کد خبر ۵۸۷۵۷ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
معاون وزیر صنعت:

تولیدکنندگان در خصوص صادرات سرمایه گذاری کنند

قم - ایرنا - معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان باید توجه داشته باشد که حوزه تقاضا در کشور بسته است و در خصوص صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید محمود نوابی روز پنجشنبه در نخستین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان قم در سالن همایش های اتاق بازرگانی این استان، افزود: تولیدکنندگان کشور علاوه بر داخل کشور باید برای فروش در بازارهای منطقه و فرامنطقه ای نیز برنامه ریزی کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: در ارائه خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی نقص هایی وجود دارد، ولی حرکت های خوبی انجام شده است و امروز بنگاه های اقتصادی باید خدمات قبل، حین و پس از فروش را به مصرف کننده ها ارائه کنند.
نوابی با بیان این که تا چند سال قبل، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان می ‌گفتند «کالای فروخته شده پس گرفته نمی ‌شود»، گفت: این توهین به مصرف کننده ها بود، امروز دیگر این موضوع را نمی ‌بینیم و خدمات بهبود پیدا کرده است.
وی همچنین افزود: حمایت از کالای ایرانی با بنر زدن و شعار دادن محقق نمی ‌شود، همه باید با همبستگی ملی از کالای ایرانی حمایت کنیم، اگر بخش های مالیات، بیمه و بانک وارد میدان حمایت نشوند، کار پیش ‌نمی ‌رود و تولیدکنندگان با مشکلات بیشتری مواجه می‌ شوند.
وی گفت: مصرف کننده ایرانی باید به مصرف کالای ایرانی افتخار کند و تولیدکننده نیز باید در خدمت مصرف کنندگان باشد و کیفیت کالای خود را افزایش دهد.
نوابی بیان کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت ها، تنوع محصول، ارتقای کیفیت، رعایت حقوق مردم و افزایش حمایت و گارانتی محصول از نکته هایی است که تولیدکنندگان باید به آنان توجه کنند.
وی در ادامه، از اهتمام مسئولان استان قم در حوزه اشتغال و صنعت تقدیر و اظهار کرد: اگر امروزه تولیدکننده ای حامی حقوق مصرف کننده نباشد، محکوم به فناست و عنوان صحیح این همایش ها؛ تجلیل از بنگاه های اقتصادی برتر در ارائه حقوق مصرف کننده می باشد.
وی افزود: استان قم تاکنون موفق به اجرای این همایش نشده بود و امسال نخستین دوره همایش مذکور در قم برگزار شد، در سطح ملی نیز 17 همایش در این زمینه برگزار کرده ایم.
در پایان این همایش از 2 واحد تولیدی قم که تندیس ملی و نیز 2 واحد خدماتی و 11 واحد تولیدی که در استان در رابطه با موضوع این همایش، امتیاز بالای 70 درصد را کسب کرده اند، تجلیل شد.
رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور امروز در سفر به استان قم از چند واحد صنعتی و تولیدی بازدید کرد.
7406/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com