کد خبر ۵۸۹۳۶ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

نباید حتی یک قطره از آب شرب در صنعت و فضای سبز استفاده شود / لزوم برنامه ریزی برای تامین آب قم در 50 سال آینده

عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم قم با اشاره به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کمبود آب در استان تصریح کرد: باید سیاست‌گذاری ما در استان به گونه‌ای باشد که به هیچ عنوان یک قطره از آب شرب برای مصارف صنعت، فضای سبز و کشاورزی استفاده نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس احمد امیرآبادی در دیدار مدیران صنعت آب و برق قم در سخنانی وزارت نیرو را از وزارتخانه‌های مهم کشور ارزیابی کرد و گفت: مدیریت صنایع آب و برق به عنوان دو زیرساخت اساسی توسعه‌یافتگی که زندگی مردم و صنعت به آن‌ها وابسته است نشان از اهمیت بالای این وزارتخانه است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کمبود آب در استان تصریح کرد: باید سیاست‌گذاری ما در استان به گونه‌ای باشد که به هیچ عنوان یک قطره از آب شرب برای مصارف صنعت، فضای سبز و کشاورزی استفاده نشود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر استفاده از پساب فاضلاب در مصارف غیر از شرب و بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به تولید سالانه 25 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم، فضای سبز و صنعت باید ملزم به استفاده از پساب در مصارف خود شوند.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی و شهرداری باید برای استفاده از پساب برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند، یادآور شد: با توجه به کمبود آب، باید در قم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد و شاهد حذف آب شرب در این مصارف باشیم.

امیرآبادی خواستار خلاقیت در مباحث مدیریت و تصمیم‌گیری در شرکت‌های آب و برق شد و گفت: استفاده از ایده‌ها و نظرات نخبگان و دانشگاهیان استان در مباحث صرفه‌جویی در مصرف آب، اصلاح الگوی مصرف و کشت متناسب با اقلیم  می‌تواند کمک شایانی به مدیریت در مصارف آب و برق داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش منابع تأمین آب استان، بر لزوم تصمیم‌گیری مسئولان و نمایندگان برای تأمین آب جهت 50 سال آینده تأکید کرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار رفتار مناسب همراه با روی خوش و متانت کارکنان دولت در اجرای قوانین شد و گفت: با توجه به اینکه مردم با مشکلاتی در کشور مواجه هستند رفتار مناسب کارکنان دولت با شهروندان و همچنین همدلی مسئولان با مردم می‌تواند به کاهش مشکلات کمک کند.

مدیران صنعت آب و برق قم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از چالش‌ها و مشکلات پیش رو پرداختند و عبور از این چالش‌ها را نیازمند همکاری مردم، نمایندگان و تمام مسئولان دستگاه‌ها دانستند.

لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در مصارف صنعت و فضای سبز، کشت متناسب با اقلیم استان، جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز چاه‌های کشاورزی و... از جمله مباحثی بود که توسط مدیران صنعت آب قم در این دیدار بر آن تأکید شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com