کد خبر ۵۹۱۲۵ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹

قم| انتقاد استاندار قم از استفاده آب شرب شهری برای آبیاری بوستان‌ها و پارک‌های قم

استاندار قم گفت: بیش از 84 پارک و بوستان استان قم در حال حاضر از آب شرب شهری استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آبی استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: جلوگیری از هدر رفت منابع آبی باید با جدیت در استان قم دنبال شود.

وی با تأکید بر ضرورت و الزام قانون برای کاهش 30 درصدی در مصارف آب فضای سبز شهری قم افزود: باید تمهیداتی در استان صورت گیرد تا در پایان نیمه اول سال 97 شاهد کاهش 30 درصدی مصرف آب در بخش فضای سبزی شهری باشیم.

استاندار قم با انتقاد از آبیاری برخی بوستان‌ها و پارک‌های استان به‌وسیله آب شرب شهری گفت: بیش از 84 پارک و بوستان استان قم در حال حاضر از آب شرب شهری استفاده می‌کنند که باید شهرداری قم شرایط استفاده از آب‌های دیگر برای آبیاری این بوستان‌ها ایجاد کند.

صادقی با اشاره به‌ ضرورت محدودیت و ممنوعیت در کاشت چمن در فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: کاشت چمن در استان قم به دلیل مشکلات کم‌آبی دیگر توجیه نداشته و باید شرایط بهتری در این زمینه صورت گیرد.

وی  اصلاح الگوی کشت در استان را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: در مسئله کمبود آب باید به دنبال اجرای طرحی درست در زمینهٔ فضای سبز و استفاده از گونه‌های متناسب با اقلیم شهر قم بود.

استاندار قم تصریح کرد: مسئولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت آبی کشور در حالت تنش بوده که اگر چاره اساسی در این زمینه صورت نگیرد در سال‌های آینده با مشکلات فراوانی در این زمینه روبه‌رو خواهیم شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در مسئله سازگاری با کم‌آبی و استفاده بهینه از مصارف آب نباید حق‌وحقوق هیچ‌یک از استفاده‌کنندگان از آب به‌ویژه کشاورزان تضعیف شود و خسارت‌های احتمالی این افراد باید به هر نحوی که بوده جبران شود.

وی تأکید کرد: در مسئله سازگاری با کم‌آبی، کارگروه کشوری به کارگروه‌های استانی  اختیار داده تا متناسب با اقلیم و ویژگی‌های استانی طرح‌های خود را در مقابله و مبارزه با کم‌آبی استخراج کرده و پیاده‌سازی کنند.

استاندار قم حفظ منابع آبی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: تأمین آب برای آیندگان از مهم‌ترین تکالیف ملی و وجدانی بوده که باید در این مسیر تمام دستگاه‌های دولتی به وظایف و رسالت‌های خود آشنا شده و بااحساس دین و مسئولیت این مسئله مهم را به‌پیش ببرند.

صادقی گفت: باید کمیته‌ای ویژه برای پیگیری طرح‌ها و ایده‌های مقابله با کم‌آبی در استان تشکیل‌شده و کارهای کارشناسی و تخصصی در آن بررسی و دنبال شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com