کد خبر ۵۹۱۴۱ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۵
استاندار:

مسئولان قم افتخار میزبانی از زائران را حفظ کنند

قم- ایرنا- استاندار قم از مسئولان خواست با هماهنگی و تعامل و ارائه خدمات مطلوب، افتخار میزبانی از زائران کریمه اهل بیت(ع) را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید مهدی صادقی عصر سه شنبه در آیین تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر و ستاد راهیان نور، افزود: این استان در طول سال میزبان زائران زیادی است که علاقه مند به زیارت و دوستدار اهل بیت(ع) هستند لذا باید با هماهنگی بهتر، تعامل بیشتر و ارائه خدماتی که در شان شهر قم است، این افتخار میزبانی را برای خود حفظ کنیم.
استاندار قم با بیان این که اقدامات ستاد زائران درایام نوروز و خوب و مناسب بود ، افزود: در آستانه جشن میلاد خجسته امام زمان(عج) هستیم و آمادگی های لازم برای پذیرایی از زائران صورت گرفته است.
سالانه حدود 20 میلیون زائر و مسافر وارد قم می شوند.
در آستانه نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی موعود(عج)، استان قم شاهد حضور میلیونی زائران از سراسر کشور می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به اقدامات ستاد راهیان نور قم گفت: انتقال تاریخ دفاع مقدس با روایتگری به نسل جوانی که چیزی از آن دوران ندیده است، بسیار بااهمیت است. این اردو می تواند تاثیر معنوی زیادی در اقشار جامعه به وجود آورد که باید هر سال با کیفیت بهتری نسبت به سال های گذشته برگزار شود.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت اردوی راهیان نور اشاره و بیان کرد: روایتگری از مباحث فرهنگی مهم و اساسی در این اردو می باشد و باید در قالب این برنامه رشادت های دوران دفاع مقدس تبیین شود.
وی افزود: پیشنهاد می کنم در زمینه روایتگری از ایثارگران، جانبازان و یا افرادی که در مناطق عملیاتی جنوب حضور دارند، استفاده شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
صادقی به اهمیت کیفیت اردوی راهیان نور برای سفر اولی ها اشاره کرد وگفت: این افراد ذهنشان آماده شنیدن صحنه های دوران دفاع مقدس است، روایتگری مثل حک کردن در ذهن و قلب است که اثرش ماندگار می شود.

**لزوم برنامه ریزی صحیح برای مدیریت آب
وی دربخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی درکشور اشاره کرد و گفت: سیاست این کارگروه متشکل از وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاوری، کشور، صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست برنامه ریزی برای سازگاری درخشکسالی است.
وی با بیان این که قم نیز متاثر از خشکسالی است، افزود: در این استان نیز کارگروه مشابهی شکل گرفته تا از این طریق برنامه هایی برای ایجاد هماهنگی، کنترل و مدیریت بهینه مصرف و تقاضای آب انجام شود.
صادقی اضافه کرد: امروز نخستین جلسه این کارگروه با طرح مباحث مناسب برگزار شد و قرار است هر یک از سازمان ها و دستگاه ها برنامه های خود را در رابطه با سیاست های اعلام شده ارائه نمایند تا از منابع آب موجود استفاده بهینه شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط آبی که استان قم با آن روبه رو است، باید با برنامه ریزی صحیح، در مسیری حرکت کنیم تا بتوانیم مدیریت بهینه در منابع آبی و حفظ آن برای آیندگان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: این اهداف در سایه کار تیمی، وفاق و همدلی با قوت بیشتری محقق می شود.

** مشکلات پارکینگ ها باید حل شود
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز دراین آیین گفت: سال گذشته بیش از 100 مصوبه و 150 ابلاغیه در ستاد تسهیلات زائران و راهیان نور صورت گرفت و چند هزار تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر پذیرایی و میزبانی از زائران بودند.
یونس عالی پور افزود: باید برای مشکلاتی از جمله پارکینگ فکری شود زیرا این مساله باعث گله مندی شهروندان در طول تعطیلات نوروز شده بود.
درایام نوروز پارکینگ های زائر، ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، بستر رودخانه ، بلوار بهار و دو پارکینگ موقت تقاطع میدان شهد و خیابان 19 دی به ظرفیت شش هزار خودرو در خدمت زائران و مسافران بود.
وی اضافه کرد: درحوزه های امنیتی، امدادی و فرهنگی به ویژه در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و بقاع متبرکه اقدامات خوبی صورت گرفت و فضای مطلوبی برای مردم فراهم شده بود.
وی ادامه داد: در نوروز امسال بیش از سه میلیون خودرو وارد شهر قم شد و میزان ماندگاری مسافران 40 ساعت بود.
عالی پور بیان کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که وجود داشت، با تلاش همه دستگاه ها بهترین بهره وری از امکانات موجود در نوروز امسال صورت گرفت.
در این آیین که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، از اعضای ستاد تسهیلات امور زائران و راهیان نور با اهداء لوحی تجلیل به عمل آمد.
/2085/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com