کد خبر ۵۸۸۳۲ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
حجت‌الاسلام حسینی قمی:

شیعیان را مهمان زیارت سیدالشهدا(ع) کنید

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام صادق(ع) فرمودند «هیچ فرشته مقرب یا نبی مرسلی نیست مگر اینکه از خداوند اجازه بخواهد و التماس کند که به زیارت امام حسین(ع) برود» ... برخی شیعیان هنوز به کربلا مشرف نشده‌اند، آ‌ن‌ها را میهمان زیارت امام حسین(ع) کنید و یقین داشته باشید که خداوند بیش از آنچه تصور کنید برای شما جبران می‌کند.

اربعین نشان پیروزی تاریخی امام حسین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه در مراسم جشن ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) که جمعه، 31 فروردین در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمودند «وقتی شعبان می‌شود همه اطرافیان خود را به روزه تشویق کنید»، گفت: کسی محضر امام صادق(ع) رسید و پرسید چه اعمالی در ماه شعبان افضل است، امام فرمودند روزه، صدقه دادن و استغفار به درگاه الهی افضل اعمال است؛ مؤمنان اگر روزه قضا دارند نیت روزه قضا را داشته باشند که در پی این امر ثواب روزه مستحب را هم کسب خواهند کرد.
وی بیان کرد: هنگامه کربلا در بدن مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) بیش از 300 اثر زخم شمشیر پیدا کردند، وقتی آمدند بدن نورانی ایشان را دفن کنند زخمی قدیمی داشتند که در اثر کیسه و همیانی بود که به‌صورت مداوم بر دوش گرفته و غذا برای فقرا و نیازمندان می‌بردند.
استاد حوزه علمیه با استناد به حکمت 416 امیرمؤمنان، امام علی(ع)، اظهار کرد: کار خیر را زمان حیات خود انجام دهید چراکه بعد شما وارثان دوگونه هستند که اموال شما را یا در راه بندگی خدا خرج می‌کنند که خود سعادتمند شده و ثواب مال اوست یا خرج گناه می‌کنند که از عذاب آن به شما هم خواهد رسید.
وی درباره ارزش و اهمیت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به روایتی از امام هادی(ع)، اظهار کرد: تهرانی‌هایی که عاشق زیارت امام حسین(ع) هستند از زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که ثواب زیارت امام حسین(ع) را دارد غافل نشوند، حداقل ماهی یک بار به زیارت ایشان بشتابید.
حجت‌الاسلام حسینی قمی با استناد به کتاب کامل‌الزیارة درباره ارزش و اهمیت زیارت امام حسین(ع)، گفت: امام صادق(ع) فرمودند «هیچ فرشته مقرب یا نبی مرسلی نیست مگر اینکه از خداوند اجازه بخواهد و التماس کند که به زیارت امام حسین(ع) برود»، روزی که زائران از کربلا برمی‌گردند منادی ندا می‌دهد که خداوند گذشته شما را بخشید از نو شروع کنید.
استاد حوزه علمیه افزود: برخی از شیعیان هنوز به کربلا مشرف نشده‌اند آنها را میهمان زیارت امام حسین(ع) کنید و یقین داشته باشید که خداوند بیش از آنچه تصور کنید برای شما جبران می‌کند.
وی با استناد به آیه 51 سوره غافر «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ» با این مفهوم که ما پیامبران و اولیاء خدا را در دنیا یاری می‌کنیم، گفت: شاید برخی بپرسند چگونه با اینکه همه انبیا و اولیاء را اذیت کردند و کشتند، پاسخ این است که اگر پیروزی ظاهری باشد بله انبیا و اولیاء پیروز نشدند اما اگر پیروزی تاریخی باشد انبیا و اولیاء در دل‌ها نفوذ کردند.
حجت‌الاسلام حسینی قمی افزود: در کربلا بدن امام حسین(ع) قطعه قطعه شد اما امروز بسیاری از مردم عالم عاشق او هستند، راهپیمایی اربعین حسینی با 20 میلیون زائر نشان از این دارد که در هیچ کجای عالم کسی جز امام حسین(ع) چنین عاشقانی ندارد.
وی با اشاره به این فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه پیروزی خون بر شمشیر برای انبیا و اولیاء است، اظهار کرد: در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) مرقد آیت‌الله‌العظمی شاه‌آبادی، استاد عرفان امام راحل قرار دارد در خاطرات ایشان است که یکی از اهالی مسجد در خواب عذاب برخی مؤمنان را مشاهده می‌کنند و آنان درخواست راه‌ حل می‌کنند این شخص خدمت آیت‌الله شاه‌آبادی رسیده و موضوع را مطرح می‌کنند ایشان می‌فرمایند همه با هم دسته جمعی بگویند «یا حسین» نجات پیدا می‌کنند، ایشان فرمودند بعید نیست که اسم اعظم خداوند «یا حسین» باشد.
استاد حوزه گفت: بهشت هشت در دارد، هر دسته از یک در وارد می‌شوند؛ پیامبر(ص) در بیانی فرموده‌اند که امام حسین(ع) دری از درهای بهشت است، سرعت نجات کشتی امام حسین(ع) زیاد است.
حجت‌الاسلام حسینی قمی افزود: هر شب جمعه هزاران نبی و ولی و به خصوص امیرمؤمنان امام علی(ع) به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شوند و برای کسانی که آنجا دفن شده‌اند فاتحه می‌خوانند.
وی گفت: امام صادق(ع) درباره عظمت امام حسین(ع) می‌فرمایند خداوند به زائران جدم حسین(ع) ثواب هزار حج و هزار عمره را عطا می‌کند؛ امام حسین(ع) هرچه داشت در راه خدا داد، بنابراین خداوند هم هرچه دارد به او عطا می‌کند.
استاد حوزه علمیه بیان کرد: هنگام ولادت امام حسین(ع) منبری‌های قم جشن می‌گرفتند، آیت‌الله‌العظمی بروجردی نیز در آن شرکت می‌کردند مردم می‌دیدند که ایشان گریه می‌کنند در حالی که فرمودند این تنها مولودی است که وقتی جبرائیل همزمان با تبریک ولادت، خبر شهادت ایشان را به پیامبر(ص) دادند و بر آن گریستند.
عصمت علی‌آبادی
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com