کد خبر ۵۹۰۱۵ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه می تواند الگوی اقتصاد اسلامی را ارائه کند

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه می تواند الگوی اقتصاد اسلامی را بر اساس واقعیت های موجود و احکام شرعی ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در دیدار شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از اعضای این سازمان، در قم افزود: حوزه علمیه برای تدوین الگوهای مورد نیاز نظام جمهوری اسلامی در بخش های مختلف و از جمله مباحث اقتصادی، همواره پیشگام بوده است و آمادگی دارد تا دستاوردهای خود در این زمینه ها را به نهادهای متولی ارائه کند.
وی با اشاره به انتظار بالای جهان اسلام از ایران برای ارائه الگوهای قابل اجرا در مدیریت جامعه، بیان کرد: هر اقدامی که نظام جمهوری اسلامی در این مسیر انجام می دهد، مورد استقبال کشورهای مسلمان قرار می گیرد و به همین دلیل باید تلاش های خود در ارائه الگوهای اسلامی کارآمد را گسترش دهیم.
وی ادامه داد: فقه می تواند مولد نظریه ها و اندیشه های جدید در حوزه اقتصاد اسلامی باشد و بسیاری از مشکل های موجود در این بخش را حل کند.
اعرافی گفت: برای پیاده سازی اقتصاد اسلامی در جامعه تنها ارائه نظریه و الگو کافی نیست، بلکه مسئولان و مردم باید نسبت به اجرای این مولفه ها نیز اهتمام لازم را داشته باشند.
امام جمعه موقت قم بیان کرد: دست حوزه علمیه در ارائه اقتصاد اسلامی و مسائل وابسته به آن خالی نیست و با ایجاد تحول آموزشی در این نهاد، در آینده نزدیک طرح مسائل اقتصاد اسلامی از حاشیه وارد متن دروس حوزه های علمیه می شود.
وی ادامه داد: توجه به فقه تخصصی بورس و مسائل وابسته به آن در سطوح مختلف حوزه و همچنین در دوره خارج فقه و اصول، می تواند قلمروهای جدیدی را در حوزه های علمیه ایجاد کند و باعث ارائه نظرات جدید از سوی نخبگان حوزوی شود.
در این دیدار تفاهم نامه همکاری های مشترک فقهی میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه با سازمان بورس و اوراق بهادار امضا شد.
7405/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com