کد خبر ۵۸۷۷۸ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جامعه را برای پایه ریزی حکومت جهانی آماده کنیم

قم- ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مناسبت میلاد بزرگان دین درایام شعبان بویژه ولادت امام حسین(ع) و حضرت قائم آل محمد(عج) فرصت بسیار عظیمی برای آماده سازی جامعه برای ظهور و پایه ریزی حکومت جهانی حضرت مهدی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی روز جمعه در گفت وگو ایرنا اظهار داشت: ما در این ایام، باید سطح معرفت جامعه را نسبت به این الگوهای الهی بالا ببریم. متاسفانه تاکنون دراین زمینه کوتاهی کرده ایم.
وی ادامه داد: رسانه ها باید چنان در مورد ماه شعبان و مناسبت های آن قلم بزنند که تاثیر آن در حرکت جامعه به سمت آرمان های مقدس اسلامی در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی نمایان باشد.
رجبی گفت: یکی از تدبیرهای الهی در حوزه مسائل معنوی، توجه به مناسبت و میلادهای معصومان و بزرگان دینی می باشد، تکریم و بزرگداشت این الگوی های معنوی و انسانی، به صورت مکرر در قران کریم و روایات آمده است.
وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در وصف ایام شعبانیه فرمودند: شعبان ماه من است و عشق و ارادات به خود را به این ماه ابراز داشتند، ما نیز باید بر اساس تعالیم دینی و آموزه های اهل بیت (ع)، برای پاس داشتن این روزهای مقدس، تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما باید به سمت جامعه آرمانی حضرت مهدی (عج) حرکت کنیم و دراین مسیر باید الگوهایی مانند رشادت های حضرت سیدالشهدا (ع)، قمر بنی هاشم و حضرت سجاد (ع) و سایر انبیاء و اولیای الهی را مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: ایام شعبانیه حاوی این پیام است که ما در این مناسبت ها، باید سطح معرفت و اعتقاد خود را نسبت به جایگاه بزرگان دینی خود بالا ببریم.
وی تصریح کرد: هر چند جشن و شادی بسیار خوب و اظهار محبت مهم است ولی سرمشق قرار دادن ائمه اطهار (ع) بویژه در فضائل اخلاقی، اجتماعی و فردی و اطاعت پذیری از آنها و در دوران غیبت، تبعیت از از ولایت فقیه، مهمترین رسالت ما در این عصر و زمان است.
رجبی خاطرنشان کرد: باید از فرصت ماه شعبان برای خودسازی، الگوگیری از بزرگان دینی و آشنایی با جلوه های مهم انسانی و اخلاقی ائمه اطهار (ع) به خوبی استفاده کنیم.
7401/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com