کد خبر ۵۸۷۵۱ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶

قم| زنان سرپرست خانوار 8 درصد از خانواده‌های کمیته امداد را تشکیل می‌دهند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هشت درصد جمعیت تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خانم‌های سرپرست خانواده‌ای هستند که همراه با فرزندان خود زیرپوشش کمیته امداد آمده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، پرویز فتاح در حاشیه مراسم طرح «دوباره زنگی» در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این طرح برای نخستین بار در استان قم اظهار داشت: این کار شاید به‌ظاهر کوچک باشد اما عظمت، باطن و محتوای این طرح کار بزرگی بوده که انجام‌شده است.

وی با اشاره  به اینکه 125 هزار زن سرپرست خانواده به دلیل طلاق زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند،گفت: هشت درصد جمعیت تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خانم‌های سرپرست خانواده‌ای هستند که همراه با فرزندان خود زیرپوشش کمیته امداد آمده‌اند.

وی ابراز کرد: یکی از خدماتی که در زمینهٔ مشاوره این افراد انجام‌شده این بوده که زوج‌ها را به زندگی مشترک برگردانیم و با همت مسئولان کمیته امداد قم 150 خانواده به زندگی مشترک بازگشتند و این خانواده‌ها آماده می‌شوند که آرام‌آرام از تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از خانواده‌هایی که براثر طلاق متلاشی می‌شوند با مشاوره درست، منطقی و دینی می‌توانند اصلاح‌شده و به کانون گرم خانواده برگردند چرا که بسیاری از این افراد به خاطر نداشتن مشاور درست مجبور به ترک زندگی و طلاق شده‌اند.

فتاح با اشاره به زمینه‌های جدایی زوج‌ها اظهار داشت: متأسفانه علت بیشتر طلاق‌هایی که به کمیته امداد گزارش می‌شود براثر اعتیاد است، البته به دلیل سازوکار پیچیده و تخصصی  که دارد کمیته امداد موظف نیست برای ترک اعتیاد کاری انجام دهد اما به دلیل اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در همه استان‌ها عضو ستاد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است در این ستاد فعال‌شده و موفق شدیم دست زوج‌هایی که به بهانه اعتیاد همسر مجبور به طلاق شدند را بگیریم و با اطمینان خاطر و مشاوره‌هایی که بعد از ازدواج به آن‌ها می‌دهیم  به زندگی مشترک بازمی‌گردند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com