کد خبر ۵۸۷۸۰ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
رئیس حوزه هنری :

10گروه تئاتر بچه های مسجد در قم فعال است

قم- ایرنا- رئیس حوزه هنری قم گفت: 10 گروه تئاتر بچه های مسجد با حدود 100 هنرمند و هنرآموز تئاتر در مساجد این استان فعال است.

مجدالدین معلمی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از ایجاد تئاتر بچه های مسجد را استفاده از ظرفیت جوانان و فرصت سازی برای مساجد دانست و افزود: تئاتر بچه های مسجد فارغ از فرم گرایی های رایج، تئاتری سالم تر، پاک تر و مردمی تر را عرضه و زمینه را برای آموزش و معرفی استعدادهای جدید را به هنر استان و کشور فراهم می کند.
وی با اشاره به احیای مجدد تئاتر بچه های مسجد در سال های اخیر پس از 10 سال تعطیلی دبیرخانه این جشنواره در کشور ادامه داد: این تئاتر با برگزاری جشنواره های متعدد ملی توانست بسیاری از بزرگان تئاتر امروز کشور را به جامعه هنری کشور معرفی کرد که با احیای مجدد آن
و تربیت نسل جدید هنرمندان، آینده تئاتر متعهد کشور تضمین می شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در امسال گفت: این جشنواره با همکاری شهرداری و کانون فرهنگی مساجد قم در ماه های آینده برگزار و با شناسایی استعدادها آموزش‌های تکمیلی و حرفه‌ای برای حضور در جشنواره ملی بچه‌های مسجد معرفی می‌شوند.
تئاتر بچه های مسجد در سال های ابتدایی انقلاب در کشور شکل گرفته و با برگزاری جشنواره های متعدد کشوری هنرمندان بسیاری را در عرصه تئاتر به کشور معرفی کرده بود که به دلیل جایگاه ممتاز قم در تئاتر، دبیرخانه دائمی جشنواره در این استان است.
رئیس حوزه هنری قم در ادامه از حمایت و پشتیبانی آموزشی، مالی، محتوایی و فنی گروه های تئاتر بچه های مسجد خبر داد و افزود: تا کنون در 10 مسجد استان قم گروه های تئاتر فعال شده که به دنبال افزایش تعداد این گروه ها هستیم.
وی ادامه داد: مساجدی که ائمه جماعت جوان باور دارند از این طرح استقبال و نتایج مثبت آن را نیز مشاهده کرده اند ولی توسعه فعالیت این گروه ها در مساجد نیازمند تغییر نگاه به مقوله تئاتر است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه گروه های تئاتر بچه های مسجد در مساجد قم نداریم گفت: هر مسجدی که هیات امنا و ائمه جماعات از این طرح استقبال کند آمادگی کامل برای آموزش علاقه مندان به هنر تئاتر آن مسجد با استفاده از مربیان حرفه ای وجود دارد.
معلمی نگاه به تئاتر بچه های مسجد در قم را حرفه ای و به دور از کار نمایشی دانست و افزود: می توانستیم که کار نمایشی انجام و گروه های فعال تئاتر قم را به عنوان تئاتر بچه های مسجد معرفی کنیم ولی معتقدیم هر چند در ابتدای کار با اشکالاتی در اجرا نیز مواجه شویم ولی باید تئاتر از دل مسجد ایجاد شود.
وی تاکید کرد: عجله ای برای اجرای کار حرفه ای توسط گروه تئاتر بچه های مسجد نداریم و برنامه ریزی ما آموزش مستمر علاقه مندان تا رسیدن به سطح حرفه ای و معرفی آنها به جامعه هنری قم است.
دفتر نمایش مردمی بچه های مسجد استان قم شهریورماه پارسال در کانون فرهنگی هنری زینبیون مسجد حضرت زینب(س) قم به عنوان نوزدهمین دفتر نمایش مردمی بچه های مسجد در کشور افتتاح شد.
تا کنون 158 گروه تئاتر در مساجد کشور شناسایی و دفتر تئاتر بچه های مسجد در 20 استان کشور تاسیس شده است.
از 25 هزار کانون فرهنگی در سطح کشور، 500 کانون در قم قرار دارد، که از این تعداد بیش از 350 کانون فرهنگی فعال است.
40 هزار تن عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم هستند و بیش از 2 هزار تن از طلبه های حوزه های علمیه در قالب کادر مربی در کانون ها فعالیت می کنند.
7404/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com