کد خبر ۵۸۷۵۲ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰

تاکید بر حمایت از کالای ایرانی است نه کالای مونتاژ داخل

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را حمایت از کالای ایرانی قرار دادند و تاکید ایشان بر حمایت از کالای ایرانی است نه کالای خارجی که در داخل مونتاژ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اتاق بازرگانی قم، عنوان کرد: یکی از داشته ها و دارایی‌های کشور ما انرژی است و ما در مجموع نفت و گاز در رتبه اول بیشترین ذخایر انرژی دنیا قرار داریم و وضعیت برداشت و تصفیه گاز ما مطلوب است؛ دولت می‌تواند با ارائه گاز رایگان به مراکز تولید کالای ایرانی، از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی افزود: در کشور تصور بر این است که مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده دریافت می‌شود، در صورتی که مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از تولیدکنندگان گرفته می‌شود؛ دولت می‌تواند با بخشودگی چند ساله مالیات عملکرد واحدهای تولید کالای ایرانی از کالای ایرانی حمایت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را حمایت از کالای ایرانی قرار دادند و ایشان تاکید کردند که منظورشان حمایت از کالای ایرانی است نه کالای خارجی که در داخل مونتاژ می‌شود.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان باید برای حقوق مصرف کنندگان احترام قائل شوند، اگر اعتقاد به حقوق مصرف کنندگان داشته باشیم دیگر نیازی به بانک و صرافی ها نخواهیم داشت و مصرف کننده از ما حمایت می‌کند.

امیرآبادی با بیان اینکه خدمات پس از فروش در کشور در خصوص کالای ایرانی قابل قبول نیست، عنوان کرد:  برند های خارجی خدمات پس از فروش بهتری دارند و یکی از مسائل مهم و بهترین نوع تبلیغ کالا، خدمات پس از فروش محصول است و تولیدکنندگان باید توجه ویژه تری به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از کالای ایرانی حمایت کنیم تا انگیزه تولید از بین نرود، افزود: مردم می‌دانند که اگر از کالای ایرانی حمایت کنند، اشتغال جوانان تأمین می‌شود؛ مردم کشورهایی مانند کره ابتدا کالای کم کیفیت داخلی خود را خریدند تا محصولاتشان به این کیفیت رسیده است و در ایران نیز باید مردم از کالای ایرانی حمایت کنند تا کیفیت نیز مطلوب تر شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: در طی‌سال های اخیر نمایندگان مجلس، چند هزار کارگر به ایران خودرو معرفی و سفارش کردند و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و افراد شایسته در جایگاه خود قرار نمی‌گیرند، کیفیت کاهش پیدا می‌کند و این وضعیت خودرو در ایران رقم می‌خورد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیام رسان‌های خارجی گفت: مدیر تلگرام به هیچ کشوری پاسخگو نیست و خود را رئیس جمهور 200میلیون نفر می‌داند؛ مشخص نیست دفتر این پیام رسان کجا قرار دارد و قابلیت پیگیری ندارد و این یک مشکل برای امنیت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه باید از پیام رسان‌های داخلی حمایت شود، بیان کرد: پیام رسان های خارجی نیز ابتدای فعالیت خود مشکل داشتند و کم کم وضعیت بهبود پیدا کرد، پیام رسان های ایرانی نیز وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کرده اند و باید حمایت شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com