را از دست ندادند.
وی با تاکید بر ولایتمداری آیت الله شاه آبادی، تصریح کرد: ایشان ارادت ویژه‌ای به اهل بیت عصمت و طهارت داشتند و علاوه بر جلسات وعظ و عزا درمسجد، به اقامه روضه خانگی در ایام شهادت سیدالشهدا (ع) نیز اهتمام داشت.
نظری منفرد گفت: این ضایعه را باید به حوزه‌های علمیه تسلیت گفت زیرا خلأ این انسان های دلسوز، خدا باور و مردمی به راحتی و به زودی پر نخواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com